printlogo


کد خبر: 222567تاریخ: 1399/5/11 00:00
اخبار

اقدام ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای کمک به المپیکی‌ها
رایزنی با برخی کشورهای آسیایی و اروپایی برای اطلاع از میزان پیشروی متخصصان و پزشکان حوزه سلامت جهانی در زمینه مبارزه با کرونا، اقدامی است که در راستای کمک به ورزشکاران المپیکی ایران انجام شده است. مهرزاد خلیلیان، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش درباره راه‌های جلوگیری از ابتلای ورزشکاران و بویژه المپیکی‌ها به کرونا و اقدامات انجام‌شده در این زمینه گفت: ویژگی‌های ویروس کرونا عجیب است. هیچ دارویی هم برای این بیماری هنوز 100 درصد تأیید نشده است. با این اوصاف وزیر ورزش در تماس و جلسات مکرر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیر اقدامات بهداشتی و درمانی برای عدم ابتلای ورزشکاران به این ویروس و مبارزه با آن در حوزه ورزش است. وی در ادامه تاکید کرد: با برخی کشورها مانند فرانسه، کانادا، ژاپن و چین مذاکره و رایزنی‌هایی داشته‌ایم. این مذاکرات در راستای اطلاع دقیق‌تر از میزان پیشروی متخصصان و پزشکان حوزه سلامت جهانی در رابطه با کرونا و راه‌های درمانی آن انجام شده است. درباره واکسن تولید‌شده برای کرونا هم خبرهای زیادی منتشر شده اما قطعیتی درباره آن نیست. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش تاکید کرد: برای ورزشکاران و بویژه اسطوره‌های‌مان که المپیک را در پیش دارند پیگیری‌های ویژه‌ای داریم تا سلامت آنها را از حیث عدم ابتلا به کرونا و مبارزه با آن تضمین کنیم اما نمی‌خواهیم راه‌های جدید را روی آنها آزمایش کنیم. درباره هر راهکاری مثل واکسن وقتی قطعیت آن ثابت شد، اعمال آن برای ورزشکاران‌مان را در برنامه خواهیم داشت. 
***
وعده معاون وزیر ورزش برای حضور سجادی در دادگاه جودو
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: با تلاش‌های همکاران‌مان در فدراسیون جودو مشکل تعلیق فدراسیون جودو رفع خواهد شد. سیدعبدالحمید احمدی درباره حضور نصرالله سجادی در دادگاه CAS هم گفت: حسب هماهنگی‌های انجام‌شده قرار شده اگر نیاز به حضور آقای سجادی در دادگاه داشته باشیم، حتما ایشان حضور خواهند داشت اما پیش از برگزاری جلسه دادگاه، جلساتی انجام خواهد شد که می‌تواند در این مورد تأثیرگذار باشد. لذا باید منتظر باشیم و ببینیم رایزنی فدراسیون جودو با فدراسیون جهانی به کجا خواهد رسید و شرایط تشکیل دادگاه چگونه خواهد بود. وی در پایان گفت: جلسه دادگاه در صورت برگزاری، حضوری خواهد بود. در این صورت هیأت اعزامی ایران راهی سوییس خواهد شد و وزارت ورزش نیز حمایت‌های خود را از جودو ادامه می‌دهد. 
***
فدراسیون جهانی کاراته داوران اعزامی به توکیو را کنار گذاشت
کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته در تصمیمی ناگهانی ۱۴ داوری را که برای قضاوت در بازی‌های المپیک انتخاب کرده بود کنار گذاشت. سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته طی روزهای گذشته از تغییرات اساسی و بنیادی در ترکیب شورای داوران جهان خبر داده بود. بر همین اساس ۱۳ داور عضو این شورا از کشورهای مختلف کنار گذاشته شدند تا این شورا فقط با حضور ۵ نفر اداره شود. 
«خاویر اسکالانته» سوئدی همچنان ریاست این کمیته را برعهده خواهد داشت. «منصور‌السلطان» از کویت، «هامارا» از نروژ، «فریبا مدنی» از آمریکا و «پانوسیان» از استرالیا اعضای فعلی این کمیته را تشکیل می‌دهند. در واقع داورانی که کشورشان در رقابت‌های انتخابی المپیک نماینده دارند، از این شورا کنار گذاشته شدند. 
نکته مهم اینکه همه داورانی که قرار بود در بازی‌های المپیک قضاوت کنند، کنار گذاشته شده و در صورت برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در سال آینده، شورای جدید کمیته داوران تشکیل و داوران جدیدی برای قضاوت در توکیو انتخاب خواهند شد. 
***
تصمیم ایبراهیموویچ درباره آینده
مهاجم سوئدی می‌خواهد یک سال دیگر برای میلان بازی و قراردادش را تمدید کند. به گزارش بی‌ساکر، درخشش زلاتان پس از بازگشت به میلان تا جایی بود که کیلیان امباپه از عملکرد این بازیکن در دیدار برابر سامپدوریا شگفت‌زده شد. پیش از آغاز این بازی که چهارشنبه‌شب برگزار شد، ماسارا اعلام کرد در حال مذاکره با ایبرا و رایولا (مدیر برنامه‌اش) است. در این راستا نشریه گاتزتا دلو اسپورت اعلام کرد مهاجم سوئدی پذیرفته در میلان بماند. البته دستمزد این بازیکن افزایش خواهد یافت. او 4 میلیون یورو برای یک سال دریافت خواهد کرد و استفانو پیولی (سرمربی میلان) یکی از کسانی بود که زلاتان را راضی به ماندن کرد. قطعا ایبرا قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید خواهد کرد.

Page Generated in 0/0069 sec