printlogo


کد خبر: 222646تاریخ: 1399/5/13 00:00
اخبار

پایان فیلمبرداری مستند «اسم من خلیل عقاب است»
فیلم مستند - داستانی «اسم من خلیل عقاب است» با پایان فیلمبرداری وارد مرحله تدوین شد. به گزارش فارس، این فیلم را «کورش کبیری» تهیه و کارگردانی کرده و بازیگرانی چون رضا صفایی‌پور، محمد متوسلانی، احمدرضا اسعدی، عزت‌الله رمضانی‌فر، سلمان فرخنده، مهوش وقاری، محسن قاضی‌مرادی و... در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. در این اثر به ثبت خاطرات هنرمندان سینمای ایران از «خلیل عقاب» با نام اصلی خلیل طریقت‌پیما و نیز روایت داستان زندگی این ورزشکار ارزشمند توسط خودش پرداخته شده است. اهمیت روایت داستان او شاید این روزها بیشتر به چشم می‌آید که در نهایت تنهایی زندگی را می‌گذراند. او در بیش از 7 فیلم سینمایی از جمله مردان خشن، پهلوان بابا، گناه زیبایی، غول بیابانی، مرد صحرا، کوه زاد و شکوفه‌های امید ایفای نقش کرده است. 
***
کتاب گویای «کشتی پهلوگرفته» تولید شد
کتاب گویای «کشتی پهلوگرفته» نوشته سیدمهدی شجاعی توسط انتشارات نیستان تولید شد. به گزارش مهر، کتاب گویای «کشتی پهلوگرفته» با قلم و روایت سیدمهدی شجاعی بتازگی توسط انتشارات نیستان منتشر و عرضه شده است. نسخه‌های مکتوب این ‌کتاب که روایت مصائب حضرت زهرا‌(س) در روزهای پس از وفات پیامبر(ص) است، در قالب ۵۵ نوبت چاپ، حدود ۷۰۰ هزار نسخه چاپ شده است. این ‌کتاب ضمن مرور نقاط عطف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، مصائب زندگی ایشان را هم روایت می‌کند. «کشتی پهلوگرفته» ۱۴ فصل دارد و اتفاقات آن را راوی‌های اول‌شخص روایت می‌کنند. لوح فشرده کتاب گویای «کشتی پهلو گرفته» با صدای سیدمهدی شجاعی و قیمت ۳۲ هزار تومان عرضه شده است. مدت این ‌کتاب صوتی حدود ۷ ساعت است. 
***
معرفی داوران بخش مستندنگاری جشنواره تلویزیونی مستند
داوران بخش مستند‌نگاری چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، با اعلام دبیرخانه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، وجیهه سامانی، فرشاد مهدی‌پور و محمد جباری به عنوان داوران بخش مستند‌نگاری چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش از جشنواره تا شنبه 15 شهریور‌ماه می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.festdoctv.com ضمن ثبت‌‌نام، اثر خود را ارسال کنند. این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. 
***
امین حیایی با اشاره به حضورش در عرصه تبلیغات:
سال‌ها پیشنهادهای زیادی می‌شد قبول نمی‌کردم
امین حیایی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود گفته است: من به خاطر عشق به تلویزیونی آمده‌ام که تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور محصولاتش پخش می‌شود و مردم آن نقاط فقط به همین رسانه دسترسی دارند. به گزارش مهر، امین حیایی در پاسخ به سوالی درباره دلایل حضورش در عصر جدید گفت: من نه به خاطر پول که برای عشق به این کار به «عصر جدید» آمدم. برخی هم در کامنت‌ها می‌گفتند تو که پولش را گرفته‌ای پس چرا منتش را می‌گذاری! من که به اندازه کافی دیده شده‌ام و دیده شدن زیاد دیگر نفعی ندارد، جز اینکه بیشتر زیر ذره‌بین قرار می‌گیرم، مواخذه یا حتی قضاوت می‌شوم. من هر چه بیشتر دیده شوم زندگی برایم سخت‌تر می‌شود و فقط به خاطر عشق است که وارد این کار شده‌ام و البته واقعا منتی هم ندارم. این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در عرصه تبلیغات بازرگانی نیز افزود: من برای همین تبلیغات هم سال‌ها صبر کرده‌ام. سال‌ها پیشنهادات زیادی به من می‌شد و قبول نمی‌کردم، چون می‌خواستم تبلیغی که بازی می‌کنم در شأن من باشد یا بتوانم به آن تبلیغ اعتماد کنم و به اعتبارم لطمه نخورد. 
***
یک انتصاب در سیمافیلم
جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز سیمافیلم طی حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت سرپرست گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم منصوب کرد. مجید اکبرشاهی با حکم «جواد رمضان‌نژاد» رئیس مرکز سیمافیلم جایگزین بهرنگ ملک‌محمدی در گروه فیلم و سریال سیمافیلم شد. اکبرشاهی پیش از این مدیر گروه اجتماعی شبکه 5 سیما، معاون انجمن سینمای جوانان ایران و رئیس انجمن سینمای جوان استان تهران نیز بوده است. 
***
نادر طالب‌زاده در قرنطینه
نادر طالب‌زاده کارگردان سینما، مستندساز و برنامه‌ساز و مجری تلویزیون که این روزها برنامه «عصر» را روی آنتن شبکه افق سیما دارد، به کرونا مبتلا شد. نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و فعال رسانه‌ای است. به گزارش فارس، حمید جوادی، تهیه‌کننده برنامه عصر شبکه افق گفت: جناب آقای طالب‌زاده تقریبا حدود یک هفته‌ای است که به کرونا مبتلا شده‌اند و بنا بر نظر پزشک باید حدود ۲ هفته در قرنطینه به سر ببرند. وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم برای پیگیری درمان ایشان صورت گرفته و با توجه به روند درمانی‌ای که داشته‌اند، به لطف خدا رو به بهبود هستند. 

Page Generated in 0/0043 sec