printlogo


کد خبر: 222644تاریخ: 1399/5/13 00:00
انتشار جزئیات گزارش مالی ترامپ در سال 2019 حاکی از درآمد 6/1 میلیون دلاری او از یک برنامه است
سود ترامپ از نفرت هالیوود

گروه فرهنگ‌و‌هنر: مدتی بعد از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در ایالات متحده، ستاره مشاهیر ترامپ در هالیوود مخدوش شد. حالا پس از انتشار گزارش مالی ترامپ در سال 2019، باز نام او و هالیوود با هم در رسانه‌ها آمده است. به گزارش «وطن امروز»، رسانه‌های آمریکایی با انتشار جزئیات گزارش درآمد مالی ترامپ در سال 2019، به درآمدزایی هالیوود برای ترامپ اشاره کرده‌اند. ددلاین نوشته است: با وجود به دست آوردن مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ به طور مداوم مشغول کسب درآمد قابل توجه از هالیوود است. این گزارش می‌افزاید: جزئیات گزارش مالی رئیس‌جمهور که جمعه‌شب منتشر شد، جریان‌های درآمدی مختلف او در سال ۲۰۱۹ را به تصویر کشید. با وجود اینکه این سند نشان می‌دهد او بیشتر درآمدش را از املاک فراوانش از جمله اقامتگاه مارالاگو به دست می‌آورد اما همچنین آشکار می‌کند درآمدهای چشمگیری از هالیوود دارد. با استناد به این گزارش، ترامپ سال ۲۰۱۹ حدود 6/1 میلیون دلار در قالب سود تهیه از شرکت ترامپ پروداکشنز کسب کرده که تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی «کارآموز» و «کارآموز سلبریتی» بوده است. برنامه «کارآموز» نام برنامه تلویزیونی واقع‌گرایانه (رئالیتی شو) است، که توسط مارک برنت ساخته و به میزبانی املاک و مستغلات دونالد ترامپ اجرا شد. ترامپ که اصل ثروتش را از خرید و فروش املاک به‌ دست آورده، در هر قسمت از این برنامه یک «مصاحبه شغلی نهایی» با شرکت‌کنندگان انجام می‌داد. در هر قسمت از این برنامه، هر هفته برای به دست آوردن جایزه چند صد هزار دلاری و شغل مدیریتی سطح بالا با نام «مصاحبه شغلی نهایی» توسط تاجران و بازرگانان مسابقه برگزار می‌شود. حق پخش این برنامه توسط شبکه ان‌بی‌سی خریداری شده ‌است. در «کارآموز سلبریتی» نیز با تغییر در مجموعه کارآموز که قبلا توسط تاجر و شخصیت تلویزیونی ترامپ اجرا می‌شد، ستارگان روی صحنه می‌روند. برخلاف کارآموز، شرکت‌کنندگان در کارآموز سلبریتی اشخاص معروف هستند که به عنوان کارآموز با یکدیگر رقابت می‌کنند. ترامپ پیش از ریاست‌‌جمهوری نیز درآمد هنگفتی از این برنامه کسب می‌کرد و این درآمد‌زایی برای او کماکان ادامه دارد. 
بخش دیگر درآمدهای ترامپ هم از مجاری جالب و قابل تأملی است. وی همچنین هنوز از انجمن بازیگران و فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا (‌SAG-AFTRA) حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند که سال گذشته معادل ۸۶۵۰۰ دلار بود. اما اینها تنها درآمدهای هالیوودی چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا نیست. ترامپ همچنین از چند پروژه، بهره مالکانه دریافت کرده است. حق امتیاز دریافتی او برای کارش در فیلم سال ۱۹۹۴ «حقه‌بازهای کوچک» پنلوپه اسفریس بین ۲۰۱ تا هزار دلار بود. او همچنین برای پروژه‌های بدون نام استودیوی برادران وارنر و انترتینمنت پارتنرز در همین حدود حقوق دریافت کرد. 
ارتباط ترامپ با برنامه‌های پردرآمد هالیوود در حالی است که کلیت «هالیوود» دل ‌‌خوشی از ترامپ ندارد و هر روز بازیگران و چهره‌های شاخص هالیوود، ترامپ را مورد حمله‌های شدیداللحن خود قرار می‌دهند. البته ترامپ هیچگاه چهره محبوبی در هالیوود نبوده و کمتر چهره‌ای در سینمای آمریکا به انتخاب او در سال 2016 رأی داده است. مدتی پیش و پس از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، ستاره مشاهیر ترامپ در هالیوود هم توسط معترضان مخدوش شد. 
