printlogo


کد خبر: 222862تاریخ: 1399/5/19 00:00
اخبار

ارائه پرچم محرم در ۱۱۰ مسجد پایتخت
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از واگذاری حوزه اجتماعی شهرداری به مردم تهران خبر داد و گفت: شهروندان جهت دریافت پرچم ماه محرم می‌توانند به 110 مسجد پرمخاطب پایتخت مراجعه کنند. جوادی‌یگانه با بیان اینکه شهرداری نقش تدارکاتچی برای خود در نظر گرفته است، گفت: برای ماه محرم بنا داریم حوزه اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم واگذار کنیم. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران اعلام کرد: بر همین اساس برای ماه محرم 110 مسجد پرمخاطب تهران - تقریبا در هر ناحیه یک مسجد - در نظر گرفته شده است و شهروندان و کسبه می‌توانند جهت دریافت پرچم‌های سیاه ماه محرم به این مساجد مراجعه کنند و با سلیقه‌های خودشان آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلوی در خانه یا مغازه‌شان استفاده کنند. وی در ادامه بیان داشت: البته تزئین عرشه پل‌ها و نورپردازی معابر و نصب پرچم‌های بزرگ در پایتخت توسط شهرداری تهران انجام می‌شود. 
***
ابتلای ۶۳۰۰۰ آمریکایی به کرونا در ۲۴ ساعت
طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۹ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر در سراسر دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و در این میان آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته با ۶۳ هزار مبتلای جدید به مجموع ۵ میلیون و ۹۵ هزار مبتلا رسید. تاکنون 164 هزار و 94 آمریکایی مبتلا به «کووید-19» در این کشور جان باخته‌‌اند. 
***
آتش‌سوزی سوله نگهداری ضایعات پلاستیک در جاده ورامین
سوله نگهداری ضایعات پلاستیک در جاده ورامین آتش گرفت. این آتش‌سوزی که در ساعات اولیه روز جمعه اتفاق افتاد با حضور بموقع ماموران آتش‌نشانی مهار شد. آتش‌سوزی در انباری واقع در جاده ورامین، محله قلعه‌نو اتفاق افتاده بود که ۲ ایستگاه آتش‌نشانی را برای اطفا درگیر خود کرد. محل حادثه یک محوطه 1200 متری بود که در آن یک سوله صنعتی به وسعت حدود 400 متر وجود داشت. هم در محوطه و هم داخل سوله مقادیر زیادی ضایعات پلاستیک نگهداری و پلاستیک‌ها با دستگاه داخل سوله ذوب می‌شد. در مجاورت این سوله نیز یک کارگاه سنگ‌بری و کارگاه سنگ‌شور کردن شلوار و لباس وجود داشت. دود و حرارت ناشی از این آتش‌سوزی به دستگاه‌های کارخانه‌های مجاور نیز خساراتی وارد کرده است که با تلاش آتش‌نشانان از چند طرف عملیات موفق مهار آتش بدون مصدوم و تلفات جانی انجام شد. 
***
جزئیاتی از قتل پدر و دختر لبنانی در تهران
یک مقام آگاه در پلیس جزئیات قتل جمعه شب‌ در گلستان یکم پاسداران تهران را تشریح کرد و گفت: در این حادثه ۵ تیر شلیک شده است.
 وی با ارائه جزئیاتی از این حادثه قتل در خیابان گلستان یکم تهران اظهار کرد: بر اساس گفته شاهدان عینی گویا مقتول ۵۸ ساله به نام حبیب داوود استاد تاریخ بوده است و همراه دخترش مریم داوود ۲۷ ساله در خودروی ال‌۹۰ سفید در حال حرکت بودند. او افزود: شیوه قتل یا ترور این افراد به این صورت بوده که از سمت راننده ۴ تیر شلیک شده و شلیک پنجم هم به یک ماشین دیگر که در حال عبور بوده اصابت می‌کند.
 او گفت: به دلیل اینکه کوچه از یک طرف راه برای ماشین دارد و از طرف دیگر فقط عابر پیاده یا موتورسوار می‌تواند حرکت کند، فرد موتورسوار از طرف پیاده‌رو شلیک کرده و با موتور فرار کرده است. این حادثه ساعت ۲۱ پریشب در پاسداران تهران رخ داده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
***
آخرین وضعیت پرونده درگیری مسلحانه در سعادت‌آباد 8 نفر دستگیر شدند
سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره آخرین وضعیت پرونده درگیری اراذل و اوباش در سعادت‌آباد و دستگیری عوامل و مرتبطان با این حادثه، اظهار داشت: ۳ نفر از عاملان درگیری در کمتر از 24 ساعت شناسایی و بازداشت شده و در طول چند روز گذشته نیز مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق به شناسایی مخفیگاه تعداد دیگری از عاملان و مرتبطان با این پرونده درگیری در شهرهای شمالی کشور و برخی نقاط حاشیه تهران شدند. وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی در عملیات‌های جداگانه‌ای 8 نفر از متهمان این پرونده دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت منتقل شدند. جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه تمام دستگیرشدگان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه قاچاق مواد‌مخدر از نوع شیشه، درگیری مسلحانه، حمل سلاح و مهمات غیرمجاز، نزاع و شرارت دسته‌جمعی و تحصیل مال نامشروع بوده‌اند، اظهار داشت: از مخفیگاه متهمان مقادیری سلاح و مهمات غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

Page Generated in 0/0132 sec