printlogo


کد خبر: 222882تاریخ: 1399/5/20 00:00
رئیس سازمان سینمایی:
برای نظارت بر فضای مجازی تابع تصمیمات بالادستی هستیم!

رئیس سازمان سینمایی در نخستین نشست رسانه‌ای خود در سال ۹۹ درباره انتقال وظیفه نظارت بر فضای مجازی به سازمان صداوسیما تأکید کرد که سازمان سینمایی در این زمینه منتظر تصمیم مراجع بالادستی است. 
به گزارش «وطن امروز»، حسین انتظامی در حالی در این نشست خبری از نامشخص بودن سرنوشت واگذاری شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی خبر داد که واگذاری مسؤولیت نظارتی شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی به صداوسیما تقریبا قطعی شده است. 
انتظامی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری صدور مجوز محتوای فضای مجازی از ارشاد به صداوسیما توضیح داد: ما در فناوری‌های نوپدید از جمله وی‌او‌دی‌ها نیازمند تعریف جدیدی در حکمرانی فرهنگی در فضای مجازی هستیم تا برداشت‌های متفاوت دستگاه‌ها اصلاح شود. مراجع قانون‌گذاری در این زمینه تصمیم‌گیر هستند و جمع‌بندی توسط آنها مبنای عمل همه دستگاه‌ها خواهد بود. وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری امتیاز مجوز وی‌اودی‌ها به سازمان صداوسیما و سکوت سازمان سینمایی در این زمینه بیان کرد: باز هم تأکید می‌کنیم ما منتظر تعیین تکلیف مراجع بالادستی هستیم تا تکلیف دستگاه‌ها از جمله وزارت ارشاد را روشن کند. 
رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی دیگر درباره زمزمه‌های انحلال شورای پروانه ساخت هم گفت: وضعیت به این شکل است که شورای پروانه ساخت به کار خود ادامه می‌دهد، نوع سیاست‌گذاری در این چارچوب به سیاست‌گذاری‌های وقت بازمی‌گردد. 
انتظامی درباره حواشی رخ‌داده برای انتخابات شورای صنفی نمایش توضیح داد: اتفاقا این شورا همان‌طور که از نامش معلوم است شورایی صنفی است که همه ذی‌نفعان در امر اکران از جمله پخش‌کنندگان، سینماداران، تهیه‌کنندگان و حوزه ارزشیابی در آن حضور دارند. مطابق تبصره نظام‌نامه اکران، در صورتی که یکی از صنوف که به صورت سنتی عضو شوراست جامعیت لازم را نداشته باشد یا نتواند و نخواهد نماینده‌ای را معرفی کند، به دلیل متوقف نماندن کار اکران، معاونت نظارت فردی را معرفی می‌کند. 
وی ادامه داد: مجوز عرضه فیلم «رستاخیز» در شبکه نمایش خانگی در سال ۹۸ صادر شده و عرضه آن به‌ صورت آنلاین یا وی‌اودی از نظر سازمان سینمایی منعی ندارد و تصمیم درباره آن برعهده مالکان است، مانند همه فیلم‌های دیگری که مجوز نمایش دارند اما بنا به صلاحدید، مالکان فیلم در این زمینه تصمیم می‌گیرند. 
وی درباره امکان برگزاری آنلاین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بخشی از برگزاری جشنواره‌ها به تعداد تولیدات برمی‌گردد اما در حوزه نمایشی اگر بخواهیم برای فیلم‌های تجاری نمایش آنلاین داشته باشیم امکان حضور این آثار نیست، چون به سرقت می‌روند. از همکارانم در ستاد صیانت خواهش کرده‌ام راهکارهایی برای این موضوع پیدا کنند. 
انتظامی تأکید کرد: برگزاری آنلاین شاید برای جشنواره فیلم کودک قابل توجیه باشد، چون جنبه تجاری کمتری دارد. اگر نتوانیم پلتفرم‌هایی داشته باشیم و امنیت آنها تأمین نباشد امکان برگزاری آنلاین جشنواره فجر را نداریم. 

Page Generated in 0/0054 sec