printlogo


کد خبر: 222584تاریخ: 1399/5/11 00:00
رئیس بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با «وطن امروز» خبر داد
تأمین البسه و لوازم‌التحریر 110 هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت کشور

اسد‌الله خسروی: حرکت خود‌جوش مردم برای حمایت از ضعفا و کم‌درآمدها در قالب پویش‌های مردمی چند سال است مورد توجه قرار گرفته است؛ از تأمین مواد غذایی گرفته تا مواد ضدعفونی، بهداشتی و... برای نیازمندانی که توان‌ گذران زندگی را در این روزهای سخت اقتصادی ندارند. به گزارش «‌وطن امروز»، پویش مردمی حمایت از مستأجران، حمایت از بیماران و خانوادهای کرونایی، توزیع بسته‌های مواد غذایی در بین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی یا افراد بی‌بضاعت و... در قالب طرح همدلی مؤمنانه رویکردی است که روز‌به‌روز در بین مردم جا می‌افتد تا با همکاری و همیاری مردم به ضعفا کمک‌رسانی شود.
اکنون چند سال است به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی همراه با سازمان بسیج اصناف اقداماتی در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت سراسر کشور انجام می‌شود. در این اقدام که در قالب «طرح یک دانش‌آموز یک کاسب» انجام می‌شود، در هر محله یا شهرستان و منطقه‌، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند با حفظ کرامت انسانی تحت پوشش حمایتی کاسبان محل قرار می‌گیرند؛ حمایت به این شکل که با معرفی دانش‌آموزان مستضعف به کاسبان محله از سوی مدیران مدارس، این دانش‌آموزان تحت پوشش آنها قرار می‌گیرند و کاسبان در طول سال 2 بار، یک نوبت قبل از ورود به سال تحصیلی یعنی اواخر شهریور و یک بار در اوایل سال نو دانش‌آموزان را مورد حمایت قرار می‌دهند. رئیس بسیج اصناف کشور درباره چگونگی پویش مردمی حمایت کاسبان از دانش‌آموزان در طرح «یک دانش‌آموز یک کاسب» گفت: تهیه لباس، کیف، کفش و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان توسط کاسبان خیر، کمک شایانی به خانوارهایی است که در تأمین نیازهای فرزندان محصل‌شان ناتوانند.
غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با «وطن امروز» به سنت حسنه کمک به دانش‌آموزان مستضعف اشاره کرد و افزود: سال 97 حدود‌ 10میلیارد تومان با مشارکت مردم بویژه کاسبان محله برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تأمین و سال گذشته نیز 20 درصد به این رقم اضافه شد اما امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی بیش از گذشته مورد توجه است، یعنی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ علاوه بر طرح «یک دانش‌آموز یک کاسب» طرح «همکلاسی مهربان» نیز در کنار این طرح اجرا می‌شود تا دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردارند به دانش‌آموزان ضعیف همکلاسی کمک کنند. وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد  تومان یعنی رقمی بیش از 2 برابر منابع سال گذشته برای تامین نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت هدف‌گذاری و در نظر گفته شده است، افزود: این منابع تا قبل از شهریورماه سال جاری برای تهیه نیاز کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر 110 هزار دانش‌آموز مورد نظر است؛ سرانه هر دانش‌آموز از این رقم حدود 300 هزار تومان است. رئیس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه 200 مرکز نیکوکاری اصناف و بازار در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی مدارس شناسایی و به کاسبان معرفی می‌شوند و کاسب‌ها با حفظ‌ شأن و کرامت انسانی، آنها را حمایت می‌کنند. حسن‌پور استقبال مردم بویژه کاسبان از طرح «یک دانش‌آموز یک کاسب» را مطلوب دانست و افزود: از آنجایی که در این طرح پولی رد و بدل نمی‌شود یا این منابع در یک جا متمرکز نمی‌شود اعتماد‌ها بیشتر شده و روز‌به‌روز بر تعداد افراد خیر برای حمایت از ضعفا در این طرح افزوده می‌شود.
رئیس بسیج اصناف تصریح کرد: امسال با توجه به تأثیر‌گذاری بیماری کرونا بر مشاغل و زندگی مردم، احساس می‌شود مشارکت‌ برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر از سال‌های دیگر باشد.

Page Generated in 0/0086 sec