printlogo


کد خبر: 222779تاریخ: 1399/5/15 00:00
اخبار

 عضو  شورای شهر تهران خبر داد
اتصال برق کولر آبی جرقه اصلی حادثه کلینیک سینامهر
زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اینکه اتصال برق کولر آبی در حیاط کلینیک سینامهر عامل اولیه بروز این حادثه دلخراش بوده است، گفت: بهره‌برداران باید پاسخگوی خسارت‌های جانی و مالی باشند.
عضو شورای شهر تهران علت آغاز حادثه کلینیک سینامهر را اتصال برق کولر آبی موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه اعلام کرد که منجر به آتش‌ گرفتن کولر و فرو ریختن سقف کاذب شده بود.
بر اساس این گزارش، اتصال برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه منجر به آتش‌سوزی کولر و فرو ریختن سقف کاذب شده است که بر اثر این ریزش، مواد الکلی و اشتعال‌زای موجود در محل آتش گرفته و نهایتاً به ۲ کپسول‌ اکسیژن سرایت کرده و باعث انفجار آنها شده است. این موارد کاملاً قطعی بوده و از جانب تمام کارشناسان اعم از آتش‌نشانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان علت اصلی حادثه مشخص شده است. زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر در این باره همچنین گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته توسط تمام گروه‌های کارشناسی، عامل اولیه آتش‌سوزی همان اتصال برق کولری بوده که بر سقف کاذب پارکینگ نصب شده بود.
***
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد
معرفی صادرکنندگان‌ و واردکنندگان بدهکار به مراجع ذی‌صلاح
طبق گفته حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان، پیگیری وصول بدهی‌ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان از دستورکارهای ویژه سازمان بازرسی کل کشور است.  رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر پیشنهادات سازمان بازرسی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، ادامه داد: لیست هزار و ۴۰۸ صادرکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً ۲۰ میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به دادستان کل کشور اعلام شد. حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان یادآور شد: فهرست ۵۰۰ نفره از اشخاص حقیقی و حقوقی که بالاترین میزان تعهدات ارزی در زمینه واردات را داشتند و مدت تسویه حساب آنها منقضی شده نیز به استناد ماده ۱۰ قانون تعزیرات حکومتی جمعاً به مبلغ ۱۰ میلیارد یورو به وزارت دادگستری اعلام شد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری وصول بدهی‌ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان را از دستورکارهای ویژه این سازمان عنوان کرد و از وصول بدهی و جرایم مالیاتی یک بدهکار بزرگ به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
***
فرمانده مرزبانی با حمایت از کولبران:
بحث کولبران از قاچاقچیان جداست
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برخی مدعی هستند مرزبانان با کولبران مقابله می‌کنند، این در حالی است که این اظهارات کذب است و کولبران مورد حمایت مرزبانان هستند. سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه بحث کولبران با قاچاقچیان در مرزها متفاوت است، اظهار داشت: برخی افراد با اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حق مرزبانان بی‌مهری می‌کنند و ادعا دارند مرزبانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با کولبران مقابله می‌کنند که این اظهارات و نظرات کذب محض است و این عزیزان همواره مورد حمایت مرزبانان هستند. وی ادامه داد: کولبر واقعی، در زمان، مسیر تردد و همچنین کالای مشخص از مبادی رسمی ورود و خروج می‌کند، این در حالی است که آن دسته از افرادی که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی قصد وارد کردن کالای قاچاق به کشور را دارند، قاچاقچی محسوب می‌شوند و برخورد با آنان خواسته مرزنشینان است. فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به کولبران و حمایت از آنان، اعلام می‌دارد مرزبانان در کنار مرزنشینان با اقتدار از مرزهای ایران اسلامی حراست می‌کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود کالای قاچاق و غیرمجاز به کشور را به قاچاقچیان نمی‌دهند.
***
ملارد و دماوند دارای بیشترین ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بیشترین ساخت‌وساز غیرمجاز استان تهران مربوط به 2 شهرستان ملارد و دماوند است. محمد تقی‌زاده در تشریح روند رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان تهران، گفت: بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز مربوط به ملارد و دماوند است و البته بیشترین تخریب و اجرای احکام کمیسیون‌های ماده 100 و 99 نیز در همین 2 شهرستان بوده است. قطعا استانی همچون تهران با توجه به اینکه در حوزه اشتغال و سکونتگاهی جذب مهاجر زیادی دارد؛ لذا ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در آن مشاهده می‌شود. وی افزود: البته نوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در شهرستان‌های مختلف تهران متفاوت است به شکلی که در دماوند و فیروزکوه و... ساخت‌وسازهای ویلایی و باغات است و در جنوب استان تهران مثل شهرستان ری با هدف ساخت انبارها برای بارانداز کالاها ساخت‌وسازهای غیرمجاز اتفاق می‌افتد. در حقیقت ری به دلیل نزدیکی به تهران مورد ساخت‌وساز برای انبارها و سوله‌های کارخانجات و شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که دفتر مرکزی آنها در تهران است.

Page Generated in 0/0196 sec