printlogo


کد خبر: 222820تاریخ: 1399/5/16 00:00
اخبار

ممنوعیت اجبار خانواده‌ها برای پرداخت وجه به مدارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: مشارکت خانواده‌ها در تأمین هزینه‌های مدارس باید داوطلبانه باشد و اجبار آنها برای پرداخت وجه ممنوع است. رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه ما تلاش کرده‌ایم در سال جاری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدارس و خانواده‌ها با چالش کمتری مواجه شوند، اظهار کرد: به عنوان مثال به مدارس توصیه کرده‌ایم در ارتباط با موضوع محل سکونت دانش‌آموزان و ثبت‌نام آنها در مدارس انعطاف بیشتری داشته باشند و تا آنجا که امکان دارد با خانواده‌ها همکاری کنند. وی با بیان اینکه مشارکت خانواده‌ها در تأمین هزینه‌های مدارس باید داوطلبانه باشد و اجبار کردن آنها برای پرداخت هزینه ممنوع است، افزود: بر اهمیت حفظ کرامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس تاکید داریم. حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که سال‌های گذشته نیز چنین تاکیداتی به مدارس اعلام می‌شد ولی در عمل این توصیه‌ها اجرایی نمی‌شد، گفت: ما امسال برای نخستین‌بار به صورت مکتوب این موارد را به مدارس اعلام کرده‌ایم و جزو معیارهای ارزیابی ما در بازدید از مدارس است؛ اگر خانواده‌ای هنگام ثبت‌نام از عملکرد مدرسه ناراضی باشد، می‌تواند از مدرسه شکایت کند و این شکایت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 
***
سخنگوی قوه‌قضائیه با اعلام عفو برخی زندانیان:
۶۰ هزار زندانی در مرخصی هستند
سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان اینکه ۶۰ هزار زندانی در مرخصی هستند، گفت: برخی از آنها عید گذشته عفو شدند. وی افزود: در همین ایام که شیوع ویروس «کووید-۱۹» را در جهان شاهد هستیم، در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان برای اینکه خود و خانواده آنها دغدغه نداشته باشند، اقداماتی انجام شد و در مقاطعی بیش از ۱۰۰ هزار زندانی را به مرخصی فرستادیم. اسماعیلی بیان داشت: امروز ۶۰ هزار نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند که البته از آن ۱۰۰ هزار نفر هم با عنایت مقام معظم رهبری و عفوی که در عید گذشته داده شد، تعدادی آزاد شدند و از تسهیلات قانونی استفاده کردند. 
***
رئیس سازمان اورژانس:
هیچ بیماری به علت بی‌پولی پشت در بیمارستان نماند
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تا حالا نشده بیماری به علت بی‌پولی یا به علت کمبود تخت پشت در بیمارستان بماند. پیرحسین کولیوند گفت: در بخش اورژانس اگر بچه‌ها به صورت شیفتی و 24- 48 کار می‌کردند دیگر نمی‌رفتند و کلا می‌ماندند. 24 ساعت کار می‌کردند و 12 ساعت در همان محل استراحت می‌کردند و دوباره کار می‌کردند. تلفن‌های اورژانس ما 4 برابر شده بود. تا امروز یک بیمار نیست که از ما آمبولانس یا خدمات اورژانس خواسته باشد و ما در اختیارش نگذاشته باشیم. کارهای اصلی ما فوریت‌های پزشکی است و در مواقع بحران مثل کرونا، سیل، زلزله و دیگر موارد کم نگذاشته‌ایم. تا به حال نشده است بیماری به علت بی‌پولی پشت در بیمارستان بماند یا به علت کمبود تخت پشت در بماند. تا به حال نشده است بیماری برای نداشتن پول نتواند کرونا را درمان کند؛ هر مرکز درمانی و بیمارستان‌های کل کشور هیچ فرقی نمی‌کند.
***
تخریب ۱۳ خودرو توسط اوباش در منطقه پیروزی تهران
دیروز گروهی از اوباش با حضور در منطقه پیروزی (21متری دهقان) اقدام به تخریب 13 دستگاه خودرو کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اوباش مذکور با یک دستگاه خودروی تیبا و برای درگیری با افرادی در منطقه مذکور، به محل مراجعه و اقدام به عربده‌کشی و قمه‌کشی کرده بودند. 
***
تذکر پلیس اماکن به پاساژهای «علاءالدین» و «ارگ»
احتمال تعطیلی پاساژهای پرتردد
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: ۲ پاساژ «علاءالدین» و «ارگ» بر اساس مشاهدات و بررسی‌های انجام شده پروتکل‌های بهداشتی را بدرستی رعایت نکرده‌اند که تذکرات لازم به رؤسای اتحادیه مربوط ابلاغ شده است. سرهنگ نادر مرادی با اشاره به احتمال تعطیلی پاساژهای پرتردد در تهران، گفت: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و تعطیلی مجدد برخی صنوف در ۲ هفته اخیر، متأسفانه در برخی اماکن مانند پاساژها، پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل و جامع رعایت نمی‌شود که این امر موجب افزایش نگرانی مردم شده است. معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تصریح کرد: پاساژ‌های «علاءالدین» و «ارگ» که از اماکن صنفی پرتردد هستند، بر اساس مشاهدات و بررسی‌های انجام شده پروتکل‌های بهداشتی را بدرستی رعایت نکرده‌اند که این امر احتمال افزایش شیوع این بیماری در میان مردم را افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه تذکرات لازم در جلسه با رؤسای اتحادیه به آنها ابلاغ شده است، تصریح کرد: مسؤولان این پاساژها و سایر پاساژها دقت کنند اگر اصول بهداشتی از قبیل پاکسازی محیط، رعایت فاصله فیزیکی و ماسک زدن رعایت نشود، احتمال تعطیلی آنها برابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد. 
***
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران:
طرح ترافیک تهران  هفته آینده هم اجرا نمی‌شود
سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، در حاشیه جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط تهران و قرمز بودن وضعیت پایتخت، هفته آینده نیز طرح ترافیک تهران اجرا نخواهد شد.

Page Generated in 0/0066 sec