printlogo


کد خبر: 222582تاریخ: 1399/5/11 00:00
اخبار

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد
تعیین ۳۱ منطقه به عنوان نقطه هدف پیشرفت در کشور تا پایان سال
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تا پایان سال، ۳۱ منطقه در ۳۱ استان را به عنوان نقطه هدف محرومیت‌زدایی تعیین و حداقل ظرف ۳ سال در این مناطق محرومیت‌زدایی می‌کنیم. سیدپرویز فتاح در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: حضور بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کلید خورده است. ما در حال حاضر ۱۵ نقطه را به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت در کشور انتخاب کرده‌ایم. وی ادامه داد: البته بعضی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان دارای 2 منطقه هدف هستند. در بقیه استان‌ها تقریبا یک منطقه را به عنوان نقطه هدف انتخاب کرده‌ایم. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: من شخصا به قصر قند سفر کردم و از روند اقدامات مطلع شدم و بزودی به زهک در شمال سیستان‌و‌‌بلوچستان هم سفر خواهم کرد. فتاح بیان کرد: بزودی 5 منطقه را به 5 استان اضافه می‌کنیم که نقاط هدف ما به ۲۰ نقطه می‌رسد، البته تا آخر سال به ۳۱ استان یعنی همان ۳۱ منطقه می‌رسیم، یعنی در هر استان، یک منطقه نمونه محرومیت‌زدایی خواهیم داشت. وی در پایان گفت: بنیاد مستضعفان مانند قلعه‌گنج و قصر قند، در آن مناطق مستقر می‌شود و در بازه زمانی 3 ساله تلاش می‌کند حداقل از لحاظ شکلی و محرومیت چهره مناطق بعد از آن 3 سال تغییر کند. 
***
مرکز رسانه قوه‌قضائیه:
شایعه خودکشی ۳ زندانی در زندان زنان قرچک کذب محض است
قوه‌قضائیه اعلام کرد شایعه خودکشی ۳ زندانی در زندان زنان قرچک از اساس کذب است. به گزارش «وطن امروز»، در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر خودکشی 3 زندانی در زندان قرچک و جان باختن 2 نفر از زندانیان در پی این اقدامات، مرکز رسانه قوه‌قضائیه عنوان کرد: این خبر از اساس کذب است و هیچ موردی از آنچه در رسانه‌های معاند گفته‌ شده در زندان زنان قرچک رخ نداده است. 
***
آغاز مرحله دوم پویش «ایران همدل»
توزیع 5/1 میلیون بسته معیشتی همزمان با عید قربان
رئیس کمیته امداد با اشاره به آغاز مرحله دوم پویش «ایران همدل» از دیروز همزمان با عید سعید قربان، گفت: در گام نخست، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان فراهم شد. به گزارش «وطن امروز»، سیدمرتضی بختیاری اظهار کرد: مرحله دوم پویش ایران همدل از امروز همزمان با عید سعید قربان در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. وی به کمک خیران و نهادها در مرحله نخست این پویش اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست پویش، سپاه و 53 هزار پایگاه بسیج بیش از 3 میلیون و 500 هزار بسته به ارزش هر بسته 300 هزار تومان به نیازمندان رساندند و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز بیش از یک میلیون بسته در اختیار مردم نیازمند قرار داد. رئیس کمیته امداد با یادآوری اینکه بنیاد مستضعفان هم در ماه مبارک رمضان بیش از 700 هزار بسته را در اختیار مردم محروم قرار داد، اضافه کرد: مجموع این عوامل سبب شد بزرگ‌ترین پویش مردمی پس از انقلاب در کمک به نیازمندان رقم بخورد. رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه مرحله دوم رزمایش ایران همدل از همزمان با عید سعید قربان آغاز می‌شود، افزود: در آغاز این پویش، بسیج یک میلیون و 500 هزار بسته معیشتی برای مردم نیازمند مهیا کرد و 80 هزار بسته معیشتی نیز توسط کمیته امداد در استان فارس تهیه شده که برای هر بسته 250 هزار تومان تخصیص یافته است. بختیاری با بیان اینکه تاکنون حدود 4 هزار مرکز نیکوکاری در کشور افتتاح شده است، گفت: از نیمه دوم سال 98 راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی در کشور در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و تاکنون مراکز نیکوکاری تخصصی در اصناف مختلف مثل رسانه‌ها، بازاریان و نیروهای نظامی شکل گرفته است. 
***
آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام تهران
سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام خبر داد. سید‌جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک انبار کالا در خیابان فدائیان اسلام اظهار کرد: ساعت 10:56 دیروز آتش‌سوزی در یک انبار کالا واقع در خیابان فدائیان اسلام نرسیده به بلوار ابریشم به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان 4 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکرهای آب و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدت 4 دقیقه در محل حادثه، ادامه داد: محل حادثه یک بارانداز کالا به وسعت بیش از 3 هزار مترمربع بود که در تمام قسمت‌های آن مقادیر زیادی کالا وجود داشت. وی خاطرنشان کرد: در بخش انتهایی این محل، یک سوله به وسعت حدود 800 متر مربع وجود داشت که کاملا شعله‌ور بود. این سوله با ورق‌های شیروانی نامقاوم ساخته شده و در آن انواع کالا با حجم زیاد چیده شده بود. ملکی بیان کرد: در مجاورت این سوله، مقادیر زیادی انواع فرش، موکت، تعدادی زیادی کولر و حلقه‌های لاستیک وجود داشت که آتش به آنها نیز سرایت کرده بود. سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی در این عملیات آتش را مهار کردند، گفت: این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی بر جا نگذاشت. 

Page Generated in 0/0082 sec