printlogo


کد خبر: 222756تاریخ: 1399/5/15 00:00
ادامه اعتراضات ساکنان سرزمین‌های اشغالی به تنش‌های سیاسی دامن زد
افزایش احتمال فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: افزایش بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی و اعتراضات مداوم ساکنان سرزمین‌های اشغالی به عملکرد کابینه نتانیاهو سبب شده کارشناسان از افزایش احتمال فروپاشی کابینه این رژیم در آینده‌ نه‌چندان دور سخن بگویند. این در حالی است که ترس عملیات انتقامی حزب‌الله چند روز است سران این رژیم را با سرگردانی امنیتی مواجه کرده است. با تداوم بن‌بست در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر لایحه بودجه سال آینده و اختلاف‌نظر بین بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتس به عنوان نخست‌وزیران چرخشی توافق کابینه ائتلافی، اعضای حزب لیکود از افزایش احتمال کنار گذاشتن حزب آبی‌وسفید از کابینه صحبت می‌کنند. اوفیر آکونیس، وزیر همکاری‌های مذهبی رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود، گفت: این حزب هرگز با پیشنهاد حزب گانتس برای تصویب بودجه‌ای 2 ساله موافقت نمی‌کند که در این صورت انتخابات سراسری جدیدی در فلسطین اشغالی باید برگزار شود. وبگاه «عاروتص شوع» اظهارات وی را تهدید حزب آبی‌وسفید برشمرده و به نقل از وی نوشت: اگر ما بودجه یک ساله را تصویب نکنیم، همه خواهند دانست که چه کسی اسرائیل را به انتخابات چهارم کشانده و سرزنش‌ها تماما به گانتس خواهد بود. آکونیس در مصاحبه با شبکه رادیویی گالاتز معروف به رادیو ارتش اسرائیل، با بیان اینکه لیکود برای چنین روزی نقشه جایگزین دارد، گفت: اگر آبی‌وسفید بودجه را رد کند، ما به انتخابات نمی‌رویم، بلکه کابینه جایگزینی با ۶۱ کرسی کنست فعلی، تشکیل می‌دهیم. بر این اساس، تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جدا به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک‌ساله با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید ۲ ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود. مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) است. 
2 روز پیش همچنین میکی زهر، عضو دیگر حزب لیکود و دبیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی گفت این کابینه از عملکرد مناسب عاجز است و به دلیل اختلاف نظر احزاب تشکیل‌دهنده آن بر سر مسائل متعدد، در آستانه فروپاشی است. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، زهر با بیان اینکه توافق ائتلاف لیکود با آبی‌وسفید در آستانه لغو شدن است، گفت: شکاف رو به افزایشی بین ما و آبی‌وسفید بر سر مسائل مختلف در سطح ایدئولوژیک وجود دارد و ما واقعا نمی‌توانیم به عنوان یک ائتلاف مفید، عمل کنیم. این وضعیت مانند این است که یک زوج می‌خواهند طلاق بگیرند و هر لحظه احتمال آن هست. 
 
* مقامات صهیونیست: اسرائیل آماده جنگ نیست
شماری از مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اعتراف کردند اسرائیل چه در جبهه داخلی و چه در پایگاه‌های ارتش آمادگی جنگ آینده با حزب‌الله را ندارد. طبق گزارش ناظر رژیم صهیونیستی که دیروز منتشر شد، بیش از 6/2 میلیون شهرک‌نشین صهیونیست امکانات محافظتی در نزدیکی منازل خود برای در امان ماندن از موشک‌ها را ندارند، این درحالی است که 20 درصد پناهگاه‌های عمومی در اراضی اشغالی نیز قابل استفاده نیست.

Page Generated in 0/0061 sec