printlogo


کد خبر: 223050تاریخ: 1399/5/23 00:00
اخبار

ویزیت 700 بیماردر بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران در بیروت
مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر در بیروت گفت: بالغ بر 700 نفر از مجروحان حادثه انفجار بیروت برای ویزیت و درمان به این بیمارستان مراجعه و خدمات دریافت کردند. به گزارش فارس، محمد‌باقر محمدی گفت: روز شنبه 18 مردادماه بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت برای مداوای مجروحان حادثه انفجار در این شهر برپا شد و تا پایان روز سه‌شنبه 21 مردادماه، بالغ بر 700 نفر مراجعه کرده و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند. وی افزود: با تلاش کادر پزشکی و پرستاری داوطلب جمعیت هلال‌احمر که از ایران به بیروت اعزام شده بودند، اعمال جراحی‌های کوچک هم در بیمارستان صحرایی انجام شد. مدیر بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر ایران در بیروت گفت: بیمارستان صحرایی این جمعیت جزو معدود بیمارستان‌های صحرایی است که در کشور لبنان به مردم آسیب‌دیده خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
***
مدیرعامل سازمان انتقال خون:
کرونا با اهدای خون منتقل نمی‌شود
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران درباره میزان اهدای پلاسما توسط بهبود‌یافتگان کرونا گفت: تاکنون بیش از 280 هزار نفر از کرونا بهبود یافته‌اند اما فقط ۶ هزار بهبود‌یافته (معادل 2 درصد) برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، دکتر پیمان عشقی با بیان اینکه طرح نذر خون امسال هم ادامه دارد ولی با شرایط کرونا همراه با امکانات بیشتر و تغییراتی در شعارها و درخواست‌ها از مردم است، اظهار کرد: درخواست ما از مردم استفاده از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی است تا اهداکنندگان برای جلوگیری از تجمع، سر نوبت مراجعه کنند و معطل نشوند و در عین حال فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت شود. وی درباره احتمال ابتلا به کرونا به دنبال مراجعه برای اهدای خون نیز گفت: در همه جوامع باورهای غلط وجود دارد اما کرونا بیماری تنفسی است و هیچ مستنداتی درباره ابتلا به کرونا از طریق خون وجود ندارد؛ مثل این است که گفته شود ویروس ایدز از طریق تنفس منتقل می‌شود. 
***
«ظفر5» کلید خورد
انهدام 3 باند قاچاق و کشف 2 تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای پنجمین مرحله طرح ظفر و کشف بیش از 2 تن انواع مواد مخدر خبر داد. به گزارش فارس، پنجمین مرحله از طرح ظفر در راستای برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کلید خورد. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه طرح‌های پلیس برای برخورد با مجرمان و قاقچیان مواد مخدر، در پنجمین مرحله از طرح ظفر 2 تن و ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد. همچنین 3 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز در این طرح شناسایی و منهدم شدند. وی همچنین از دستگیری ۲۵ قاچاقچی بزرگ خبر داد و افزود: ده‌ها باند خرده‌فروشی مواد متلاشی و ۹۲۳ نفر خرده‌فروش نیز دستگیر شدند. سردار رحیمی گفت: ۱۳ مرکز توزیع عمده مواد مخدر در تهران نیز شناسایی و پلمب شده و ۲ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر هم از سطح شهر جمع‌آوری شدند. رئیس پلیس پایتخت ارزش ریالی مواد مخدر و اقلام کشف‌شده را ۲۱ میلیارد تومان برآورد کرد. وی درباره تعداد معتادان متجاهر موجود در تهران گفت: ۱۰تا ۱۵هزار معتاد هنوز در سطح شهر رها هستند. وی با گلایه‌مندی از عدم پذیرش معتادان گفت: از دستگاه‌های مربوط انتظار داریم این افراد را پذیرش کنند؛ بالغ بر 6 هزار ظرفیت خالی برای پذیرش این افراد وجود دارد اما متأسفانه از پذیرش آنها خودداری می‌شود و این مسأله بار سنگینی برای پلیس دارد. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بیش از 70 درصد معتادان در ارتکاب جرائم مختلف نقش دارند و از مسؤولان دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم اقدامات خود را جدی‌تر انجام دهند. 
***
اراذل و اوباش سعادت‌آباد شیشه فروش بودند
فرمانده انتظامی پایتخت از علت درگیری اراذل و اوباش در سعادت‌آباد و درآمد میلیاردی آنها از فروش شیشه سخن گفت. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین مرحله از طرح ظفر در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پایتخت به بازداشت عوامل تیراندازی در منطقه سعادت‌آباد پرداخت و اظهار داشت: تقریبا تمام متهمان این پرونده که 12 نفر بودند، بازداشت شده‌اند. وی گفت: این متهمان با استفاده از فروش مواد مخدر به اموال بزرگی دست پیدا کرده و در مناطقی همچون زعفرانیه و سعادت‌آباد نمایشگاه‌های میلیاردی خریداری کرده‌اند. سردار رحیمی موضوع اصلی درگیری و تیراندازی این افراد در منطقه سعادت‌آباد را به خاطر مسائل اخلاقی و یک زن مطلقه عنوان کرد. فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: بزودی عاملان این اقدام برای بازسازی صحنه جرم به منطقه سعادت‌آباد و محل وقوع بازگردانده می‌شوند تا هیمنه پوشالی آنان با تحقیرشان از بین برود. 
***
پرداخت بیعانه در سایت‌های «دیوار» و «شیپور» همچنان قربانی می‌گیرد
معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: افراد سودجو با درج آگهی‌های دروغین و جعلی در سایت‌های واسط فروشگاهی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند. به گزارش تسنیم، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو و کلاهبردار در سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور، در این رابطه اظهار کرد: برخی کلاهبرداران با سوء‌استفاده از بستر و پلت‌فرم‌های ایجاد شده در سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیرواقعی و تعیین قیمت‌هایی عمدتا پایین‌تر از عرف در بازار، با ترفندهای فریبکارانه و جلب اعتماد مشتریان و دریافت بیعانه از آنها، با مبالغ مختلف کلاهبرداری می‌کنند و پس از اطمینان از واریز وجوهات، دیگر پاسخگوی تعهد خود نیستند.

Page Generated in 0/0067 sec