printlogo


کد خبر: 222871تاریخ: 1399/5/19 00:00
اخبار

همزمان با عید غدیرخم
#لبیک‌-‌یا-‌خامنه‌-‌ای ترند 3 جهان شد
کارزار توئیتری «لبیک یا خامنه‌ای» که در آستانه عید سعید غدیرخم آغاز شد، در ساعات ابتدایی توانست کلیدواژه لبیک‌ یا خامنه‌ای را ترند نخست توئیتر فارسی کند. همزمان با عید غدیرخم، عید بزرگ ولایت و امامت مولا حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، پویش جهانی تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. این پویش که از ساعت 10 روز پنجشنبه آغاز شد بلافاصله با استقبال زیادی روبه‌رو شد به ‌طوری ‌که تنها چند ساعت بعد از آغاز کلیدواژه #لبیک_یا_خامنه_ای ترند نخست توئیتر فارسی شد. با رقم‌خوردن آمار جالب ‌توجه «۴۰ هزار محتوا در هر ساعت» و ادامه انتشار مطالب متنوع درباره رهبر انقلاب و جایگاه ولایت‌فقیه و تأکید بر ادامه راه غدیر، این کلیدواژه «ترند سوم» توئیتر جهانی شد. این در حالی است که شبکه توئیتر مانند آنچه در تجربه‌های قبلی ترندینگ مفاهیم اسلامی- انقلابی عمل کرده، با معرفی کلیدواژه‌های انحرافی پرشمار، به مقابله با کلیدواژه اصلی اقدام کرد که عملاً موجب حذف هزاران پست ذیل کلیدواژه اصلی شد. با مشارکت ده‌ها هزار کاربر از اقصی نقاط جهان و انتشار بیش از ۵۰۰ هزار محتوا، کمپین «لبیک یا خامنه‌ای» تا شامگاه روز عید غدیر ادامه داشت. کاربران در پست‌های مختلف عشق و ارادت‌شان را به رهبر انقلاب نشان داده و بر ضرورت تقویت جایگاه ولایت ‌فقیه در جامعه تأکید کردند. 
***
عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد
عامل انفجار صوتی اخیر در مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) دستگیر شد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه، عامل انفجار مواد منفجره صوتی در خیابان صدرای شهر زاهدان را دستگیر کردند و پیگیری‌های لازم برای دستگیری سایر عوامل دخیل در این اقدام تروریستی ادامه دارد. بنا بر اعلام این قرارگاه، اخبار تکمیلی متعاقبا به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید. 
لازم به ذکر است عوامل تروریستی در اقدامی کور بامداد ۱۵ مرداد‌ماه جاری پس از کار گذاشتن مواد منفجره در داخل جوی آب کنار خیابان صدرا در منطقه زیباشهر زاهدان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و درخواست اعزام گشت انتظامی برای وقوع حادثه‌ای در این خیابان را کردند که پس از حضور گشت خودرویی و موتوری انتظامی در محل مورد نظر، اقدام به انفجار این مواد کردند که ۴ نفر از ماموران انتظامی به طور سطحی مجروح شدند و به یک دستگاه خودرو نیز خسارت‌هایی وارد شد.
***
بررسی 40 پرونده نماینده‌های سابق در هیأت نظارت مجلس یازدهم
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به جلسات این هیأت گفت: بیش از 40 پرونده نمایندگان سابق که از قبل باقی مانده بود، در دستور بررسی قرار داشت که حدود 30 پرونده بررسی شد. حجت‌الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه از مجلس دهم بیش از 40 پرونده از نمایندگان در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باقی مانده و بررسی نشده بود، گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس یازدهم بعد از انتخاب از سوی نمایندگان و تشکیل جلسات، بررسی این پرونده‌ها را در دستور کار قرار داد. وی با بیان اینکه این هیأت تاکنون 3 جلسه برگزار کرده است، گفت: حدود 30 پرونده باقیمانده از دوره قبل تاکنون بررسی شده و بیش از 10 پرونده دیگر نیز باقی مانده است. سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با بیان اینکه عمده این پرونده‌ها مربوط به اظهارات و نطق نمایندگان در صحن مجلس است، اظهار داشت: برخی وزرا، نهاد ریاست جمهوری و همچنین افراد حقیقی و حقوقی شاکی این پرونده‌ها هستند. غضنفرآبادی افزود: برخی از این پرونده‌ها در دستگاه قضایی مطرح بوده و قوه‌قضائیه در استعلامی از ما درخواست کرده آیا اظهارات نمایندگانی که مورد شکایت واقع شده‌اند، ناشی از ایفای وظایف نمایندگی آنها بوده یا خارج از چارچوب وظایف نمایندگی؟ 
***
برخی در داخل با نامه‌نگاری و سیاه‌نمایی‌ به دنبال تحریف هستند
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه جریان تحریف به موازات خط تحریم حرکت می‌کند و باید در کنار خط تحریم با خط تحریف هم مبارزه و مقابله کرد، گفت:  این جریان به دنبال این است که بستری برای جریان تحریم در کشور فراهم کند. این جریان تلاش می‌کند واقعیات کشور دیده نشود و مسائل کشور غیرواقعی و دروغین جلوه‌ کند. سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهداف تحریم‌سازان و تحریف‌گران واقعیات کشور گفت: نکته‌ای که مقام معظم رهبری درباره تحریم‌سازان و تحریف‌گران واقعیات کشور مطرح کردند، یک نکته دقیق و کارشناسی است. این مسأله مورد اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی بود. وی تأکید کرد: در حال حاضر در کنار تحریم‌ها، فشار‌ها، دشمنی‌ها، عدم فروش نفت و همچنین اپیدمی کرونا مسائل به طور کلی در کشور مدیریت می‌شود و شیرازه امور سر جای خود قرار دارد، لذا دشمنان به دنبال این هستند که این موارد را تحریف کنند و قصد دارند بگویند خیر، چنین چیزی نیست. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه برخی در داخل هم به دنبال ارائه چنین تصویری هستند؛ این افراد می‌کوشند از طریق نامه‌نگاری‌ها و سیاه‌نمایی‌ها به برخی موضوعات دامن بزنند و جالب اینکه این افراد همان کسانی هستند که بعضا در درون سیستم اجرایی کشور حضور داشته یا متصل به سیستم اجرایی کشور بوده‌اند، لذا همین‌ها به جای اینکه کاری برای مردم انجام دهند، مسؤولیت‌ناپذیرانه در حال ضربه زدن به امید مردم هستند. 

Page Generated in 0/0058 sec