ستاره دونالد ترامپ در پیاده روی مشاهیر هالیوود تاکنون چندبار مخدوش شده است. این بار این اتفاق به دنبال جنبش حمایت از زندگی سیاه‌‌پوستان صورت گرفته است. چندی پیش طبق اخباری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، این ستاره با یک اسپری مشکی پوشانده شده و حروف (BLM Black Lives Matter) مخفف جمله «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» نیز در اطرافش نوشته شده است. در آن روز حدود ۲۰ هزار نفر در بلوار هالیوود در اعتراض به خشونت و ظلم پلیس در آمریکا پس از قتل جورج فلوید راهپیمایی کردند. از سال ۲۰۱۶ که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد، تلاش‌های زیادی برای تخریب ستاره وی در هالیوود صورت گرفته است. موفق‌ترین مورد آنها سال ۲۰۱۸ رقم خورده بود و این ستاره به طور کلی با کلنگ تخریب شده بود. در سال ۲۰۱۶ نیز شخصی ۵۳ ساله نسبت به تخریب این ستاره اقدام کرده بود. سال ۲۰۱۶ دور این ستاره یک دیوار شیشه‌ای نیز کشیده شد که نمادی از سیاست‌های ترامپ در مسأله مهاجرت است. سال ۲۰۱۸ شورای شهر غربی هالیوود به حذف این ستاره رای داده بود. البته این نماد هر بار پس از تخریب، توسط کارگزاران هالیوود تعمیر و اصلاح می‌شود. 
ستارگان هالیوود یکی از مخالفان جدی ترامپ در انتخابات سال 2016 بودند. این روزها با شیوع کرونا و ناتوانی دولت ترامپ در کنترل این ویروس، مخالفت‌ها و اظهارنظرهای تند و تیز علیه ترامپ بیشتر نیز شده است. 
مدتی پیش رابرت دنیرو با احمق توصیف کردن «ترامپ» و عکس‌العمل بسیار بد دولت نسبت به بحران شیوع ویروس کرونا، گفت: البته که اگر این احمق کار درست را انجام داده بود و به تمام هشدارها گوش داده بود می‌توانستیم خیلی بهتر از این ویروس همه‌گیر جان سالم به در ببریم. همه می‌دانند که همه بازی‌های‌ ترامپ برای رأی آوردن مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری است. دنیرو که پیش‌ از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از منتقدان سرسخت او بود، اضافه کرد: این دیوانه‌وار است و دیگر نمی‌توانم چیزی بگویم. ترسناک‌تر این است که جمهوری‌خواهان و اطرافیان او نیز هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها اطراف یک آدم دیوانه قرار گرفته‌اند و کاری نمی‌کنند و مقابل او نمی‌ایستند. رابرت دنیرو طی مدت 3 سال گذشته در انتقادهای متعدد خود دونالد ترامپ را یک احمق تمام و کمال، یک نژادپرست واقعی و... خوانده است و عنوان کرده بود دوست دارد او را در زندان ببیند. 
پیشنهاد ترامپ مبنی بر تزریق مایع ضدعفونی‌کننده و خوردن وایتکس برای درمان کرونا نیز با واکنش‌های متعددی مواجه شد. برد پیت در واکنش به این عمل ترامپ، یک برنامه تلویزیونی روی آنتن برد و طی آن به تمسخر ترامپ پرداخت. در این برنامه وقتی کلیپی از ادعای ترامپ درباره آنکه تزریق ضدعفونی‌کننده، این ویروس را در یک دقیقه از پا در می‌آورد پخش شد، دهان فائوچی تقلبی برنامه (آنتونی فائوچی عضو کارگروه ویژه کرونا در آمریکا و از کارشناسان ارشد بیماری‌های عفونی دولت واشنگتن که برد پیت نقشش را بازی می‌کرد) از تعجب بازماند. 
اختلافات هالیوود با ترامپ به انتخابات ماه نوامبر نیز کشیده شده است و ستارگان هالیوود باز در تلاشند که مانع رای آوردن مجدد او شوند. در اینکه آنها بتوانند در این کارزار موفق باشند، تردیدهای بسیاری وجود دارد و ممکن است ترامپ برای بار دوم وارد کاخ سفید شود. او این روزها در تلاش برای به تعویق انداختن انتخابات آمریکاست. 
با این همه، ترامپ هنوز ارتباط خود را با برنامه‌های پرمخاطب هالیوود حفظ کرده و نه‌تنها از این برنامه‌ها برای انتخابات پیش‌رو سود می‌برد، بلکه درآمد 6/1 میلیون دلاری خود از صرفا یکی از این برنامه‌ها را نیز دارد. 

Page Generated in 0/0105 sec