printlogo


کد خبر: 222720تاریخ: 1399/5/14 00:00
اخبار

کوه و جنگل قابلیت وقف شدن ندارد
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به جلسه معاون اول رئیس‌جمهوری با رؤسای سازمان‌های ذی‌ربط در موضوع وقف اراضی طبیعی تاکید کرد کوه و جنگل قابلیت وقف شدن ندارد. به گزارش ایسنا، در متن بیانیه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره اراضی ملی کوه دماوند و جنگل‌های آق‌مشهد مازندران آمده است: پیرو جلسه مورخه 11/5/99 که به ریاست معاون اول محترم و جمعی از معاونان محترم رئیس‌جمهور، ‏وزرای ذی‌ربط و وزیر محترم جهاد کشاورزی، رؤسای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان اوقاف ‏و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار گردید، کلیه مقامات حاضر در جلسه ضمن ارج ‏نهادن به نهاد مقدس وقف که از جایگاه شرعی و قانونی ویژه در نظام حقوقی جمهوری اسلامی برخوردار ‏است، تأکید نمودند کوه و قله دماوند و جنگل‌های هیرکانی و آنچه جزو انفال است و جزو سرمایه ملی ‏محسوب می‌شود قابلیت وقف شدن را نداشته و اخذ سند به نمایندگی دولت و حفاظت و صیانت از آن با ‏سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده و اراضی مشمول وقف‌نامه‌ها و اسناد مالکیت وقف نیز وفق ‏قوانین ساری و جاری کشور و آیین‌نامه مصوب هیأت‌وزیران در کارگروه مشترک و مراجع صلاحیت‌دار تعیین ‏تکلیف خواهد شد. ‏
***
اهدای وام تا سقف ۴۰ میلیون تومان به فرهنگیان
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: فرهنگیان می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و زوجین فرهنگی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با دوره باز‌پرداخت ۱۲ ماهه تسهیلات دریافت کنند. به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پوشش حداکثری جامعه فرهنگیان در افزایش قدرت خرید و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره، از سیاست‌های رفاهی آموزش‌و‌پرورش است. وی ادامه داد: در این راستا تفاهمنامه همکاری دوجانبه وزارت آموزش‌و‌پرورش و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید. وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: فرهنگیان عزیز می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و زوجین فرهنگی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۲ماهه تسهیلات دریافت کنند. 
***
کرونا ۴ روز روی اسکناس‌‌ باقی می‌‌ماند
دانشکده بهداشت و مؤسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه تهران درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی کاغذها و نحوه پاکسازی کتاب‌‌ها از ویروس کرونا توصیه‌‌هایی مطرح کرد. به گزارش تسنیم، بر اساس شواهد بررسی‌شده، نخستین و بهترین روش ضدعفونی کردن اشیای کاغذی، قرنطینه کردن آنهاست. مطالعه‌‌ای که درباره ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام مختلف انجام شد، نشان داد که این ویروس به مدت 24 ساعت روی سطوح مقوایی و به مدت 72 ساعت روی سطوح پلاستیکی فعال می‌‌ماند. بر اساس این مطالعه، زمان قرنطینه مناسب برای محصولات کاغذی یا مقوایی ساده حداقل 24 ساعت است همچنین مطالعات نشان می‌‌دهد زمان ماندگاری ویروس کرونا روی اسکناس 4 روز است. یکی از روش‌‌های ضدعفونی کتاب‌‌ها، تمیز کردن آنهاست؛ در این باره، بهتر است از یک پارچه میکرو فیبر استفاده شود. استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده روی سطح این اشیا نیز می‌‌تواند اثربخش باشد. 
***
یک‌سوم پرسنل بیمارستان سینا درگیر کرونا هستند
پرسنل بیمارستانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری «کووید-19‌» هستند به دلیل مواجهه با بیماران، مستعد ابتلا به این بیماری هستند. رئیس بیمارستان سینا گفت: به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه، درصد درگیری پرسنل بیمارستان با این بیماری به عنوان جزئی از جامعه نیز خیلی بالا رفته به طوری که نزدیک به یک‌سوم آنها درگیر این بیماری هستند. «محمد طالب‌پور» در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت ورودی‌ مبتلایان کرونا به بیمارستان سینا گفت: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، البته در چند روز گذشته تعداد ورودی‌های بیمارستان کمتر شده است که دلیل آن می‌تواند مراقبت‌هایی باشد که از چند هفته پیش در تهران جدی گرفته شده است. وی درباره خستگی کادر درمان گفت: میزان آمار مرگ‌و‌میر بیماران نسبت به قبل تفاوتی نداشته و دلیل آن هم آشنایی بیشتر کادر درمان با این بیماری، نحوه‌ درمان و مراقبت است اما اینکه اساتید ما خسته شده‌اند یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد. این موضوع فقط به بیمارستان ما هم مربوط نمی‌شود ولی به‌‌رغم این شرایط پرسنل پای کار ایستاده‌اند و جو در بیمارستان انسان‌‌دوستانه است. آنهایی که این روزها در بیمارستان مشغول به کار هستند، عمدتا از سر انسان‌دوستی فعالیت می‌کنند. طالب‌پور تصریح کرد: به‌رغم اینکه خستگی مفرط برای پرسنل آزاردهنده شده اما رعایت نکردن مردم آزار‌دهنده‌تر خواهد بود، چون فشار این بیماری واگیردار به پرسنل بیمارستان وارد می‌شود، در صورتی که این افراد نه درآمد مالی مناسبی دارند و نه تسهیلات خاصی در اختیارشان قرار می‌گیرد و فقط به دلیل شرایطی که پیش آمده احساس مسؤولیت می‌کنند. 

Page Generated in 0/0446 sec