printlogo


کد خبر: 223061تاریخ: 1399/5/23 00:00
اخبار

نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه برگزار شد
نشست فصلی وحدت و اخوت با حضور فرماندهان عالی ارتش و سپاه، در محل ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. 
به گزارش فارس، نشست فصلی وحدت و اخوت فرماندهان ارتش و سپاه با حضور فرماندهان و مسؤولان عالی‌رتبه این دو نیرو برگزار شد. در این نشست بر تداوم همکاری‌های گذشته و روزآمد‌سازی راهکارهای هم‌افزایی و هم‌راستایی بیشتر برای ارتقای توان دفاعی و مقابله با تهدیدات متصور از جبهه دشمنان تاکید و در این باره تبادل نظر شد. 
سرلشکر سلامی در این نشست با بیان اینکه ما سنگرنشینانی واحد با آرمان‌های مشترک در دفاع از انقلاب و میهن عزیز اسلامی هستیم، گفت: امیدواریم به برکت همه مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم، همانگونه که تا به امروز دشمنان نتوانسته‌اند ذره‌ای شکست را به ما تحمیل کنند، این سربلندی و عزت تداوم یابد و خداوند متعال به همه فرماندهان ما توفیق دهد تا جان در بدن داریم در این صراط مستقیم با پرچمداری رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی گام برداریم. 
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه همدلی، وحدت و اخوت ارتش و سپاه موجب خرسندی فرماندهی معظم کل قواست، گفت: ملت عزیز ما نیز وقتی ارتش و سپاه را در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور می‌بینند، خوشحال‌تر و امیدوارتر می‌شوند. 
وی افزود: در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری در محضر فرمانده معظم کل قوا متعهد شدیم که دست از دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درنیاوریم تا نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار فرو ریزد و عمر رژیم منحوس صهیونیستی به سر آید؛ بر این قول خود تا آخرین لحظه پایبند خواهیم بود. 
***
آیت‌الله جنتی: دولت و بویژه مردم در حد توان به لبنان کمک کنند
دبیر شورای نگهبان با اشاره به «حرکت‌های مؤمنانه مردم کشورمان در ایام کرونا» توصیه کرد دولت و بویژه مردم در حد توان و وسع خود به مردم حادثه‌دیده لبنان نیز کمک کنند. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح روز گذشته در جلسه این شورا با اشاره به حادثه انفجار بیروت اظهار داشت: مساله انفجار در لبنان به معنای واقعی کلمه یک فاجعه دردناک بود و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی بر جا گذاشته که امیدوارم همه کشورهای اسلامی در بازسازی و جبران خسارت‌های این کشور مقاوم کمک کنند. 
وی تاکید کرد: اگر چه درباره علت این حادثه گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده اما مسائل مهم دیگری در این باره مطرح است که باید به دقت بررسی و نتیجه آن اعلام شود. 
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حرکت‌های «مومنانه» مردم کشورمان در ایام کرونا توصیه کرد دولت و بویژه مردم در حد توان و وسع خود به مردم حادثه‌دیده لبنان نیز کمک کنند. 
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود از «پاسخ دقیق و مهم آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق درباره عزاداری محرم در شرایط کرونا» تشکر کرد و گفت: ایشان بدرستی و بموقع شرایط برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در ایام کرونا را تبیین کردند که بسیار راهگشا خواهد بود. 
***
نماینده ویژه وزیر خارجه قطر:
موضع دبیرکل شورای همکاری خلیج‌‌فارس دیدگاه اعضا نیست
مطلق بن‌ماجد القحطانی، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در حل اختلافات، تاکید کرد مواضع توافق‌شده شورای همکاری خلیج ‌فارس معمولا از طریق مصوبات نشست‌های وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا صادر می‌شود، نه ازطریق بیانیه‌های دبیرکل که صرفا نشانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا است. به گزارش ایسنا، القحطانی در واکنش به بیانیه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس که خواستار تمدید تحریم بین‌المللی تسلیحاتی ایران شده بود، افزود: ما در قطر معتقدیم تحریم‌های کنونی علیه ایران منتج به نتایج مثبت و حل بحران‌ها نمی‌شود و حل بحران‌ها باید فقط از طریق گفت‌وگو صورت گیرد. 
وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت ایران کشوری همسایه است و ما روابطی مبتنی بر حسن هجواری و همسایگی با یکدیگر داریم و موضع ایران بویژه در خلال محاصره ظالمانه کنونی علیه قطر مورد تقدیر دولت و مردم قطر است. 
***
هشتمین شماره روزنامه دیواری «حق» منتشر شد
هشتمین شماره روزنامه دیواری «حق» روز گذشته با محوریت نظام حقوق زن در اسلام منتشر شد. این شماره از روزنامه دیواری حق به سردبیری حسین قدیانی، با حدود 220 متن از 100 نویسنده که اکثر آنها به قلم بانوان به رشته تحریر در آمده است، منتشر شد.

Page Generated in 0/0064 sec