printlogo


کد خبر: 223003تاریخ: 1399/5/22 00:00
اخبار

کنکور در موعد مقرر قبلی برگزار می‌شود
ستاد کرونا پیشنهاد تعویق برگزاری کنکور سراسری را تصویب نکرد و بر این اساس کنکور در موعد مقرر قبلی و بدون تغییر برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز»، عصر دیروز موضوع تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور سراسری در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد و بر اساس بیانیه مشترک وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، اعضای ستاد با هر گونه تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری مخالفت کردند. 
در بیانیه مشترک وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» آمده است: «پیرو نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل‌های سختگیرانه و مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل‌ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریورماه) برگزار گردد».
***
رئیس کمیته امداد امام خمینی خبر داد
اهدای یک میلیون بسته آموزشی به دانش‌آموزان توسط ستاد اجرایی
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال تحصیلی جدید بخشی از نیازهای آموزشی دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تأمین می‌کند. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه عید قربان شاهد افزایش ۸۲ درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته بودیم، گفت: برای سال تحصیلی جدید ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک میلیون بسته آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مرحله اول پویش ایران همدل یک میلیون غذا و یک میلیون بسته بهداشتی توزیع کرده است، گفت: سپاه پاسداران با ۵۳ هزار پایگاه بسیج بیش از ۳ میلیون بسته غذایی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان توزیع کرده است.  بختیاری درباره مرحله دوم‌ پویش ایران همدل گفت: جلسات مرحله دوم ایران همدل از ۲ هفته گذشته برگزار شد و دستگاه‌های مختلف به این پویش پیوستند. وی ادامه داد: مرحله دوم رسما از عید غدیر به مرحله اجرا درآمد و در عید غدیر بیش از ۵ میلیون غذا بین نیازمندان توزیع شد. وی افزود: همچنین برنامه اطعام حسنی و احسان حسینی برای ماه‌های محرم و صفر راه‌اندازی خواهد شد؛ اطعام حسنی برای توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم و احسان حسینی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ماه‌های محرم و صفر فعال خواهد بود. بختیاری اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یک میلیون بسته آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه ۲۱۵ هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خارج شدند، گفت: ۳۶۵ هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند. رئیس کمیته امداد امام(ره) درباره افزایش مستمری نیازمندان با توجه به افزایش تورم گفت: در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است. بختیاری با بیان اینکه ۲۵ هزار زوج جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند، افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا قبل از ماه محرم مشکل این زوج‌ها رفع خواهد شد و پشت نوبت نخواهیم داشت.
***
۱۰ میلیون نفر در انتظار کارت ملی هوشمند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند برای بیش از ۴۷ میلیون نفر خبر داد و گفت: اگر امکان تأمین بدنه فراهم شود، ظرف کمتر از 6 ماه می‌توانیم کل جامعه هدف صدور کارت ملی هوشمند را پوشش دهیم. به گزارش ایسنا، سیف‌الله ابوترابی درباره وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: تقریبا ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون ۵۷ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۱۵ نفر از هموطنان از طریق ایستگاه‌های متفاوت، مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و یک جمعیتی کمتر از ۵ میلیون نفر، هنوز مراحل تکمیل ثبت‌نام را انجام نداده‌اند. وی افزود: بنا بر آمار ثبت‌نامی‌ها، به دلیل تحریم‌هایی که انجام شد و امکان واردات بدنه کارت وجود نداشت و همچنین به دلیل مشکلات اعتباری، تاکنون یک جامعه ۱۰ میلیون نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، در نوبت هستند که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال برای آنها کارت صادر کنیم. 
***
راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی بانوان سرپرست خانوار
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تهران از راه‌اندازی مرکز مهارت‌آموزی کوثر با هدف توانمند‌سازی و اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار در مرکز شهر تهران خبر داد. به گزارش فارس، محمدجواد رشیدی اظهار داشت: به منظور اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و توانمندسازی این قشر، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده و استفاده از ظرفیت بالقوه سرای محلات، مرکز مهارت‌آموزی کوثر ویژه تولید پوشاک در سرای محله آگاهی راه‌اندازی شد. وی افزود: در حال حاضر با فراهم کردن زمینه اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار در این مرکز همراه با در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای وزارت کار، علاوه بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی، فرصت آموزش نیز برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده است تا مقدمات حضور آنان در بازار کار فراهم شود. 

Page Generated in 0/0051 sec