printlogo


کد خبر: 223038تاریخ: 1399/5/23 00:00
آیین‌نامه ترویج حجاب و عفاف در تولیدات تلویزیونی
لطفا بشود!

آیین‌نامه ترویج حجاب و عفاف در تولیدات تلویزیونی جهت اجرا به همه زیرمجموعه‌ها ابلاغ می‌گردد. طبیعی‌ است هر گونه تخطی از این آیین‌نامه عواقب سختی در پی دارد و حتی ممکن است برنامه‌ساز خاطی تذکر کتبی هم دریافت کند. 
1- نمایش هر گونه بی‌حجابی و بی‌عفافی بد، زشت، گناه و کاری خلاف مقررات است. لذا کسی بی‌حجابی و بی‌عفافی را نشان ندهد لطفا. 
2- نمایش هر گونه خیانت، چشم‌چرانی، عشق‌های مثلثی و ضربدری و مربعی و شش‌ضلعی و... در آثار نمایشی ممنوع است مگر اینکه شخصیت‌های بد این آثار در لحظات پایانی سریال متنبه شده و به آغوش گرم خانواده بازگردند. 
3- استفاده ابزاری از بانوان در تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی ممنوع است. تشخیص اینکه آیا این استفاده ابزاری هست یا نه برعهده واحد وصول مطالبات اداره حسابداری بوده و این واحد پس از رؤیت اصل فیش واریزی نظر خود را اعلام خواهد کرد!
4- مجریان خانم نباید با عشوه، ناز و قر و قمیش صحبت کنند مگر اینکه میزان مخاطب شبکه به زیر 10 درصد رسیده باشد که در این صورت دیگر انصافا مدیر شبکه چاره‌ای ندارد. ولی تا رفت بالای 10 درصد بگید درست صحبت کنند!
5- مجریان مرد در گفت‌و‌گو با مجریان زن نباید اسم کوچک آنها را به کار ببرند مگر اینکه از مدت آشنایی آنها بیش از 5 سال گذشته یا اختلاف سنی آنها بیش از 15 سال باشد که در این صورت طبیعتا جای پدر یا مادرش است دیگر. 
6- مجریان، میهمانان و طنزپردازان مرد نباید آستین کوتاه بپوشند، مگر اینکه برنامه خندوانه باشد. 
7- باز گذاشتن دکمه آخر پیراهن و بیرون ریختن موهای سینه برای مردان ممنوع است مگر اینکه مهران مدیری باشد. 
8- استفاده از هنرمندان اینستاگرامی که در صفحات خود مبادرت به ساخت و پخش کلیپ‌های خلاف عفت عمومی می‌کنند مطلقا ممنوع است، مگر در مواردی که برنامه اسپانسر داشته یا پیج هنرمند مورد نظر بالای دویست‌کا فالوئر داشته باشد. 

Page Generated in 0/0063 sec