printlogo


کد خبر: 222683تاریخ: 1399/5/13 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی:
در فتنه سال 88 بدترین نقشه‌ها توسط دشمن طراحی شد
آیت‌الله احمد جنتی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دیدار اعضا و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فتنه‌های سال‌های 78 و 88 گفت: در فتنه 18 تیر 78 برخی به دنبال متزلزل کردن مردم و نظام بودند ولی مردم با حضور خود در صحنه در 23 تیر همان سال با یک حرکت انقلابی و مستحکم همه نقشه‌های فتنه‌گران را بر باد دادند و فتنه خاموش شد. وی افزود: سال 88 نیز بدترین نقشه‌ها توسط دشمن طراحی شد و مملکت را به آشوب کشیدند و ماه‌ها مردم در اضطراب به سر بردند و خیال دشمن راحت بود که این فتنه حساب شده و طراحی شده، نظام اسلامی را سرنگون می‌کند اما در یک حرکت آرام مردمی و بدون فعالیت نظامی و تنها با حضور مؤثر مردم در 9 دی 88 آن فتنه پیچیده، با آن نقشه‌های حساب شده که سال‌ها توسط دشمنان طراحی شده بود، در عرض چند روز با راهپیمایی‌های سراسری مردم خاموش شد. آیت‌الله جنتی ادامه داد: در سال‌های مختلف از جمله سال 98 نیز آشوب‌هایی به راه افتاد که با لطف و هدایت خداوند متعال، ناکام ماند و این از لطف خداوند است که فتنه‌هایی که دنبال آشوب و اغتشاش و خرابی و ویرانی در کشور است، توسط مردم و طی یک حرکت آرام مردمی خاموش می‌شود. 
***
دوره پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی مجلس گفت: دوره کار و تلاش و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم آغاز شده است. کاملا طبیعی است در این مسیر اشکالات و ضعف‌هایی وجود داشته باشد اما بی‌تردید حرکت کلی پیش روی ما در جهت قوی کردن مردم و در نتیجه ایجاد ایران قوی خواهد بود و ایران قوی که با قوی شدن تک‌تک مردم ایران به دست خواهد آمد، باعث پیروزی ما در جنگ اراده‌ها و شکست خوردن ۲ جریان تحریف و تحریم خواهد شد. محمد‌باقر قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: بسته اقتصاد مردمی برای پیگیری همین اولویت‌های اقتصادی در دستور کار مجلس قرار دارد و پیشبرد گام به گام آن چه با توجه به ظرفیت‌های قانونی مجلس در تقنین و نظارت و چه با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصاد، تحولاتی اساسی در وضعیت اقتصادی کشور بویژه به نفع محرومان و مستضعفان رقم خواهد زد و ما خود را متعهد می‌دانیم این ریل‌گذاری را با دقت انجام دهیم و با جدیت بر اجرایی شدن آن نظارت کنیم. وی تصریح کرد: انجام تغییر اساسی نیازمند اراده‌های استوار است و مجلس یازدهم چنین اراده‌ای دارد و تحول را رقم خواهد زد. در بعد نظارتی نیز به طور شفاف و دقیق و به روز بر تمام جزئیات نظارت خواهیم کرد و مطالبه‌گر اصلی توجه به اولویت‌های فوری اقتصاد خواهیم بود. قالیباف افزود: از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع جهش تولید را از سران 3 قوه مطالبه کردند که اعلام می‌کنم بزودی این کارگروه با حضور جمعی از متخصصان باتجربه و کارشناسان جوان تشکیل خواهد شد و روند فعالیت‌های آنان که به تصمیم‌گیری‌های کلان جهت خواهد داد، به طور شفاف به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. 
***
تأکید ظریف بر به‌‌روزرسانی سند همکاری بلندمدت ایران و روسیه
رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه که برای دیدار با مقامات کشورمان در تهران به سر می‌برد، روز گذشته با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدجواد ظریف در این دیدار روابط پارلمان‌های ۲ کشور بویژه تصریح ۲ پارلمان بر سطح روابط راهبردی فی‌مابین را با اهمیت توصیف کرد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با توجه به سطح همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف، به روز‌رسانی سند همکاری‌های بلندمدت ۲ کشور به سطح روابط راهبردی با توجه به همکاری‌های حال حاضر را مورد تاکید قرار داد. «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه نیز انجام این سفر در شرایط همه‌گیری کرونا را ناشی از سطح روابط و موضوعات مهم مطرح بین ۲ کشور ذکر کرد. در گفت‌وگوی ظریف و اسلوتسکی علاوه بر موضوعات دوجانبه بویژه ابعاد اقتصادی همکاری‌ها، دیدگاه‌های ۲ کشور در حوزه مسائل مربوط به برجام، تحولات سوریه، عراق، یمن و لیبی و همچنین همکاری‌های ۲ کشور در سازوکارهای منطقه‌ای، بین‌المللی و سازمان‌های مربوط نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت. 
***
معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور:
تکنولوژی‌های جدید در جنگنده کوثر توسعه خواهد یافت
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم امضای تفاهمنامه علمی و تحقیقاتی فی‌مابین ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما توسعه‌های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های متعدد در حوزه ICT، نانو، تکنولوژی هوافضا و بسیاری از حوزه‌های جدید از قبیل حوزه لیزر در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی مراکز پژوهشی داشته‌ایم. وی افزود: یکی از اهداف ما در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور این است که بتوانیم این تکنولوژی را به سمت صنایع دفاعی سوق دهیم و صنعت دفاعی نیز از این زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، استفاده کند که امیدواریم با امضای این تفاهمنامه، این روند تسریع شود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: حوزه‌های همکاری متعددی با ارتش و صنایع دفاعی داریم. ما بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که محصول به حوزه دفاع می‌دهند؛ هم توسعه این شرکت‌ها مدنظر است و هم اینکه شرکت‌های جدید به این حوزه ملحق شوند. ستاری با اشاره به ساخت هواپیمای کوثر گفت: بخش‌های متعددی از هواپیمای کوثر در شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کرد و قطعا این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژی‌های جدید در آن توسعه پیدا خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0151 sec