printlogo


کد خبر: 222818تاریخ: 1399/5/16 00:00
وزیر بهداشت:
رمدسیویر ایرانی از هفته آینده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 317483 و شمار قربانیان به 17802 نفر رسید

مقابله با بیماری «کووید-19» و ساخت داروهای اثر‌بخش این بیماری در کشور افتخار بزرگی است که نخبگان ایرانی با تکیه بر توان داخل توانسته‌اند در شرایط سخت تحریم به این دستاوردها برسند. به گزارش «وطن امروز»، ایران برای ساخت واکسن کرونا همچون کشورهای پیشرفته به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است، طوری که وزیر بهداشت از تلاش حداقل 5 گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن این بیماری خبر داده و می‌گوید: بزودی قرار است مطالعات بالینی واکسن کرونا روی انسان آغاز شود. دکتر سعید نمکی در این باره اظهار داشت: داروهای معروفی که علیه «کووید-19» در جهان مصرف می‌شوند مانند فاویپیراویر را سریعا در کشور تولید کردیم و حتی داروی رمدسیویر که جدیدترین داروی ضدویروس است در 2 شرکت ایرانی تولید می‌شود و از هفته آینده در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر به‌رغم اینکه در پیک جدید «کووید-19» در ایران بعد از بازگشایی مشاغل، صنایع و اصناف قرار داریم اما همه چیز تحت کنترل است و در استان‌هایی که مشکل داریم در حال مهار بیماری هستیم. 
 
* ممنوعیت برگزاری برخی مراسم‌های محرم در استان‌ها
برگزاری مراسم محرم با حفظ نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تأکید مسؤولان بهداشتی است، چرا که اکنون خیلی از استان‌های کشور در شرایط سخت شیوع همه‌گیری کرونا قرار دارند. معاون کل وزارت بهداشت در این باره برخی ممنوعیت‌های مراسم‌های محرم را بویژه در استان‌هایی که مراسم‌های خاص با تجمع زیاد دارند اعلام کرد و گفت: اصل تجمع خلاف دستورالعمل‌های مقابله با کرونا است اما همه این موارد رعایت شده و ما به مردم اطمینان می‌دهیم هیأت‌ها و مراسم‌های عزاداری کاملا موازین را رعایت خواهند کرد. دکتر ایرج حریرچی درباره شیوه‌نامه‌های تهیه‌شده درباره عزاداری‌های ماه محرم گفت: چون شیوه‌نامه‌های تهیه‌شده با هماهنگی هیأت‌ها، متولیان، سازمان تبلیغات اسلامی و... بوده، کاملا بومی و قابل اجراست. البته خطوط قرمز آن بخوبی مشخص شده است. وی با اشاره به تنوع شیوه عزاداری در نقاط مختلف کشور، تأکید کرد: ضمن لحاظ کردن تمام موارد، برخی مراسم‌ها نیز ممنوع شده است. قالی‌شوران، نخل‌گردانی، دستجاتی که در بوشهر و خوزستان می‌دیدیم، مراسم تشت‌گذاری در اردبیل، زنجان و... را امسال محرم نخواهیم داشت. 
 
* ۲۶۹۷ ابتلا و ۱۸۵ فوتی جدید کرونا در کشور
آمار فوتی‌های کرونا بالاخره از کانال 200 نفر خارج شد و به زیر 200 نفر رسید. بر این اساس دیروز سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در 24 ساعت گذشته، 2 هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند. سیما سادات‌لاری افزود: مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسید. سادات‌لاری ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۱۸۵ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید. سادات‌لاری افزود: ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 

Page Generated in 0/0071 sec