printlogo


کد خبر: 222826تاریخ: 1399/5/16 00:00
حادثه بیروت

پیام توئیتری صفحه منسوب به رهبر انقلاب
صفحه توئیتری منسوب به پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در پیامی درباره حادثه انفجار در بیروت، نوشت: در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.
***
ستاد حقوق بشر لغو تحریم و فشارها علیه لبنان را پیگیری می‌کند
رئیس قوه‌قضائیه گفت: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو فشارها و دفاع از حقوق مردم رنج‌دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 
رئیس قوه‌قضائیه حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم لبنان شد، تسلیت گفت. در بخشی از پیام آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی آمده است: حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، قلب دوستداران مردم آن کشور و ملت مقاومش را آزرده کرد. آسیب دیدن بخش مهمی از زیرساخت‎های اقتصادی بیروت و تبعات آن، مصیبت را برای مردم این کشور دوچندان کرده است. اینجانب این مصیبت را به ملت شریف، دولت محترم و مقاومت محبوب لبنان تسلیت می‌گویم. در بخش دیگر این پیام آمده است: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری که در ماه‌های گذشته از سوی رژیم جنایتکار آمریکا علیه ملت لبنان وضع شده و مانع جدی در رسیدگی به نیازهای ضروری مردم لبنان است، تلاش برای لغو فوری این تحریم‌ها در جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی باید در دستور کار دولت‌های دوست لبنان و مجامع بین‌المللی قرار بگیرد. ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو این فشارها و دفاع از حقوق مردم رنج‌دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 
***
قالیباف: ایران آماده همکاری و کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه آماده هر گونه همکاری و کمک‌های انسان‌دوستانه در ارتباط با حادثه بیروت است و برای تحقق این امر با مقامات لبنانی همراه خواهیم بود. 
محمدباقر قالیباف پیش از آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس درباره حادثه انفجار در بیروت، پایتخت لبنان قلب‌های مردم ایران را با مردم داغ‌دیده لبنان همراه و همدرد توصیف کرد و گفت: دل‌های همه ما در حادثه مصیبت در بندر بیروت در لبنان سرشار از غم و اندوه شد. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف و تسلیت به ملت، دولت و پارلمان لبنان، افزود: ایران مانند همیشه آماده هر گونه همکاری و کمک‌های انسان‌دوستانه است و برای تسریع این امر با مقامات ایرانی و لبنانی همراه خواهم بود. برای همین از سازمان هلال‌احمر و نهادهای امدادی می‌خواهیم به برادران‌مان در حادثه بیروت کمک کنند. 
علی شمخانی نیز سه‌شنبه‌شب با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: حادثه انفجار در بیروت و جان باختن و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان را از صمیم قلب به رئیس‌جمهوری، دولت و ملت لبنان تسلیت می‌گویم. در غم لبنان عزیز، شریک هستیم و در کنار مردم سرافراز و مقاوم آن برای هر گونه کمک و مساعدت ایستاده‌ایم.

Page Generated in 0/0065 sec