printlogo


کد خبر: 223006تاریخ: 1399/5/22 00:00
اخبار

دژپسند:
 صندوق ETF دوم  در نخستین چهارشنبه شهریورماه عرضه می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی از هماهنگی با وزارت نفت و توافق برای عرضه صندوق دارا دوم (ETF) در نخستین چهارشنبه شهریورماه (5 شهریور) خبر داد. فرهاد دژپسند روز گذشته با اشاره به ناهماهنگی اخیر ایجاد شده میان وزارت نفت و وزارت اقتصاد برای عرضه صندوق دارا دوم موسوم به صندوق پالایشی گفت: در این زمینه اشکالی در اجرا وجود داشت، چرا که دستگاه تخصصی ذی‌ربط این برداشت را داشت که در مورد دارا دوم هم وزارت اقتصاد به مانند دارا اول می‌تواند نسبت به تاسیس صندوق اقدام کند، در حالی که در قانون بودجه تصریح شده است تاسیس صندوق‌ها باید توسط دستگاه تخصصی ذی‌ربط انجام شود که در این باره، وزارت نفت مسؤول است. دژپسند در ادامه با اشاره به برطرف شدن ناهماهنگی به وجود آمده و متوقف شدن عرضه بلوکی شرکت‌های دارا دوم، ادامه داد: طی هماهنگی‌های انجام شده اخیر، مقرر شد وزارت نفت در نخستین فرصت نسبت به تاسیس صندوق دارا دوم اقدام کند، بنابراین عملا مشکلات مربوط به این صندوق مرتفع شده و من امیدوارم در نخستین چهارشنبه شهریورماه (5 شهریور) که مصادف با هفته دولت هم است، نسبت به عرضه این صندوق اقدام شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با اشاره به مزایای خرید باقی‌مانده سهام دولت در پتروشیمی اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس به صورت متمرکز و در قالب صندق دارا دوم، گفت: همه مردم ایران در حالی می‌توانند در خرید این صندوق مشارکت داشته باشند که برخلاف صندوق دارا یکم که سقف خرید در آن ۲ میلیون تومان بود، بنا داریم با اخذ مصوبه دولت این سقف را به 5 میلیون تومان افزایش دهیم. وی افزود: خریداران این سهام همچنین در این معامله می‌توانند از امتیاز تخفیف ارزش سهام هم برخوردار شوند، چراکه قانونگذار به دولت اجازه داده است تا با تخفیف ۳۰ درصدی ارزش سهام صندوق دارا دوم در روز عرضه، این صندوق در بازار بورس عرضه شود. 
در همین راستا همچنین وزیر نفت روز گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با ارائه سهام‌ پالایشگاه‌ها در بورس نه‌تنها مخالف نیستیم، بلکه موافق هم هستیم. بیژن زنگنه همچنین تاکید کرد: با توجه به درخواست اخیر وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، دستور داده شد شرکت پالایش و پخش به سرعت نسبت به ایجاد صندوق ETF پالایشی اقدام کند. 
***
جلسه رأی اعتماد به مدرس‌خیابانی امروز برگزار می‌شود
نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز، تصدی مدرس خیابانی بر وزارت صنعت، معدن و تجارت را تعیین‌تکلیف می‌کنند. هفته گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای، حسین مدرس‌خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرد. طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی یک هفته بعد از معرفی یعنی امروز باید برگزار شود. 
***
وزیر راه‌و‌شهرسازی:
 بزودی جشن اختتامیه مسکن مهر را برگزار می‌کنیم
وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد که ۵۰۰ هزار واحد آن مربوط به مسکن‌های مهر نیمه‌تمام است که تکمیل می‌شود. محمد اسلامی ادامه داد: البته تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام، علاوه بر تعداد واحدهای مسکن مهری است که در محاکم پرونده دارند که عمدتا تعاونی بوده و طرف قرارداد با وزارت راه‌و‌شهرسازی نیستند و تا زمانی که رای دادگاه برای این پرونده‌ها صادر نشود، نمی‌توانیم کاری کنیم، چرا که خارج از کنترل ماست.
 اسلامی توضیح داد: در حال حاضر از ۵۰۰ هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر، حدود ۶۸ هزار واحد نیمه‌تمام را در حال ساخت داریم که پرونده آن بزودی بسته می‌شود. وزیر راه‌و‌شهرسازی تاکید کرد: با افتتاح بقیه واحدها بزودی جشن اختتامیه مسکن مهر را در استان‌ها برگزار می‌کنیم. 
***
جریمه میلیاردی شرکت‌های لبنی گرانفروش
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه حدود ۱۲ میلیارد تومانی 5 شرکت لبنی به اتهام گرانفروشی از پایان پارسال تاکنون خبر داد. سیدیاسر رایگانی درباره تخلفات کارخانجات لبنی افزود: شرکت شان‌دشت با نشان پاژن ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شرکت لبن‌دشت با نشان چوپان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و شرکت مادی با نشان می‌ماست یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شدند که با وجود مهلت‌های سازمان تعزیرات اما این جریمه‌ها را پرداخت نکردند که در نهایت مسدودالحساب شدند و در ادامه اگر جرایم را پرداخت نکنند، خط تولید آنها متوقف می‌شود. وی گفت: شرکت پگاه نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و نشان سحر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شدند که این جریمه وصول شده است. رایگانی گفت: در اداره کل تعزیرات شهرستان‌های تهران هم ۳ پرونده تخلف کارخانجات لبنی در حال بررسی است که محکومیت یکی از این شرکت‌ها ۷ میلیارد تومان است که هر وقت حکم آن قطعی شد، نام شرکت را اعلام می‌کنیم و پرونده دیگری در دست رسیدگی است که ارزش تخلف آن ۱۰ میلیارد تومان است و یک پرونده دیگر هم هنوز کار کارشناسی نشده است.

Page Generated in 0/0052 sec