printlogo


کد خبر: 222588تاریخ: 1399/5/11 00:00
اخبار

امسال حداقل 4 استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: این وزارتخانه امسال که سال جهش تولید است درباره افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی برنامه‌های ویژه‌ای را از جمله اتصال حداقل 4 استان به شبکه ریلی در دستور کار خود دارد. امیرمحمود غفاری اظهار داشت: بر همین‌ اساس در سال جهش تولید برنامه احداث هزار و ۶۱۴ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و همچنین نوسازی، بهسازی و ارتقای ناوگان باری و ریلی و لکوموتیو با ظرفیت ۲ هزار دستگاه به ارزش اعتباری ۱۳۰۷۱ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد. 
***
دلایل مخالفت سرمایه‌گذاران آزادراهی با عوارض الکترونیکی
دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی گفت: متأسفانه برخی رانندگان بدون داشتن کارت مجوز عبور ETC از قسمت‌های پرداخت الکترونیک عبور می‌کنند یا اینکه پس از عبور از عوارضی‌های الکترونیک، نسبت به پرداخت عوارض اقدام نمی‌کنند. شرکت سرمایه‌گذار که حالا در نقش بهره‌بردار هم عمل می‌کند، پیام کوتاه به شخص خاطی می‌دهد و در قالب تذکر، اعلام می‌کند بدهی خود را بپردازید اما متأسفانه برخی رانندگان کماکان به تعهد خود عمل نمی‌کنند. علی آزاد اظهار داشت: شرکت متولی اخذ عوارض الکترونیک این موارد را به نیروی انتظامی منعکس می‌کند، نیروی انتظامی هم‌ طلب درصدی از این وصولی‌ها را دنبال می‌کند اما تا امروز قرارداد فی‌مابین آنها قطعی نشده است. دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی ادامه داد: به این دلیل است که شرکت‌های سرمایه‌گذار موافق اجرای ETC (پرداخت عوارض به صورت صرفا الکترونیک)‌ نیستند. آزاد همچنین گفت: برای نمونه در جاده تهران‌- ساوه از 100 درصد ترافیک عبوری از طریق ETC میزان 70 درصد آنها یا مجوز عبور ندارند یا اگر قبلا گرفته‌اند، مجددا پولی به حساب مربوطه واریز نمی‌کنند. وی افزود: به نظر ما نخستین مشکل اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد پلیس با افراد خاطی برخورد داشته باشد و در کنار جریمه کردن راننده‌های خاطی، نسبت به توقیف خودروهایی که مالکان آنها اهتمامی برای پرداخت عوارض ندارند، اقدام کند. 
***
جزئیات جدید وام ودیعه مسکن امروز اعلام می‌شود
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی گفت: پیشنهاد بانک مرکزی و مصوبه شورای فقهی آن بانک آن است که تسهیلات واگذار اما در نهایت بعد از یک‌سال، اصل تسهیلات به بانک بازگردانده شود. منتظر هستیم جزئیات شنبه ۱۱ مرداد(امروز) از سوی بانک مرکزی به وزارتخانه اعلام شود. در عین حال، اصل موضوع که در اختیار قرار دادن تسهیلات به مستأجران است به قوت خود باقی می‌ماند. محمود محمودزاده اظهار داشت: مجری شناسایی و معرفی مستأجران وزارت راه‌و‌شهرسازی است اما نوع تسهیلات و شیوه پرداخت و نحوه بازگرداندن آن، موضوعی است که بانک مرکزی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند. وی افزود: شنبه ۱۱ مرداد با اعلام و ابلاغ بانک مرکزی درباره جزئیات این وام، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود و کسانی که برای دریافت این نوع از تسهیلات ثبت‌نام کرده و واجد شرایط هستند، می‌توانند با اطلاع‌رسانی‌ای که از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی متعاقبا انجام می‌شود نسبت به دریافت این نوع تسهیلات اقدام کنند. 
***
بانک‌های چینی مکلف شدند از سوئیفت به شبکه مالی ملی منتقل شوند
بانک مرکزی چین اعلام کرد این کشور باید با افزایش استفاده از سیستم پیام‌رسان بین‌بانکی داخلی، خود را برای تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده کند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، طبق گزارش جدید بانک مرکزی چین، توسعه استفاده از سیستم پرداخت بین‌بانکی فرامرزی (CIPS) به جای سیستم سوئیفت مستقر در بلژیک، داده‌های پرداخت‌های جهانی چین را کمتر در معرض دید آمریکا قرار می‌دهد. گزارشات حاکی از آن است که بانک‌های چینی برای ارتباط داشتن با مقاماتی که در اجرای قانون امنیتی جدید هنگ‌کنگ نقش داشته‌اند، در معرض تحریم آمریکا قرار دارند و در حال حاضر خود را برای این تحریم‌های احتمالی آماده می‌کنند. در گزارش بانک مرکزی چین به اقدامات احتمالی آمریکا علیه بانک‌های چینی اشاره شده است که از آن جمله می‌توان به احتمال قطع دسترسی این بانک‌ها به شبکه بین‌المللی سوئیفت اشاره کرد. در این گزارش آمده است: زدن یک ضربه کاری به دشمن، شما را از آسیب وارده از صدها ضربه احتمالی او در امان نگاه می‌دارد. ما باید از لحاظ روانی و ذهنی کاملا آماده باشیم. بانک مرکزی چین اعلام کرد: در صورتی که آمریکا دسترسی برخی بانک‌های چین به شبکه سوئیفت را قطع کند، ما هم می‌توانیم استفاده از دلار در تمام معاملات خود را کنار بگذاریم. سیستم پرداخت و ترخیص مالی کیپس (CIPS) چین ۵ سال پیش برای کمک به بین‌المللی شدن استفاده از یوآن ایجاد شد. در سال ۲۰۱۹ حجم تراکنش‌های کیپس 7/135میلیارد یوآن (معادل 4/19 میلیارد دلار) در روز شد که ۹۶ کشور و منطقه در آن مشارکت داشتند.

Page Generated in 0/0074 sec