printlogo


کد خبر: 222817تاریخ: 1399/5/16 00:00
مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور آغاز شد
جهاد غدیری‌ها

مرحله دوم کمک‌های مومنانه دیروز در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد؛ کمک‌هایی که این بار وسیع و متنوع‌تر از مرحله اول در حال انجام است. به گزارش «وطن امروز»، این مرحله از کمک‌های مومنانه به نیازمندان در مناطق محروم سراسر کشور در قالب کمک‌های معیشتی و اطعام، جهیزه، تعمیرات وسایل سرمایشی تا حمایت از مشاغل خانگی انجام شد. مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در این باره با بیان اینکه کار کمک مومنانه در کرمانشاه به صورت قرارگاهی انجام خواهد شد، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مرحله، 50 هزار بسته پروتئینی بین مردم به وسیله گروه‌های‌ جهادی، هیئات مذهبی و سایر خیران و... توزیع کرده است. هزارخانی تصریح کرد: سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) نیز این مرحله ۲۸ هزار بسته (ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان) را مهیا کرده که در ۳ مقطع زمانی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع خواهد کرد. مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، از توزیع 9 هزار بسته از این میزان در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: ۱۵‌مردادماه (دیروز) حدود ۹ هزار بسته در ۴ مسجد در سطح شهر کرمانشاه بین مردم توزیع می‌شود که نظیر این مراسم را در دیگر شهرستان‌های استان هم داریم.  
 
* توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند
مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در کاشمر نیز اجرا می‌شود. علی یعقوبیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر در حاشیه توزیع بسته‌های معیشتی دومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه اظهار کرد: در این مرحله ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۷۶ میلیون تومان و ۱۵۰ بسته دیگر به ارزش ۴۵ میلیون تومان طی هفته آینده بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود. یعقوبیان همچنین با اشاره به تهیه و توزیع ۱۲۰ سری جهیزیه طی ۲ مرحله از ابتدای سال جاری در این شهرستان، ابراز کرد: در سومین مرحله توزیع نیز ۱۵۱ سری جهیزیه به ‌صورت مشارکتی که شامل ۷ قلم کالای ایرانی است همزمان با دهه ولایت تحویل زوج‌های جوان می‌شود. کمک‌های مومنانه در «تفرش» نیز آغاز شد. محسن صادقی، فرمانده سپاه شهرستان تفرش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح کمک مومنانه در شهرستان تفرش، اظهار کرد: در این مرحله با همکاری کمیته امداد، دستگاه‌های اجرایی و خیرین همچون مرحله نخست این طرح بسته‌های حمایتی را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم. وی افزود: در این مرحله بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی، اقلام بهداشتی و لوازم‌التحریر خواهد بود که از ظرفیت خیرین در این زمینه باید بهره‌گیری شود. 
 
* توزیع جهیزیه در قالب رزمایش مؤمنانه
با آنکه در خیلی از شهرستان‌ها بویژه مناطق کم‌برخوردار، بسیجیان درحال توزیع بسته‌های معیشتی هستند، با اقدامی حسنه و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج، بین خیلی از جوانانی که وارد زندگی مشترک شده‌اند جهیزیه توزیع شد. به همت بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی و با هدف حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان ۱۵۰ سری جهیزیه در قالب رزمایش مومنانه به مناسبت دهه ولایت و امامت و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در مناطق محروم استان مرکزی توزیع شد. همچنین مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با عنوان طرح «مهر ولایت» دیروز در شهرستان نجف‌آباد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان آغاز شد. در این رزمایش ۶۰۰ بسته حمایت غذایی شامل رب گوجه‌فرنگی، روغن، کنسرو، مرغ، برنج، عدس و نخود به ارزش تقریبی هر بسته ۱۸۰ هزار تومان و تعداد ۱۲۰۰ کارت هدیه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان توزیع شد. 
 
* از تعمیرات وسایل سرمایشی تا حمایت از مشاغل خانگی در بندرعباس
مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه این بار به صورت متنوع در حال انجام است. به طور مثال، مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در حالی در بندرعباس آغاز می‌شود که در این مرحله قرار است رویکردی کاملا متفاوت به اجرا درآید. در این مرحله از رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا شناسایی شدند و قرار است بسته‌های حمایتی با تکریم و احترام در منازل آنان به این افراد تقدیم شود. علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، کارگاه دوخت لباس فرم مدارس برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی راه‌اندازی شده که تاکنون هزار بسته لباس و لوازم‌التحریر توسط کارگاه‌های بسیج سازندگی استان برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی تهیه شده است. شیفت ایثار کارگران در کارخانجات از دیگر اقدامات مهم بسیج کارگری و کارخانجات برای یاری‌رسانی به نیازمندان است که از دیروز آغاز شده است. همچنین در راستای قرارگاه‌های طرح تحول محلات، ایجاد مرکز تعمیراتی وسایل سرمایشی کولر و یخچال به‌ صورت رایگان در محلات محروم بندرعباس از دیگر اقدامات است.

Page Generated in 0/0072 sec