printlogo


کد خبر: 222954تاریخ: 1399/5/21 00:00
اخبار

حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در انتظار تصویب نهایی دولت
وزیر کار از تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: امروز (دیروز دوشنبه) کمیسیون اقتصادی دولت، به‌اتفاق آرا افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران را که پیش از این در شورای ‌عالی کار پیشنهاد و تصویب شده بود به ‌تصویب رساند. محمد شریعتمداری بیان کرد: با تصویب کمیسیون اقتصادی دولت، این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی و طرح به هیأت دولت ارجاع شد. با توجه به اهمیت موضوع، این امر طی جلسات آینده در هیأت دولت تصویب می‌شود. 
***
صادرات 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا در ۳ ماه نخست امسال
سعید زرندی در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: هدفگذاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۹ حدود ۴۱ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است که عمده آن را روی کشورهای همسایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی افزود: شیوع بیماری کرونا و بسته شدن برخی مرزها و مشکلات حمل‌و‌نقل، مشکلاتی را برای صادرات غیر نفتی ایجاد کرد که در این شرایط در ۳ ماه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شد. زرندی گفت: این روند کاهشی صادرات در همه کشورها اتفاق افتاده است و منحصر به ایران نبوده، البته با تمهیدات انجام شده اغلب مرزهای تجاری ایران با کشورهای همسایه باز شده و روند مبادلات تجاری بهبود یافته است. معاون طرح و برنامه افزود: محصولات پتروشیمی، داروی انسانی، سیمان، شمش آلومینیوم، شیشه جام، فولاد خام، کاتد مس، کاشی و سرامیک و محصولات فولادی از اقلامی بود که در این ۳ ماه به رغم همه مسائل پیش آمده، صادر شده است. 
***
تکذیب آغاز پذیره‌نویسی دارا دوم در شهریور
علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز یکشنبه از عرضه واحدهای «دارا دوم» در دوم شهریورماه سال جاری خبر داد اما صبح دیروز حسن علایی، معاونش این خبر را تکذیب کرد. همچنین روابط عمومی این سازمان ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: بر اساس اعلام قبلی سازمان خصوصی‌سازی قرار بود سهام دولت در ۴ پالایشگاه در قالب دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) عرضه شود، لیکن با توجه به عدم اقدام وزارت نفت در تاسیس صندوق مذکور، هیات واگذاری در آخرین جلسه خود و با توجه به عرضه قبلی سهام شرکت پالایش نفت تبریز، عرضه باقیمانده بلوک سهام متعلق به دولت در ۳ شرکت پالایش نفت بندرعباس، تهران و اصفهان را نیز مصوب کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این رابطه گفت: سهام پالایشی‌ها که قرار بود در دارا دوم عرضه شود، به دلیل آماده نبودن دستگاه ذی‌ربط (وزارت نفت) به صورت بلوکی یا شناور عرضه خواهد شد. 
با این حال روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز گذشته در پاسخ به این اظهارات درباره عدم همراهی وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها با اظهار تعجب از مطالب اظهار شده، اعلام کرد طبق آخرین نظر جناب «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی، قرار شد سهام پالایشگاه‌ها به صورت بلوکی فروخته شود و لذا با انتخاب این روش عرضه، دیگر لزومی به تشکیل صندوق ETF نبوده است. در هر حال در صورت تغییر این نظر و تصمیم برای تشکیل صندوق ETF، این شرکت و وزارت نفت آماده بوده و هستند که تمام اختیارات خود را در این باره به وزارت امور اقتصادی و دارایی تفویض کنند.
***
راه‌اندازی مجدد ۴۶۸ واحد صنعتی از ابتدای امسال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با راه‌اندازی مجدد 468 واحد صنعتی برای ۸ هزار و ۵۳ نفر اشتغال ایجاد یا تثبیت شغل شده است. به گزارش مهر به نقل از وزارت صمت، محسن صالحی‌نیا افزود: هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۵۰۰ مورد از آنها تعطیل و راکد هستند. در سال ۹۹ احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده و در دستور کار قرار گرفته است. صالحی‌نیا اعلام کرد: با بازگشت ۴۶۸ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۳۱ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده ۳۶ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است. استان تهران با ۵۰ واحد، استان قم با ۴۶ واحد و اصفهان با ۴۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند. 
***
پایان مرداد، آخرین مهلت بهره‌مندی از مالیات مقطوع
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: صاحبان مشاغلی که شرایط بهره‌مندی از مالیات مقطوع را دارند، باید تا پایان مردادماه براساس فرم مربوط مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند. به گزارش مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمد مسیحی با اشاره به اینکه پایان مردادماه امسال مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: صاحبان مشاغلی که شرایط بهره‌مندی از مالیات مقطوع را دارند، باید تا پایان مردادماه بر اساس فرم مربوط مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند. این مقام مسؤول با اشاره به تعیین مالیات مقطوع بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ برخی صاحبان مشاغل گفت: طبق تفاهم سازمان امور مالیاتی کشور و اصناف کشور و طبق دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغلی که مشمول این دستورالعمل هستند، در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوط حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند.

Page Generated in 0/0050 sec