printlogo


کد خبر: 222601تاریخ: 1399/5/12 00:00
بفتای تلویزیونی جوایز برندگان را به خانه‌های‌شان فرستاد!
درخشش «چرنوبیل» در بفتای 2020

مراسم بفتای تلویزیونی ۲۰۲۰ به عنوان نخستین مراسم بزرگ اهدای جوایز تلویزیونی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، جمعه‌شب به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، بفتای امسال همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با توجهات ویژه به «چرنوبیل» به پایان رسید؛ پیش‌بینی‌ای که با توجه به حضور این سریال‌ در رشته‌های مختلف، چندان هم سخت نبود. بر این اساس، سریال «چرنوبیل» با دریافت 9 جایزه در بخش تلویزیونی بفتا از این لحاظ رکورددار و تاریخ‌ساز شد و همچنین سریال «تاج» بدون دریافت هیچ جایزه‌ای این مراسم را ترک کرد. 
بر اساس آنچه ددلاین گزارش کرده، مراسم اهدای جوایز بفتای ۲۰۲۰ با اجرای ۹۰ دقیقه‌ای «ریچارد آیودی» در استودیو و برقراری ارتباط با برندگانی که در خانه‌های‌شان حضور داشتند برگزار شد. مینی‌سریال «چرنوبیل» در ۱۴ شاخه از جوایز آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا نامزد شده بود. در این مراسم جایزه بهترین مینی‌سریال به «چرنوبیل» محصول اچ‌بی‌او رسید و این اثر موفق شد سریال‌هایی چون «یک اعتراف»، «قربانی» و «فضیلت‌ها» را پشت سر بگذارد. همچنین فهرست برندگان جوایز امسال با شگفتی‌های دیگری نیز همراه بود. سریال «پایان دنیای لعنتی» با کنار زدن سریال «تاج» عنوان بهترین سریال درام را به خود اختصاص داد. 
شیان کلیفورد برای «فلی‌بگ» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش کمدی و جیمی دیمتریو برای «Stath Lets Flat» به عنوان بهترین بازیگر مرد در همین بخش انتخاب شد. جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی به جارد هریس برای «چرنوبیل» و بهترین بازیگر زن به گلندا جکسون برای «الیزابت گم شده» اهدا شد. جو آبسالم برای «یک اعتراف» بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و هلن بیهان برای «فضیلت‌ها» بهترین بازیگر زن نقش مکمل شدند. «وقتی آنها ما را می‌بینند» از نتفلیکس نیز موفق شد عنوان بهترین برنامه بین‌المللی را از آن خود کند. 
در جریان این مراسم «ادریس البا» ـ هنرپیشه مشهور انگلیسی ـ جایزه ویژه بفتا را به پاس فعالیت خلاقانه در حوزه تلویزیون دریافت کرد. جوایز تلویزیونی «بفتا کرفت» که به تجلیل از دستاوردها و مهارت‌های اعضای پشت صحنه اختصاص دارد هفدهم جولای برگزار شد و در جریان این مراسم، سریال «چرنوبیل» با کسب 7 جایزه برنده بزرگ این دوره از مراسم شد. در ابتدا قرار بود جوایز تلویزیونی بفتا در ماه مه ‌برگزار شود اما با شیوع ویروس کرونا این مراسم به ۳۱ جولای موکول شد. 
جوایز سالانه «بفتا» از ۱۹۴۷ راه‌اندازی شد، در سال ۱۹۵۸ با انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیونی ادغام شد تا انجمن سینما و تلویزیون بریتانیا را تشکیل دهد و سرانجام در سال ۱۹۷۶ به آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا تغییر نام داد. 

Page Generated in 0/0076 sec