printlogo


کد خبر: 222795تاریخ: 1399/5/16 00:00
«جایزه بزرگ سرو» برگزیدگان خود را شناخت
شبی که «برگشتن» درخشید

آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزه بزرگ «سرو» با تجلیل از برترین‌های حوزه تئاتر مقاومت برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزه بزرگ سرو، با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، حسین مسافرآستانه و مسؤولان بنیاد روایت فتح در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد. حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس در سخنانی گفت: بهمن سال ۹۸ بود که با جمعی از دوستان در حال برنامه‌ریزی برای سال ۹۹ بودیم، ایده این رویداد مطرح و پیگیری شد تا امروز که برپا شده و به ایستگاه پایانی رسیده است. شناسایی تولیداتی که درباره موضوع جایزه بزرگ سرو است و ترغیب و تشویق فعالان این عرصه جزو اهداف اصلی این رویداد بود. پس از این تصمیم، نامه‌ای به سازمان‌های تئاتری با رویکرد مورد نظر ارسال کردیم تا آثار تولیدی  یا شناسایی‌شده خود را برای شرکت در این رویداد به ما معرفی کنند. به این ترتیب بیش از ۲۷۰ اثر به جشنواره معرفی شد که پس از ارزیابی‌های اولیه ۴۵ اثر وارد مرحله نهایی شد که با داوری مهرداد رایانی مخصوص، قطب‌الدین صادقی و حسین پاکدل ارزیابی شدند. سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با حضور در این مراسم عنوان کرد: سال ۹۸ هم که با مشکلات ناشی از شیوع کرونا رو‌به‌رو بودیم بیش از ۶ هزار نمایش روی صحنه رفت که باز هم از این میان سومین رتبه به لحاظ تعداد به آثاری با موضوع مقاومت، ایثار و دفاع‌مقدس اختصاص داشت. این تعداد نمایش با این موضوع ناشی از تشویق هنرمندان نیست، بلکه ناشی از ارادت هنرمندان، بصیرت‌شان و اهمیتی که ایثار و سرگذشتگی برای عزت و سربلندی کشورشان دارد، است. 
در ادامه مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی شدند. لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش موسیقی برای نمایش «اعوجاج» از البرز به آرمین واثقی رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی برای نمایش «رگ» از تهران به محمد ملکی‌اصل رسید. همچنین لوح تقدیر برای طراحی صحنه نمایش «زیپ» به مونا قنبری رسید و تندیس سرو، به سعید آقایی برای نمایش «دایک» از خراسان شمالی رسید. در بخش بازیگری زن شیرین بینا برای نمایش «برگشتن» لوح تقدیر گرفت و تندیس سرو، برای نمایش «رگ» به الهه شه‌پرست اهدا شد. در بخش بهترین بازیگر مرد نیز محمد رشنو برای بازی در تئاتر «کوچه برزیلی‌ها» لوح تقدیر گرفت و تندیس سرو این بخش به مجید رحمتی برای نمایش «برگشتن» تقدیم شد. 
همچنین لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش نمایشنامه‌نویسی به خیرالله تقیانی‌پور برای نمایش «برگشتن» رسید و تندیس سرو این بخش به محمد نقایی نویسنده نمایش «باغ خونی» رسید. در بخش کارگردانی هم لوح تقدیر به کیانوش ایازی برای کارگردانی «نمایش» و تندیس سرو بخش کارگردانی هم به حسین مسافرآستانه برای نمایش «برگشتن» اهدا شد. 
در پایان برگزیدگان بهترین نمایش اعلام شدند و بر این اساس لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش «رگ» به کارگردانی ایوب آقاخانی رسید و تندیس سرو این دوره از جشنواره برای بهترین نمایش به «برگشتن» به تهیه‌کنندگی جواد نوری اهدا شد.

Page Generated in 0/0068 sec