printlogo


کد خبر: 222867تاریخ: 1399/5/19 00:00
اخبار

اعطای کارت اعتباری  به برخی مشمولان سهام عدالت
عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بانک ملی، ابراز داشت: به عنوان یکی از مزایایی که به مشمولان روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت اختصاص داده می‌شود، مقرر‌ شده ارزش دارایی سهام هر شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی مبنای تخصیص کارت اعتباری قرار ‌گیرد که با دریافت این اطلاعات توسط بانک از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کارت اعتباری به پشتوانه دارایی سهام هر شخص تخصیص داده می‌شود و سهام متعلق به شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی نیز در وثیقه بانک ملی قرار می‌گیرد. محمدرضا معتمد تصریح کرد: بر این اساس، امکان دریافت اعتبار در قالب کارت اعتباری از بانک ملی ایران، برای خرید در فروشگاه‌های مجاز طرف قرارداد با بانک ملی فراهم شده است. 
***
امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای مردم
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت ماه گفت: این هفته 30 درصد بعدی سبد سهام عدالت قابل معامله است. سیدمحمدجواد فرهانیان افزود: در دور گذشته به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها، مردم به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک‌ها وجود دارد اما بانک‌ها از درگاه کارگزاری خود اقدام به فروش می‌کنند. وی گفت: فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد. فرهانیان افزود: کسانی که روش مستقیم را برای دسترسی به سبد سهام خود انتخاب کرده و به کارگزاری‌های بازار سرمایه معرفی شده‌اند، ممکن است به حساب برخی از آنها پول سهام واریز نشده باشد، زیرا همه سفارش‌ها تکمیل نشد و ناهماهنگی بین بازار پول و سرمایه اتفاق افتاد. 
***
وصول 16 هزار میلیارد تومان  از مطالبات بانکی با اقدامات دستگاه قضا
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اخلالگران بازار ارز از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند، تصریح کرد: از قوه‌قضائیه به ما اطلاع دادند تعدادی از ۲۵۰ نفری را که اسامی آنها را داده‌ایم، بازداشت کرده‌اند و اینها اخلالگرانی حرفه‌ای هستند که حتی یک دلار ارز وارد کشور نکرده‌اند. اگر شرایط فعلی نبود بانک مرکزی کار خود را انجام می‌داد اما شرایط، شرایطی است که آنهایی که می‌خواهند کشور را به هم بزنند از همه ابزارهای‌شان استفاده می‌کنند. همتی در بخش دیگری از سخنانش درباره اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با اختلاس‌های بانکی تاکید کرد: قوه‌قضائیه خوب برخورد می‌کند، ظرف همین چند ماه گذشته جناب آقای رئیسی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند و نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بدهکاران بانکی را وصول کرده‌ایم. 
***
درآمدهای مالیاتی دولت به بیش از 72 هزار میلیارد تومان رسید
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود اینکه کمتر از 6 درصد آنچه باید از محل درآمدهای نفتی محقق می‌شد، محقق شده اما 75 درصد از درآمدهای مالیاتی سال جاری تاکنون محقق شده که 20 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. طبق اظهار‌نظر اخیر محمدباقر نوبخت، درآمدهای ناشی از مالیات به بیش از 72 هزار میلیارد تومان رسیده است. بر این اساس رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است برخلاف برخی مباحث، این طور نبوده که عمده منابع بودجه کشور از محل فروش اوراق تامین شود. به گزارش تسنیم، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، کل اوراقی که از ابتدای سال جاری به فروش رفته، در حال حاضر 58 هزار میلیارد تومان است، هر چند وزارت اقتصاد در گزارش اخیر خود به فروش حدود 50 هزار میلیارد تومان اوراق اشاره کرده بود. 
***
معاملات بورس از هفته آینده ۲ زمانه می‌شود
مدیرعامل بورس تهران گفت: اقدامات کوتاه‌مدت بورس تهران، برای کاهش فشار بر هسته معاملاتی بدین گونه است که از هفته آینده سهام صنایع مختلف در 2 زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هر روز کاری معامله خواهد شد. علی صحرایی اظهار داشت: عمده معاملات گروه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود، البته از روز قبل اطلاع‌رسانی می‌شود که چه صنایعی در چه بازه زمانی معامله می‌شود. وی افزود: برای کاهش مشکلات هسته اصلی معاملات، یکی از اقدامات بورس تهران، به‌کارگیری 2 سامانه معاملاتی برای بورس و فرابورس است که تا 2 ماه آینده، 2 موتور معاملات جداگانه ایجاد می‌شود. 
***
بررسی بازگشت پول‌های بلوکه ایران در خارج با حضور ظریف
کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی هفته جاری با حضور وزیر امور خارجه موضوع استرداد ارزهای بلوکه کشورمان را در بانک‌های کشورهای مختلف بررسی می‌کند. دستور کار نشست‌ کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری اعلام شد. بر اساس این گزارش، کمیسیون برنامه و بودجه امروز با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به بحث و بررسی درباره دیپلماسی اقتصادی و اقدامات به عمل آمده از سوی این وزارتخانه جهت استرداد ارزهای بلوکه‌شده کشور در بانک‌های کشورهای مختلف خواهد پرداخت. 

Page Generated in 0/0055 sec