printlogo


کد خبر: 222912تاریخ: 1399/5/20 00:00
اخبار

طرح گشایش اقتصادی می‌تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی قوا در زمینه اقتصادی در حال بررسی است اما هنوز قطعی نیست. محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس در این باره گفت: این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سوالاتی مطرح می‌شود که باید گفت ما تحقق آینده خوب را از مسیر سخت ممکن می‌دانیم اما نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت، بلکه اثر اقدامات در فصل‌های پیش‌رو دیده خواهد شد. قالیباف گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال بررسی است که می‌تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد اما باید تصریح کرد این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن نظرات کارشناسی برای حفظ منافع ملی مدنظر قرار گیرد، می‌تواند به اهداف خود برسد. وی ادامه داد: در این زمینه اختلاف‌نظرهای کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده است، بنابراین باید صبر کرد و اجازه داد این بذرها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که مجلس با ترکیبی از نمایندگان توانمند در عرصه اقتصاد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، منافع مردم را تأمین خواهد کرد. همانطور که در بسته اقتصاد مردمی توضیح داده شد، مجلس مبنای عمل خود را مردمی کردن اقتصاد به نفع طبقه متوسط و محروم قرار داده و معتقد است بدون قوی شدن تک‌تک مردم، نه ایران و نه دولت قوی نخواهد شد.
***
طرح باشگاه تحریمی‌ها در مجلس بررسی شد
طرح باشگاه تحریمی‌ها با میزبانی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بررسی شد. 
به گزارش «مهر»، هیأت‌رئیسه مجلس دیروز به میزبانی سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای را برای ایجاد کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در دستور کار قرار داد. این جلسه با حضور محسن رضایی، منوچهر متکی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه علیرضا فرقانی، دبیر شورای سیاست‌گذاری باشگاه تحریمی‌ها، گزارشی از سابقه این شورا و اقدامات باشگاه تحریمی‌ها ارائه داد و سپس نمایندگان مجلس به ایراد ابعاد و تبعات گوناگون کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها پرداختند. 
در نهایت محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از اهمیت و ضرورت بررسی طرح‌های ضدآمریکایی در مجلس گفت و اقدامات مجلس در این امر را ستودنی خواند.
***
دبیر شورای عالی امنیت ملی:
با مقاومت از چالش‌های موجود عبور خواهیم کرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران با مقاومت فعال و همبستگی ملی از چالش‌های موجود عبور خواهد کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، علی شمخانی، در توئیتی نوشت: جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ما است. ایران مدت‌هاست تصمیم به این 2 کار گرفته و با مقاومت فعال و همبستگی ملی از چالش‌های موجود عبور خواهد کرد.
***
سفیر ایران در ونزوئلا:
انتصاب آبرامز  به عنوان رئیس گروه اقدام ایران، بیانگر شکست ترامپ است
سفیر ایران در ونزوئلا انتصاب الیوت آبرامز به عنوان جایگزین برایان هوک را نشانه آشفتگی سیاست خارجی آمریکا دانست. 
به گزارش «وطن امروز»، حجت‌ سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا در توئیتر درباره الیوت آبرامز نوشت: انتصاب یک مامور شکست‌خورده الیوت آبرامز، به یک ماموریت غیرممکن و اعمال فشار حداکثری به ایران، بیانگر آشفتگی و سردرگمی در سیاست خارجی ترامپ تروریست و شکست‌خورده است. آبرامز پیش از این نماینده آمریکا در امور ونزوئلا بود که جایگزین برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران که از سمتش استعفا کرد، شده است.
***
احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از شکل‌گیری یک جریان جدید سیاسی برای انتخابات سال 1400 در صورت عدم همراهی اصلاح‌طلبان خبر داد. ‌سیدافضل موسوی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر افزود: اصلاح‌طلبان همراهی کنند یا اینکه ممکن است در این دوره گروه جدیدی تشکیل شود و آرزوی مرحوم هاشمی را که اعتدالیون ۲ طرف جمع شوند و... کنار بگذارد و گروهی بشوند و رئیس‌جمهور معرفی کنند  و شاید حق هم با اینها باشد. هم تندروهای آن طرف و هم تندروهای این طرف را کنار بگذاریم. موسوی در پاسخ به این پرسش که پس نظر شما این است که برای 1400 مسیر میانه‌ را انتخاب کنید و جلو بروید، تصریح کرد: آرزوی آقای هاشمی بود که چنین گروهی تشکیل شود؛ ممکن است گروه جدیدی تشکیل شود و چنین اتفاقی بعید نیست. 

Page Generated in 0/0055 sec