printlogo


کد خبر: 222895تاریخ: 1399/5/20 00:00
اخبار

«پیرلو» سرمربی تیم فوتبال یوونتوس شد
بازیکن پیشین تیم فوتبال یوونتوس به عنوان سرمربی جدید راه‌راه‌پوشان ایتالیایی انتخاب شد. پس از آنکه «مائوریتسیو ساری» از سرمربیگری تیم فوتبال یوونتوس برکنار شد، مسؤولان این باشگاه بازیکن قدیمی و مطرح بانوی پیر را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. 
«آندره آ پیرلو» که 41 سال سن دارد با قراردادی ۲ ساله و تا سال 2022 هدایت این تیم ایتالیایی را بر عهده گرفت. پیرلو پیش از این هدایت تیم زیر 23 ساله‌های یوونتوس را بر عهده داشت. 
***
اعلام اسامی تیم‌های شرکت‌کننده در تورنمنت فوتسال ایران
تورنمنت فوتسال ایران با حضور ۲ تیم از کشورمان و ۲ تیم از کشورهای عربی برگزار می‌شود. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به در پیش بودن فیفادی شهریورماه و درخواست کادرفنی تیم ملی فوتسال برای انجام بازی تدارکاتی، کمیته فوتسال اقدام به انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری تورنمنت دوستانه با حضور چند تیم خارجی کرد. به این منظور، رایزنی‌های متعددی با تیم‌های آسیایی و اروپایی صورت گرفت که به دلیل مشکلات حاصل از شیوع ویروس کرونا، برخی تیم‌ها با وجود ابراز علاقه مندی
 خود جهت شرکت در تورنمنت، از حضور در آن انصراف دادند. این موضوع باعث شد تورنمنت دوستانه کیش به جای شش جانبه، به صورت چهار جانبه برنامه‌ریزی شود. این تورنمنت چهار جانبه با حضور تیم ملی بزرگسالان ایران، تیم زیر ۲۰ سال ایران و تیم‌های ملی بزرگسالان عراق و کویت برگزار خواهد شد. مراکش، ایتالیا، بلاروس، اوکراین و آذربایجان از کشورهایی بودند که گفته می‌شد با آنها برای حضور در تورنمنت کیش رایزنی شده است.  
***
میزبانی کویت در جام ملت‌های آسیا در گرو تأیید کمیته اجرایی AFC
در آخرین نامه ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، محل برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا همچنان اعلام نشده است. سایت فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال ایران و تعیین میزبان مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا نوشت: «با توجه به در پیش بودن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و انتخابی جام‌جهانی، در حالی تمرینات شاگردان ناظم‌الشریعه در ۳ مرحله پیگیری شده است که به دلیل انصراف ترکمنستان از میزبانی، تکلیف محل برگزاری مسابقات هنوز مشخص نشده است. در آخرین نامه ارسالی کنفدراسیون فوتبال آسیا (۵ آگوست) تاریخ برگزاری این مسابقات از ۴ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ اعلام شده است، در حالی که در بخش مربوط به میزبان مسابقات، عنوان «متعاقبا اعلام می‌شود» درج شده است. ضمن اینکه در بخشی از نامه آمده است: با توجه به اینکه کویت نامزد جدید اخذ میزبانی مسابقات است، این موضوع نیاز به تایید کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین تصویب در کمیته اجرایی AFC دارد».
***
کشتی‌گیر دوپینگی به ۴ سال محرومیت محکوم شد
کشتی‌گیر فرنگی‌کار کشورمان که نتیجه تست دوپینگش در مسابقات جام تختی مثبت اعلام شد تا اسفندماه سال ۱۴۰۲ از حضور در تمام میادین محروم شد. به گزارش مهر، نمونه‌گیری افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از بهروز هدایت ۴ بهمن‌ماه سال گذشته و در جریان رقابت‌های جام تختی انجام شد. آنالیز این نمونه حکایت از مصرف 2 ماده ممنوعه «استانوزول» و «ترنبولون» داشت. بر همین اساس نادو در حکم اولیه و طبق بند ۱-۱-۲-۱۰ مجموعه مقررات مبارزه با دوپینگ، وی را برای مدت 4 سال از تمام فعالیت‌های ورزشی و حضور در تمام میادین داخلی و بین‌المللی محروم کرد. 
این کشتی‌گیر فرنگی‌کار دوپینگی البته نسبت به حکم صادر شده معترض بود و به همین دلیل این رای اعلام عمومی نشد. درخواست استیناف وی در نشست شورای مرکزی نادو که ۷ مردادماه برگزار شد، بررسی اما رد شد. بدین ترتیب محرومیت وی که از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، به قوت خود باقی
است. 
تست مثبت این کشتی‌گیر مربوط به پرونده ۲۰۲۰ دوپینگ ورزش ایران می‌شود. محسن رسایی (هندبال) و علیرضا مصلح‌آبادی (والیبال) دیگر ورزشکارانی هستند که دوپینگ آنها در سال جاری میلادی مثبت اعلام شده و به 4 سال محرومیت محکوم شده‌اند. 
از پرونده دوپینگ ۲۰۲۰ ورزش ایران تا به امروز نتیجه تست 2 وزنه‌بردار نیز مثبت اعلام شده اما هنوز حکم آنها نهایی نشده است.

Page Generated in 0/0161 sec