printlogo


کد خبر: 222645تاریخ: 1399/5/13 00:00
فصل نهم مستند‌مسابقه خانه‌‌ ما این روزها روی آنتن می‌رود
استقبال از «خانه ما»ی قرنطینه‌ای

پخش «خانه ما» در روزها و هفته‌های اخیر، با استقبال مخاطبان همراه بوده است. در شرایطی که سبک زندگی بسیاری از خانواده‌ها در شرایط کرونا با تغییراتی همراه بوده است، تولید‌کنندگان مستندمسابقه «خانه ما» با ایجاد تغییراتی در ساختار این مجموعه باعث شدند در ایام کرونایی نیز مخاطبان بتوانند از جذابیت‌های این برنامه بهره ببرند. فارغ از ویژگی‌های ثابت این برنامه از جمله دوری از پایتخت و توجه به آداب و رسوم و فرهنگ مناطق و شهرهای مختلف کشور، حالا در روزگار کرونا، این برنامه ادامه‌دار شده است تا این پیام را به همراه داشته باشد که شاید محدودیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد اما «خانه» و «خانواده» اهمیتی بیش از گذشته پیدا کرده است. ایده اصلی «خانه ما»ی کرونایی این است که اعضای خانواده در شرایط قرنطینه و نیمه‌قرنطینه چه ‌کنند که در عین رعایت اصول بهداشتی، شاد باشند و از فعالیت‌های روزمره نیز عقب نمانند. از بین خانواده‌های برگزیده فصل‌های قبل، 4 خانواده از شهرهای تبریز، شیراز، مشهد و رشت به‌ صورت 2 به 2 با هم رقابت می‌کنند و برندگان فینال این ویژه‌برنامه را برگزار خواهند کرد. خط اصلی این برنامه، زندگی در شرایط قرنطینه است، در نتیجه همه آیتم‌ها با همین محوریت طراحی و اجرا شده‌اند. شرکت‌کنندگان دیگر به ‌صورت فیزیکی با هم در ارتباط نیستند، همه ارتباطات تقریبا به‌ صورت آنلاین است و مأموریت‌ها نیز بر همین اساس تعریف می‌شود؛ اینجا خلاقیت خانواده‌هاست که تعیین می‌کند تا چه ‌اندازه می‌توان از این بستر برای پیشبرد امور استفاده کرد. 
پیش‌تر مهدی جبین‌شناس، کارگردان فصل نهم مستندمسابقه «خانه ما» درباره جزئیات تولید فصل نهم این برنامه گفته بود: خود خانواده‌های منتخب در فصل نهم، برگ برنده‌ای بودند؛ با توجه به تغییراتی که «خانه ما» در این فصل داشت اما چون هر کدام از خانواده‌های برگزیده قبلا یک دور در این مسابقه شرکت کرده بودند، در نتیجه به روال کلی مسابقه آگاهی داشتند و برای مسابقه انرژی می‌گذاشتند. 2 خانواده از ضبط برنامه در شرایط کرونایی استقبال کردند ولی 2 خانواده دیگر قدری مردد و نگران بودند که آیا درست است ما در ایام کرونا به خانه آنها برویم و برنامه ضبط کنیم یا نه؛ که ما به خانواده‌ها اطمینان دادیم برای به حداقل رساندن احتمال انتقال ویروس کرونا هم تست می‌دهیم و هم موارد بهداشتی را کاملا رعایت می‌کنیم. در هر حال با همه این تردیدها، هر ۴ خانواده چون دوست داشتند در این مرحله نیز شرکت کنند، خیلی استقبال کردند و البته به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و وجود بیماری کرونا، اذیت شدند که این همکاری برای ما بسیار اهمیت داشت. 
جبین‌شناس خاطرنشان کرده بود: «خانه ما» جزو معدود برنامه‌هایی است که تاریخ خانوادگی خانواده‌های ایرانی را ثبت می‌کند؛ سوای جامع و کامل بودن آن باید جایی به این مقوله پرداخته می‌شد. ما این شانس را داشتیم که همه چیز دست به دست هم دهد تا بتوانیم این برنامه را در موقعیت خوبی ضبط کنیم. خدا را شکر که این موقعیت برای تولید ایجاد شد و در واقع همه چیز خوب پیش رفت.

Page Generated in 0/0157 sec