printlogo


کد خبر: 223019تاریخ: 1399/5/23 00:00
تجلیل از حمید منوچهری، پیشکسوت هنر دوبله همراه با رونمایی از پوستر «78 سالگی»
یزدی: پیشکسوتان صاحبان اصلی رادیو و تلویزیون هستند

مراسم رونمایی از پوستر «78 سالگی» جدیدترین اثر از مجموعه مستندهای پیشکسوتان صدا و دوبله به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتقال این ویروس بدون حضور هنرمندان و هنردوستان و با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند، حمید منوچهری هنرمند پیشکسوت، وحید منوچهری دوبلور، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه و ابوالفضل توکلی تهیه‌کننده و کارگردان مستند در این شبکه برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم محسن یزدی، مدیر شبکه مستند سیما گفت: پرداختن به زندگی و تجربیات پیشکسوتان عرصه دوبله از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم بتوانیم چنین مستندهایی را برای همه عزیزان تولید کنیم، چراکه در تاریخ می‌ماند. دل‌مان می‌سوزد که از خیلی از هنرمندان عرصه صدا مستند نداریم. البته بعضی دوستان هم نمی‌پسندند جلوی دوربین بیایند و خیلی دوست ندارند رسانه‌ای شوند. شما پیشکسوتان فقط متعلق به خودتان نیستید و بخشی از تاریخ هنر کشور هستید. دوست داریم این کار را ادامه بدهیم و قسمت‌های جدیدی از این مستندها به همت آقای توکلی و ناصری تولید شود. اکنون در شروع فصل دوم این مجموعه‌مستندها هستیم و ان‌شاءالله این روند ادامه خواهد داشت. صحبت با چنین پیشکسوت‌هایی همانند آقای منوچهری برای مردم بسیار جذاب است. صاحبان اصلی رادیو و تلویزیون شماها هستید و برای پرداخت به بسیاری از کارها باید سراغ شما بیاییم، چراکه در این حوزه سال‌ها کار کردید، خاکش را خوردید و مردم هم شما را دوست دارند. 
در ادامه حمید منوچهری با اشاره به لزوم ساخت مستند از پیشکسوتان صداوسیما گفت: «اگر کار خوبی شده است من کاری نکردم و ماحصل زحمات آقای توکلی است. خوشحالم مدیریت جدید شبکه مستند به چنین مستندهایی توجه دارد. خیلی خوب است که یادی از قدیمی‌ترهای صداوسیما کنیم. هر کاری انجام دهیم برای سازمان است و یکی از اعضای صداوسیما در آن معرفی می‌شود». ابوالفضل توکلی، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «78 سالگی» هم با اشاره به تعدادی از آثار حمید منوچهری گفت: او به دلیل صدای پخته‌ای که دارد عمدتا دوبله شخصیت‌های پیر و جاافتاده و مثبت را اجرا کرده است. در رادیو نیز همه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند، چرا که همواره یاریگر نسل جوان بوده است. ایشان در مقطعی تهیه‌کننده برنامه «صبح جمعه ایران» نیز بوده است. 
او در پایان با اشاره به کار جدیدی که در دست تولید دارد، گفت: «مستند آقای آرشاک قوسیان را به نام «قصه‌های آرشاک» تمام کردیم و تنها به دنبال چند تصویر از بزرگداشت ایشان در جشنواره فجر هستیم که هنوز به دست‌مان نرسیده است. مستند بعدی نیز پرتره‌ای از آقای بیوک میرزایی و ناصر نظامی است که تصویربرداری آن به پایان رسیده و امیدوارم بزودی به پایان برسد».
در پایان این نشست از پوستر مستند پرتره «78 سالگی» رونمایی شد و مدیر شبکه مستند با اهدای لوحی از سال‌ها فعالیت حمید منوچهری در عرصه هنر قدردانی کرد.

Page Generated in 0/0060 sec