printlogo


کد خبر: 222809تاریخ: 1399/5/16 00:00
نظر ایمان عالمی، پیشکسوت استقلال پیش از بازی این تیم با شهرخودرو:
به فرهاد اعتماد کنند

زهره فلاح زاده: از ساعت ۲۰ امشب ۲ تیم مدعی کسب سهمیه آسیا یعنی شهرخودرو و استقلال در ورزشگاه
امام رضا(ع) مشهد به مصاف هم می‌روند. استقلال با ۴۸ امتیاز در رده دوم و شهرخودرو با ۴۴ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارند. آبی‌ها در صورت پیروزی، هم جایگاه خود را در رده دوم حفظ می‌کنند و هم دست شهرخودرویی‌ها را از رسیدن به این رده برای همیشه کوتاه می‌کنند. «وطن امروز» برای بررسی این بازی و وضعیت باشگاه استقلال، با ایمان عالمی، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد. 
***
* پس از برد مقابل سپاهان، امشب استقلالی‌ها یک بازی حساس و مهم دیگر را این بار مقابل تیم شهرخودرو باید انجام دهند، ارزیابی شما از دیدار چیست؟
پس از تعطیلات و شروع مجدد لیگ، استقلال نوساناتی داشت اما بتدریج شرایط این تیم بهتر شد. بازیکنان استقلال از نظر روحی- روانی هم شرایط خوبی دارند. شهرخودرو تیمی است که خیلی خوب و منسجم فوتبال بازی می‌کند و فکر می‌کنم بازی زیبا و جذابی شود. استقلال برای این مسابقه کمبود بازیکن ندارد و مصدومانش به این دیدار رسیده‌اند، بنابراین فرهاد می‌تواند انتخاب‌های خوبی برای این بازی داشته باشد. ضمن اینکه استقلال در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند جایگاه دومی خود را تثبیت و سهمیه آسیایی فصل بعد را بدون دغدغه کسب کند. 
 
* تقابل سهراب بختیاری‌زاده و فرهاد مجیدی، ۲ مربی استقلالی را چطور می‌بینید؟
به نظر من فرهاد با توجه به فشاری که روی باشگاه و خودش بود، کمی آب‌دیده‌تر شده و خودش هم متوجه شده شرایط باشگاه به چه شکل است. سهراب هم ۲ هفته است که به تیم شهرخودرو پیوسته و همه مربیان دوست دارند مقابل تیم‌های بزرگ بهترین عملکرد را به نمایش بگذارند. به هرحال این دیدار، تقابل ۲ مربی جوان است که تیم‌هایی را رهبری می‌کنند که از نظر فنی قابلیت‌های بالایی دارند. آرزوی موفقیت برای سهراب دارم اما امیدوارم استقلال بتواند با پیروزی در این دیدار سهمیه آسیایی‌اش را کسب کند. 
 
* استقلال یک فصل عجیب و غریب دیگری را از سر گذراند؛ آمدن استراماچونی و رفتن به صدر جدول، رفتن این مربی موفق، بازگشت دوباره مجیدی به تیم و کلی تغییر و تحول در بعد مدیریتی باشگاه. 
بله! درباره تغییر و تحولات در باشگاه استقلال خیلی صحبت شده است. بی‌ثباتی در مدیریت، کادرفنی و بازیکنان، همه و همه باعث شد استقلال نتواند این فصل نتیجه بگیرد. رفتن استراماچونی‌ای که در استقلال موفق بود، خیلی عجیب بود. به هرحال فرهاد آمد و سیستم تیم تغییر کرد که البته نوساناتی هم داشت. حتی شنیده شده امکان تغییر در کادر فنی برای فصل آینده هم وجود دارد. خب این اتفاقات اجازه نمی‌دهد استقلال به رشد و نمو برسد. باید مدیران محترم ثبات را در اولویت قرار دهند. تیم پرسپولیس ۴، ۵ سال است که بازیکنانش کنار هم بازی می‌کنند و نتیجه آن هم شده ۴ قهرمانی پی‌درپی. 
 
