printlogo


کد خبر: 222591تاریخ: 1399/5/11 00:00
اخبار

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا
نخستین فروشگاه عرضه کالاهای ایرانی در ونزوئلا به همت سازمان اتکا در شهر کاراکاس، پایتخت جمهوری بولیواری ونزوئلا افتتاح و راه‌اندازی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از سایت وزارت دفاع، در سال جهش تولید در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و با هدف کمک به تولید ملی در شرایطی که کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌اند، سازمان اتکا با همت، تلاش و تجربه گرانسنگ خود در فرآیند تولید و عرضه محصولات و با هدف افزایش تولید و صادرات، نخستین فروشگاه عرضه کالاهای مصرفی ساخت ایران موسوم به «مگاسیس» را در شهر کاراکاس، پایتخت جمهوری بولیواری ونزوئلا افتتاح و راه‌اندازی کرد.  فروشگاه «مگاسیس» با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی شامل مواد غذایی، پوشاک، مواد سلولزی، انواع شوینده‌ها، مواد پلاستیکی و یکبار مصرف، انواع آجیل و تنقلات، تراکتور و... را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است. 
***
آمریکا تحریم‌های اعمالی علیه ایران را گسترش داد
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای لیست فلزات تحت تحریم ایران را گسترش داد. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای با طرح این ادعا که برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و برنامه‌های نظامی ایران تهدیدی برای صلح و ثبات خاورمیانه است، اقدام به گسترش تحریم‌های فلزات علیه ایران کرد. طبق این بیانیه ۲۲ فلز آلومینیوم ۳۱۹، آلومینیوم ۱۱۰۰، آلومینیوم ۲۲۵، آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۶۰۶۳، آلومینیوم ۶۰۸۲، آلومینیوم ۷۰۷۵، آلیاژ برنز آلومینیوم UNS C63600، اکسید آلومینیوم، فولاد ۳۰۲، فولاد ۴۱۳۰، فولاد ضدزنگ ۳۲۱، فولاد ضدزنگ ۳۱۶، فولاد A877، فولاد A228، فولاد 100Cr6-52100، فولاد ماراجینگ ۳۵۰، فولاد ماراجینگ ۳۰۰، مس بریلیم، UNS C37000- CuZn38Pb1، مس تنگستن و پودر آلومینیوم با خلوص بالای ۹۸ درصد در لیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. 
***
استقبال اوکراین از گفت‌وگوی «سازنده» هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده
وزیر خارجه اوکراین با «سازنده» خواندن مذاکرات با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده، از ارائه هرگونه جزئیات درباره پرداخت غرامت خودداری کرد. به گزارش فارس، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، دیروز (جمعه) گفت صحبت‌ها با هیأت ایرانی درباره هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی و پرداخت غرامت «سازنده» است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کولبا ضمن استقبال از مذاکرات سازنده هیأت ایرانی، توضیح داد: «گفت‌وگوها شب‌گذشته به پایان رسید. این مباحثات ۱۱ ساعت به طول انجامید. در کل، گفت‌وگوها سازنده بود. این اجماع و تفاهم وجود دارد که شفاف‌ترین و بی‌طرفانه‌ترین تحقیقات از سوی ایران مورد نیاز است». بر این اساس، وی تاکید کرد هنوز برای صحبت کردن درباره اینکه چه مبلغی برای پرداخت به عنوان غرامت مورد توافق قرار می‌گیرد، زود است.به گزارش شبکه العربیه، دفتر دادستانی کل اوکراین اعلام کرد دور بعدی مذاکرات بین ایران و اوکراین در زمینه سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین برای ماه اکتبر(مهر و آبان) برنامه‌ریزی شده است. 
***
حجت‌الاسلام ذوالنور:
احتمال حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات نطنز منتفی است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس احتمال هرگونه حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات نطنز را منتفی دانست. به گزارش «وطن امروز» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تأسیسات هسته‌ای نطنز اظهار داشت: با بررسی‌هایی که انجام شده و بازدید میدانی که از محل حادثه داشتیم و طی ارتباطات‌مان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی، سازمان پدافند ارتش، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و همچنین هوا فضای سپاه پاسداران، موضوع روشن شده اما برای اعلام کردن معذور هستیم. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اینکه احتمال حمله پهپادی، موشکی و پرتاب بمب یا راکت از دید ما منتفی است و صرفا منشأ انفجار از طریق عناصری در داخل وجود دارد که چون موضوع در حال بررسی است، جزئیات آن را بیان نمی‌کنم، البته ابعاد موضوع برای ما روشن شده است.
***
پمپئو بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران شد
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد ایالات متحده توانسته درآمد نفتی ایران را به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در جلسه سنا با اشاره به کمپین فشار حداکثری علیه ایران مدعی شد از ماه مه ۲۰۱۸ ایالات متحده ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را که به ادعای وی «صرف تروریسم و فعالیت‌های هسته‌ای نامشروع می‌شد» کاهش داده است. پمپئو همچنین مدعی شد آمادگی نظامی آمریکا در قبال ایران افزایش یافته است.  وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران مدعی شد اگر این‌ تحریم‌ها تا پایان ۱۸ اکتبر تمدید نشود، ایران آزادانه‌تر به «خرابکاری» در سراسر خاورمیانه و جهان ادامه خواهد داد. یاهونیوز در خبری به نقل از پمپئو نوشت ایالات متحده بزودی قطعنامه خود درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌دهد و از تمام ابزارهای خود برای تمدید این تحریم‌ها استفاده خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0270 sec