printlogo


کد خبر: 223033تاریخ: 1399/5/23 00:00
هاشم حیدری، پیشکسوت استقلال در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز»:
باید از فرهاد حمایت کنیم

زهره فلاح زاده: دوئل فرهاد و امیر این بار در رقابت‌های جام حذفی بود؛ جایی که قلعه‌نویی، مربی سابق آبی‌ها برای جبران شکست در دیدار ۹ روز پیش تیمش مقابل شاگردان مجیدی آماده شده بود. اما برنده این دوئل هم فرهاد مجیدی شد و قلعه‌نویی باز هم از شاگردش شکست خورد تا سنگینی این شکست با استعفای او همراه شود. آبی‌ها با قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به رقیب سنتی خود، یعنی پرسپولیس خوردند تا شهریورماه یک داربی دیگر البته این بار بدون حضور تماشاگران را شاهد باشیم؛ دیداری که می‌تواند تضمین کند مجیدی برای فصل آینده در استقلال خواهد ماند یا نه. «وطن امروز» برای بررسی دیدار پیش روی سرخابی‌ها و وضعیت باشگاه استقلال با هاشم حیدری، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرده است. 

***

*  استقلال توانست با شکست سپاهان مدعی، به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کند. بازی چطور بود؟
بازی خوبی بود. فکر می‌کنم استراتژی‌ای که فرهاد به کار برده بود، جواب داد. روز خوب استقلال بود و بازیکنان باهوش عمل کردند. با اینکه استقلال چند مهره تأثیرگذارش را در اختیار نداشت اما توانست از ضدحملاتش بخوبی استفاده کند. سپاهان هم چند هفته است روند نزولی دارد و در واقع تیم قلعه‌نویی افت کرده است. 
 
* خیلی‌ها پس از دومین باخت قلعه‌نویی به استقلال و نگرفتن نتیجه در لیگ برتر، می‌گویند او تمام شده است. نظر شما چیست؟
نه! این صحبت درست نیست. مربیان که نمی‌توانند همیشه نتیجه بگیرند. فرگوسن هم با آن‌ همه جام، گاهی تیمش افت می‌کرد و در گرفتن جام ناکام بود. این موضوع طبیعی است و هر مربی‌ای احتیاج دارد پس از آن همه موفقیت،‌ خودش را بازسازی کند و دوباره با قدرت و اندیشه‌های جدید بازگردد. امیر قلعه‌نویی مربی باهوشی است و فکر می‌کنم کمی از تیم‌های بزرگ و پرحاشیه فاصله بگیرد برای او بهتر باشد. 
 
* نیمه‌نهایی جام حذفی قرعه‌کشی شد و در این مرحله داربی پایتخت برگزار خواهد شد. شما دوست داشتید این دیدار در این مرحله برگزار شود یا فینال؟
اگر ۲ تیم در فینال حذفی به هم می‌خوردند، جذاب‌تر می‌شد اما در کل بازی‌های این ۲ تیم همیشه حساس است، البته نبود تماشاگران باعث می‌شود تنش کمتر باشد. به هر حال حضور طرفداران روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. فکر می‌کنم بازی خوبی از آب دربیاید، چون این مسابقه باید یک برنده داشته باشد. اگر مصدومان استقلال به این دیدار برسند ۲ تیم شرایط خوبی در این بازی خواهند داشت. 
 
* پس از قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی و مشخص شدن قرعه سرخابی‌ها، افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس با اشاره به اشتباهات داوری‌های اخیر بازی‌های استقلال، جو مراسم را به هم ریخت. این صحبت‌ها از سوی مدیر فنی یک باشگاه درست است؟
وقتی یک نفر مسؤولیتی در یک تیم دارد، باید خیلی مراقب حرف زدنش باشد. او باید در رفتارش تجدید نظر کند. بازی با افکار عمومی درست نیست. فوتبال ورزشی است که درون زمین نتیجه آن مشخص می‌شود. درباره پنالتی استقلال مقابل سپاهان، به نظر من خطا درست بود و به هر حال داور پنالتی را اعلام کرده است. خیلی از بازی‌ها هم بوده که استقلال با اشتباهات داوران متضرر شده است. چرا در آن بازی‌ها همه ساکت بودند و نگفتند در حق استقلال اجحاف شده است؟ این درست نیست که مدیر فنی یک تیم از الان بگوید داوران مراقب باشند. این صحبت‌ها فرار به جلو است. 
 
* حتی باشگاه پرسپولیس هم بیانیه‌ای منتشر و به آخرین داربی برگزار شده در رقابت‌های جام حذفی اشاره کرد. آنها آن بازی را به دوپینگ و تغییر برنامه به سود استقلال ارتباط دادند.  
چنین جوی در هیچ جای دنیا نیست. چرا باید طوری صحبت کرد که حتی فضای مجازی هم متشنج شود تا جایی که پیشکسوتان ۲ تیم به همدیگر حمله کنند؟ باید به تیم حریف احترام گذاشت. نمی‌دانم آنها دنبال این هستند که خودشان را بین هواداران عزیز کنند یا دنبال دیده شدن هستند؟ من بودم چنین بیانیه‌ای را منتشر نمی‌کردم. پرسپولیس قهرمان شده و دیگر نیاز به این بیانیه دادن‌ها نیست. نمی‌دانم دنبال چه چیزی هستند. جز اینکه بخواهند بردهای استقلال را بی‌ارزش نشان دهند و روحیه حریف را خراب کنند، هدف دیگری ندارند. 
 
* به نظر شما فرهاد از پس این بازی برمی‌آید؟
هر اتفاقی ممکن است بیفتد. در بازی‌های حذفی شانس ۲ تیم برابر است. استقلال با بردهای خوبی که مقابل سپاهان در لیگ و حذفی آورد، روحیه خوبی دارد و می‌تواند نتیجه بگیرد. استقلال انگیزه بیشتری برای گرفتن جام حذفی دارد. 
 
* بهترین بازیکنان استقلال در این فصل کدامند؟
روزبه چشمی، علی کریمی، شیخ دیاباته و مهدی قائدی بهترین‌های استقلال در این فصل بودند. 
 
* باشگاه استقلال برای فصل بعد باید از فرهاد مجیدی حمایت کند یا این تیم نیاز به یک مربی باتجربه‌‌تر دارد تا به قهرمانی برسد؟
همین بازی‌هایی که برگزار می‌شود، برای فرهاد تجربه شده است. من جزو کسانی بودم که می‌گفتم فرهاد زود به استقلال آمده است ولی رفته‌رفته دارد تجربه کسب می‌کند. اگر بخواهیم کادر فنی را در فصل بعد عوض کنیم، تا مربی جدید بخواهد تیم را سروسامان دهد باز هم اول فصل را از دست می‌دهیم. به نظر من باید همه از فرهاد حمایت کنیم. اگر او نتیجه نگرفت، آن زمان به فکر جایگزین باشیم. 
 
* خیلی از هواداران همچنان در خواب و رویای بازگشت آندره‌آ استراماچونی هستند. 
با این شرایط اقتصادی دیگر اجازه مربی خارجی را نمی‌دهند. ما هم راضی بودیم که استراماچونی بماند اما او رفته و دیگر قضیه بازگشتش لوث شده است. ما باید فکری برای الان تیم کنیم. باید به آینده امیدوار باشیم. اگر فرهاد چند مربی باتجربه کنار خودش و مجید نامجومطلق بگذارد، او تیم خوبی برای فصل بعد خواهد ساخت و حتی موفق‌تر از قبل هم خواهد شد.

Page Generated in 0/0275 sec