printlogo


کد خبر: 222726تاریخ: 1399/5/14 00:00
اخبار

تدوین برنامه ۱۰ ساله رفع فرسودگی تجهیزات برق تهران
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران روز گذشته در مراسم افتتاح 15 پروژه برقی استان تهران از تدوین برنامه ۱۰ ساله رفع فرسودگی تجهیزات برق تهران خبر داد. آرش کردی گفت: ۲۰ درصد تأسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ۲۵ درصد مشترکان در حوزه برق منطقه‌ای تهران هستند. وی با اشاره پیام رهبر معظم انقلاب درباره رفع فرسودگی‌ها گفت: در این شرکت اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و ‌رفع فرسودگی ۶۰۰ کیلومتر از ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق تهران انجام شده است. امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان هستیم. کردی افزود: برنامه‌ها با هدف اصلاح و بهینه‌سازی و رفع فرسودگی‌ها تدوین شده که این برنامه‌ها برای پیک‌های سال آینده حیاتی است. 
***
کاهش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام
بر اساس ابلاغیه مدیریت نظارت بر نهادهای مالی بورس، سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به 5 درصد کاهش یافت. راضیه صباغیان، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: طبق مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در 8 مرداد 99، درباره مصداق سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در اوراق بهادار با درآمد ثابت، قرار شد تعیین ثبت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در سهام همچنین حق‌تقدم و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران یا فرابورس ایران و نیز گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به میزان حداکثر 5 درصد ارزش کل دارایی صندوق اصلاح شود. همچنین در بند 2 این مصوبه آمده است: هر زمان مبلغ ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بیش از 80 درصد ارزش سهام و حق‌‌تقدم سهام شود، مدیر صندوق می‌تواند علاوه بر پرداخت‌های ماهانه از محل ذخیره تغییر ارزش سهام، مبلغ مازاد بر 80 درصد را نیز به صورت تدریجی یا در نخستین مقطع پرداخت سود بین سرمایه‌گذارانی که طی یک سال گذشته یا مقطع محاسبه ذخیره- هر کدام کوچک‌تر باشد- در صندوق حضور دارند و بر مبنای روز واحد سرمایه‌گذاری، توزیع کند. در بند 3 این مصوبه در راستای اعمال نصاب‌های اعلام ‌شده، به صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع این مصوبه فرصت یک ماهه‌ای از تاریخ ابلاغ این مصوبه جهت اصلاح ترکیب دارایی‌ها اعطا می‌شود. 
***
رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه اظهارنامه عملکرد سال ۹۸ بر مبنای ماده ۹۷ قانون مالیات‌ها رسیدگی خواهد شد، عنوان کرد: درصدی از اظهارنامه‌های سال ۹۸ مودیان را اگر منطبق با واقعیت و مطابق مقررات باشد می‌پذیریم و بدون رسیدگی مالیات قطعی محسوب می‌شود. 
محمد مسیحی تصریح کرد: اگر مودیان فکر می‌کنند مالیات مقطوع برای‌شان منصفانه نیست، می‌توانند از ظرفیت ماده ۹۷ استفاده کرده و مالیات واقعی را ابراز کنند تا با استفاده از کنترل‌های سیستمی اظهارشان در صورتی که خلاف واقع نبود، مورد پذیرش قرار گیرد. وی درباره وضعیت درآمدهای مالیاتی طی ۴ ماه نخست سال ۹۹ گفت: حدود ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ درآمدهای مالیاتی ۴ ماه نخست امسال رشد داشته است. عمده این رشد از محل مالیات‌های مستقیم است. معاون سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: رصد تراکنش‌های مالی بانکی باعث شده رفتار فعالان اقتصادی تغییر کند و مودیان سعی می‌کنند مالیات را با درجه‌ای از تمکین بهتری پرداخت کنند. مسیحی با اشاره به برنامه سازمان امور مالیاتی برای اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم افزود: این ماده مربوط به مالیات بساز و بفروش‌هاست که از تاریخ یک فروردین ۹۵ جواز ساخت گرفته و ساختمان را ساخته و به فروش رسانده‌اند که باید اظهارنامه‌ مالیاتی بدهند، زیرا اطلاعات آنها را دریافت خواهیم کرد. علاقه‌مندیم خودشان در نظام مالیاتی ثبت‌نام کرده و اظهارنامه مالیاتی بدهند، در غیر این صورت اگر ما مطالبه کنیم، بخشی از جرایم، بویژه جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی غیرقابل بخشودگی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: موضوع شامل مجوزهای ساخت قبل از سال ۹۵ نمی‌شود. 

Page Generated in 0/0057 sec