printlogo


کد خبر: 222735تاریخ: 1399/5/14 00:00
افزایش اعتمادسازی بین مردم و نظام؛ پادزهر جریان تحریف

حسن کاظمی‌قمی*: واقعیت این است که یکی از ابزارهای همیشگی دولت آمریکا در برابر ملت ایران، استفاده از عملیات روانی در کنار تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای امنیتی بوده است. جریان تحریف، وجهی از وجوه عملیات روانی دشمن محسوب می‌شود که به دنبال تغییر نظام محاسباتی مسؤولان و مردم است. جریان تحریف به دنبال این است نقاط قوت و توانمندی‌های کشور را زیر سوال ببرد و آنها را کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه داده و حتی یک نقطه ضعف نشان بدهد و بر عکس، نسبت به دشمن، با بزرگ‌نمایی توانمندی‌ها و کوچک‌نمایی ضعف‌هایش، یک چهره غیرواقعی ترسیم کند. معمولا در همه جای دنیا عملیات روانی بیش از عملیات سخت کارآمدی خود را نشان داده است، اگر چه در ایران به علت بصیرت و هوشیاری مردم این عملیات روانی با موفقیت صد‌ در‌صد مواجه نشده است. جریان تحریف حقایق هدف خود را بر ایجاد یأس و ناامیدی از یک طرف و از طرف دیگر زیرسوال بردن کارآمدی نظام متمرکز کرده است. جریان تحریف به دنبال این است از این طریق مقاومت حکومت و ملت ایران را بشکند و جمهوری اسلامی را به تسلیم در برابر دشمن وادار کند. 
شما می‌بینید هر چه تهدیدات و تحریم‌های رژیم آمریکا علیه ایران بیشتر می‌شود، عملیات رسانه‌های وابسته به غرب در نشان دادن چهره ناکارآمد و ناتوان از نظام ایران هم بیشتر می‌شود. وارونه‌نمایی حقیقت با این هدف است که نظام جمهوری اسلامی ایران به مذاکره تن بدهد. این نکته در طول سال‌های گذشته بر دولتمردان و مردم ما ثابت شده که مذاکره، ابزاری برای امتیازگیری طرف غربی است، نه امتیازدهی. همین موضوع که مذاکره با آمریکا موجب حل شدن مشکلات اقتصادی ما خواهد شد، از القائات جریان تحریف است. ایجاد این جو در حوزه افکار عمومی که تا مذاکره نکنیم، تحریم‌ها ادامه خواهد داشت، از همان دروغ‌هایی است که جریان تحریف سعی می‌کند با القای آن به جامعه، فشارها به نظام برای تسلیم و مذاکره با غرب را افزایش دهد. ما در سال‌های گذشته تجربه برجام را دیدیم. دیدیم مذاکره با آمریکایی‌ها هیچ مشکلی از مشکلات ما را حل نکرد. آمریکایی‌ها نه تنها باری از مشکلات کشور برنداشتند، بلکه با نقض تعهدات‌شان در برجام به مشکلات کشور افزودند.
پادزهر جریان تحریف، افزایش اعتمادسازی است. هر قدر اعتماد بین مردم و نظام بیشتر شود، قدرت نظام در عبور از مشکلات بیشتر می‌شود. ما نباید فراموش کنیم مردمی هوشیار و بصیر داریم که در بحران‌های مختلف با تکیه بر همین مردم توانسته‌ایم مراحل سخت را پشت سر بگذاریم. تکیه بر توان داخلی که مدام از سوی رهبر حکیم انقلاب مورد تاکید قرار می‌گیرد، کلید اصلی حل مشکلات کشور است. در طول 40 سال گذشته کارایی این نسخه ثابت شده است. هرگاه به توانایی‌های خود ایمان آوردیم، توانستیم دشمن را مأیوس کنیم. باید توجه کنیم خروجی جریان تحریف چیزی جز ضربه دیدن مصالح کشور نیست. ما در سایه قطع امید از خارج، تقویت روحیه بسیجی و انقلابی و بارور کردن پتانسیل‌های موجود در کشور می‌توانیم از شرایط سخت فعلی عبور کنیم.
* سفیر اسبق ایران در عراق

Page Generated in 0/0063 sec