printlogo


کد خبر: 222597تاریخ: 1399/5/12 00:00
کتاب

«تنها راه رستگاری» سیدمهدی شجاعی در بازار نشر
«تنها راه رستگاری»، ترجمه و مقدمه سید‌مهدی شجاعی بر خطبه پیامبر اعظم(ص) در روز غدیر از سوی انتشارات نیستان منتشر شد. به گزارش تسنیم،‌ انتشارات کتاب نیستان کتاب «تنها راه رستگاری»، نوشته سید‌مهدی شجاعی را در آستانه عید سعید غدیر خم منتشر و روانه بازار نشر کرد. این اثر متن خطبه‌ غدیر به همراه ترجمه و مقدمه‌ای کوتاه به قلم سید مهدی شجاعی است. شجاعی مقدمه نسبتا مفصلی برای کتاب نوشته که هویت ارزشمند و جایگاه آسمانی این خطبه را برای همیشه مسلمانان روشن می‌کند و مقام این فرمایشات را در رستگاری تاریخی بشر به تصویر می‌کشد. خواندن این مقدمه بی‌شک اهمیت متن پیش روی مخاطب را روشن‌تر می‌کند و ارزش واقعی‌اش را بیشتر و بهتر نشان می‌دهد. 
***
کتاب «چهار فانوس» در راه است
کتاب «چهار فانوس» نوشته سعید تشکری با موضوع نایبان خاص امام زمان(عج) منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا، در معرفی انتشارات جمکران از این کتاب آمده است: پس از تشدید خفقان علیه شیعه، سازمان وکالت از عصر امام هفتم(ع) بتدریج شکل گرفت. سازمان وکالت ساختاری پنهانی و گسترده برای حفظ و گسترش ارتباط میان علاقه‌مندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام بود که در عصر ائمه‌معصومین گسترش یافت. این شبکه گسترده با آغاز غیبت امام زمان(عج) شکل جدی‌تر گرفت و مدیریت این سازمان به عهده نایبان خاص امام بود. نخستین نایب خاص، «عثمان بن سعید» را حضرت مهدی(عج) به شیعیان معرفی فرمودند و ۳ شخصیت دیگر یکی پس از دیگری و به تایید نایب قبلی به این مقام نائل شدند. در میان این ۴ شخصیت از عثمان بن‌سعید با پوشش روغن‌فروشی تا حسین بن‌روح با اصالتی ایرانی و در پوشش کارگزار حکومت عباسی وجود دارد که همگی با زیرکی این شبکه پنهانی را مدیریت می‌کردند. پرداختن داستانی به این شخصیت‌های ممتاز و تاثیرگذار و همچنین بررسی شرایط حاکم بر جامعه مسلمان‌ها و شیعیان، جدیدترین اثر سعید تشکری خواهد بود. 
***
رونمایی مجازی از «به اضافه مردم»
مراسم رونمایی کتاب «به اضافه مردم» نوشته روح‌الله رشیدی، یکشنبه 12مرداد ساعت 20 به صورت زنده از طریق حساب اینستاگرام انتشارات «راه یار» برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «به اضافه مردم؛ 10 اصل اساسی برای کار فرهنگی»، با استناد به تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، به بررسی 10 قاعده اساسی در کار فرهنگی و تشکیلاتی پرداخته و در هر فصل هم مثال‌هایی برگرفته از خاطرات و تجربه‌های عینی افراد، جهت کاربردی شدن این قواعد آورده است. این کتاب، به ‌رغم رویکرد انتقادی‌اش، نگاهی رو به جلو و عدالت‌خواهانه دارد و با نگاه به راهکارها و پیشنهادهای ارائه شده در کتاب، می‌توان آن را جزو یکی از کتاب‌های ضروری و مهم برای عموم فعالان فرهنگی و مردمی عنوان کرد. براساس این گزارش، مراسم رونمایی مجازی این کتاب، علاوه بر پخش زنده از طریق اینستاگرام انتشارات «راه یار» به نشانی raheyarpub@، به طور همزمان توسط 26 حساب اینستاگرامی دیگر از جمله مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انجمن کتابفروشان خوشه، حسینیه هنر، عماریار، پاتوق کتاب تبریز و... پخش می‌شود.

Page Generated in 0/0069 sec