printlogo


کد خبر: 222668تاریخ: 1399/5/13 00:00
اخبار

وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی اعلام  کرد
برنامه‌ریزی برای کاهش آمار طلاق
وزیر کشور از اجرای طرح پایلوت در یکی از استان‌ها در راستای کاهش آمار طلاق و آسیب‌‌های اجتماعی با همکاری دیگر استان‌ها خبر داد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر دیروز در یکصد‌و‌سی‌امین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز (دیروز) جلسه دیگری از شورای اجتماعی را داشتیم که چند دستور در این نشست مطرح شد. یکی از مباحث گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود. زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی بوده است، در سراسر کشور ارائه شد. وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند. مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه، بویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور وجود دارند و اتصال آنها به این شبکه، بتوانیم از امر خانواده صیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند. وزیر کشور در ادامه بیان کرد: در این جلسه قرار شد یک استان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم تا دوستان با شیوه‌های ابتکاری در این استان عمل کنند و الگوی مناسب اجرا شده را به استان‌های دیگر تسری بدهیم.
***
زورگیری سارقان جوان از پسر ۱۴ ساله
رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای موبایل در تهرانسر خبر داد و گفت: قمه مکشوفه از سارقان مذکور، آغشته به خون بود. سرهنگ محمود مالمیر با اعلام خبر بازداشت 2 سارق زورگیر در تهرانسر اظهار کرد: حدود ساعت 10 صبح روز جمعه (10 مرداد) 2 سارق زورگیر با یک موتوسیکلت فاقد پلاک در بلوار شهرک دریای تهرانسر اقدام به زورگیری موبایل از پسری 14‌ساله کردند. رئیس کلانتری 150 تهرانسر افزود: به محض دریافت این گزارش توسط کلانتری 150 تهرانسر، به تمام واحدهای گشتی اعلام شد سرنشینان موتوسیکلت فاقد پلاک به دنبال سرقت موبایل تحت تعقیب هستند. وی تصریح کرد: سرانجام در شهرک دریا موتوسیکلت مذکور توسط یک واحد گشتی رؤیت شد و مأموران انتظامی پس از تعقیب و گریز موفق به بازداشت راکبان موتوسیکلت شدند. این مقام انتظامی ادامه داد: لازم به ذکر است یکی از راکبان موتوسیکلت با سلاح سرد (قمه) به سمت یکی از مأموران حمله‌ور شد اما ناکام ماند، همچنین قمه مکشوفه آغشته به خون بود که همین موضوع سبب شده مأموران پلیس با دقت بیشتری این پرونده را مطالعه کنند. 
***
در مراسم رونمایی از یک کتاب مطرح شد
لزوم تربیت جنسی کودکان متناسب با فرهنگ اسلامی
کتاب «آخ جون که من، منم» در زمینه تربیت جنسی و عاطفی کودکان در خبرگزاری مهر رونمایی و بر لزوم تربیت جنسی کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ اسلامی جامعه تاکید شد. کمیل حسینی، پژوهشگر تربیت جنسی و مسؤول مجموعه فرهنگی آرمانا، در مراسم رونمایی از این کتاب، با توضیح این موضوع گفت: کتاب «آخ جون که من، منم» مخصوص والدین و مربیان است و روی آن قید شده که برای کودکان و نوجوانان قابل استفاده نیست. در واقع والدین و مربیان باید آن را مطالعه کنند تا نحوه ارائه تربیت‌های جنسی لازم به گروه هدف را یاد بگیرند. مخاطبان کتاب نیز کودکان تا نوجوانان حتی پس از سن بلوغ هستند. حسینی افزود: ما مخالف هر گونه آموزش جنسی پیش از سن بلوغ هستیم و معتقدیم این امر موجب استرس کودکان و نوجوانان می‌شود، در واقع آموزش‌های جنسی پیش از سن آگاهی جنسی غلط است. موضوع تربیت جنسی نیز مربوط به والدین و مربیان است و نحوه انتقال این آموزش‌ها از والدین به فرزندان اهمیت دارد که ما نیز در این کتاب و کارگاه‌های خود به این موضوع پرداخته‌ایم. البته برخی موارد آموزشی جنسی نیستند اما در نهایت روی سلامت جنسی تأثیر دارند، این موارد باعث استرس یا لطمه به کودکان نمی‌شود اما برای حضور آنها در جامعه ضرورت دارد. 
***
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر:
بیش از ۵۰ درصد امدادگران هلال‌احمر را بانوان تشکیل می‌دهند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۵۰ هزار امدادگر و نجاتگر داوطلب داریم که بیش از ۵۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند. مهدی ولی‌پور در نشست مشترک با زنان امدادگر و نجاتگر گفت: همواره روی توان بانوان حساب باز کرده‌ایم و در حوادث مختلف از مهارت و توانایی‌شان در راستای ماموریت‌های امدادونجات استفاده شده است. وی در ادامه افزود: در حوزه‌ آموزش‌های تخصصی برنامه‌هایی برای زنان داریم. امیدوارم موضوعات این بخش با سازوکار تثبیت‌شده ادامه پیدا کند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی صادقی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امدادونجات هم در ادامه این نشست اظهار داشت: امیدواریم که با هم‌اندیشی‌ها بتوانیم از توان بانوان بهره‌ بیشتری در هلال‌احمر ببریم. وی در بخشی از صحبت‌های خود جایگاه زن در اسلام را تبیین کرد و در ادامه گفت: بانوان خصوصیاتی دارند که آقایان ندارند. آنها کارها را با ظرافت انجام می‌دهند و تعهد بالایی دارند. همچنین درصد کمی از مفاسد اقتصادی به زنان مربوط می‌شود. اما آیا از این ظرفیت استفاده شده است؟ پاسخ متاسفانه خیر است. باید از این ظرفیت در عرصه‌ امدادونجات بهره برد.

Page Generated in 0/0057 sec