* شهرخودرو هم درست مثل استقلال، یحیی گل‌محمدی مربی موفقش را نیم‌فصل از دست داد. این مربی به پرسپولیس رفت و توانست این تیم را قهرمان کند اما تیم مشهدی با تغییر و تحولات صورت‌گرفته و نگرفتن نتیجه، شانس قهرمانی را از دست داد. به نظر شما این جدایی‌ها بدون دخالت وزارت ورزش انجام شده است؟
اصلا امکان ندارد این جا‌به‌جایی‌ها بدون دخالت انجام شود. حتما باید از بالا فشاری آمده باشد تا مربی‌ای که قرارداد دارد بتواند به تیم دیگری برود. حتی فیفا ‌بندی در این مورد دارد که مربی‌ای که با باشگاهی قرارداد دارد، نمی‌تواند با تیم دیگری مذاکره کند. به هر حال در ایران از این اتفاقات زیاد افتاده است. یحیی گل‌محمدی با شهرخودرو خوب نتیجه گرفته بود و حتی این تیم در صدر جدول هم دیده شد اما با این تغییرات و رفتن یحیی، شهرخودرو از هم پاشید و از صدر فاصله گرفت. باید ثبات در باشگاه‌ها وجود داشته باشد و دخالتی را از طرف وزارت ورزش و دیگر مدیران نداشته باشیم. 
 
* وزارت ورزش جذب مربیان و بازیکنان خارجی برای تیم‌های سرخابی را منع کرده است، به نظر شما با این اتفاق فوتبال ما پسرفت نمی‌کند؟
دقیقا همین‌طور است. مگر می‌شود تیم‌های همیشه مدعی تراکتور، سپاهان، شهرخودرو و... بتوانند بازیکن یا مربی خارجی بگیرند اما ۲ تیم بزرگ کشور نه؟ در گذشته مربیان یا بازیکنان خارجی ضعیفی به تیم‌های ایرانی آمدند که مشکلاتی هم به بار آوردند اما حالا چند سالی است که خارجی‌های خوبی به ایران آمده‌اند. هر چند با شکایت این بازیکنان یا مربیان، باشگاه‌های ما مجبور به پرداخت بدهی‌های سنگینی می‌شوند اما این اتفاقی است که همیشه می‌افتد و نمی‌توان از آن خلاصی یافت. 
 
* تأثیرگذاری یک بازیکن خارجی مثل شیخ دیاباته به اندازه‌ای است که شاید اگر او در تیم استقلال نبود، تیم مجیدی با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شد. نظر شما درباره این بازیکن که در صدر جدول گلزنان هم است، چیست؟
دیاباته بازیکن بسیار فوق‌العاده‌، تأثیرگذار و جنگنده‌ای است. او خیلی خوب خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد و روی زمین و هوا مهارت دارد. به نظر من دیاباته یکی از بهترین بازیکنان خارجی‌ای بوده که به ایران آمده است.
 
* هواداران استقلال از حالا نگران از دست دادن این بازیکن برای فصل بعد هستند؛ کابوسی که آبی‌ها در گذشته برای ستاره‌های هر فصل خود داشته‌اند. 
دنیای حرفه‌ای همین است. مدیران باید از نظر مالی او را تأمین کنند. کشورهای عربی دیاباته را می‌بینند و حتی ممکن است برای تضعیف استقلال، با پیشنهاد ویژه‌ای او را به تیم خود ببرند. مدیران باید بتوانند شرایطی را به وجود بیاورند که مهاجم آنها از بودن در استقلال رضایت داشته باشد و در تیم بماند. 
 
* فرهاد مجیدی یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد. به نظر شما برای فصل بعد هم باید از او حمایت کرد؟
داریم صحبت از ثبات می‌کنیم. یعنی اگر بخواهیم باز هم مربی را تعویض کنیم، این تغییرات تکرار مشکلات چندین‌ ساله استقلال می‌شود. به نظر من مدیران استقلال باید به فرهاد اعتماد کنند و امیدوارم او هم موفق شود. اگر قرار باشد مربی دیگری بیاید باید یک شخص استقلالی و بزرگی باشد اما باز هم می‌گویم فرهاد شرایط بهتری در تیم پیدا کرده و بهتر است به او اعتماد کنند.

Page Generated in 0/0140 sec