printlogo


کد خبر: 223064تاریخ: 1399/5/23 00:00
آخرین وضعیت سلامتی آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا در گفت‌وگو با فرزند ایشان
عمرت دراز باد

شامگاه سه‌شنبه برخی صفحات مجازی منتسب به آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، از اساتید برجسته اخلاق از کسالت حال ایشان و بستری شدن‌شان در بیمارستان خبر دادند. بر اساس این گزارش اعلام شد هجوم دوباره بیماری سرطان سبب شد این استاد بزرگوار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شود. در گفت‌وگو با سیدعلی فاطمی‌نیا، فرزند آیت‌الله فاطمی‌‌نیا از وضعیت بیماری پدر کسب اطلاع کردیم.
* * *
* ضمن آرزوی سلامتی برای حضرت آیت‌الله فاطمی‌‌نیا، لطفا درباره بیماری حاج‌آقا برای مردم و علاقه‌مندان به ایشان توضیحاتی بفرمایید.
حدودا یک سال و نیم پیش بود که متوجه شدیم ایشان مبتلا به سرطان مثانه شده و متاسفانه بدترین نوع این سرطان را هم گرفته‌اند. 
 
* یعنی بدخیم بود؟
بله! از نوع بدخیم. ولی بحمدالله با اقداماتی که انجام شد، سلول‌های سرطانی به نقاط دیگر سرایت نکرد. از زمانی که بیماری ایشان را فهمیدیم، پزشکان آب پاکی را روی دست ما ریختند که برای درمان حاج‌آقا کار خاصی نمی‌شود کرد، پزشکان گفتند ایشان نیازمند یک عمل جراحی سنگین است که با توجه به سن‌شان، این عمل تا 30 درصد احتمال مرگ‌ دارد. به‌ رغم همه این مسائل، به برکت دعای مردم و عنایات امام زمان(عج) در اوج ناباوری حاج‌آقا از آن حال بد خارج شدند و وضعیت‌شان تحت کنترل درآمد. در آن زمان پیامک‌هایی که من از ختم قرآن‌ها و ذکر صلوات‌های مردم دریافت می‌کردم بسیار زیاد بود. شاید نزدیک به ۳ میلیون صلوات در ختم صلوات‌ها برای سلامتی ایشان فرستاده شده بود که مؤمنین برای من پیامک می‌کردند و از ختم قرآن‌ها و دعاهای‌شان برای حاج‌آقا خبر می‌دادند. 
 
* وضعیت کنونی حاج‌آقا چطور است؟
شاید بشود گفت وضعیت‌شان تحت کنترل اما حساس است. به هر حال به خاطر شرایط سنی طبق نظر پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. حاج‌آقا هفته گذشته در ناحیه کلیه یک آمبولی (لخته شدن خون) داشتند که فوق‌العاده خطرناک بود اما واقعا به برکت دعاهای مردم و عنایت خداوند متعال و حضرت حجت ارواحنا له الفدا این مساله را پشت سر گذاشتند. ایشان در دوره اول، 32 جلسه شیمی‌درمانی داشتند که بالاخره شیمی‌درمانی عوارضی دارد، در کنار ضعف جسمی و مشکلاتی که هفته پیش برای‌شان به وجود آمد، پزشکان تشخیص دادند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند. 
ما از همه مردم شریف و مومن التماس دعا داریم که با دعاها و ختم قرآن‌ها و صلوات‌های خود، سلامتی حاج‌آقا را از خداوند مسألت کنند و ان‌شاءالله با بهبود ایشان و به پایان رسیدن بحران کرونا، همگی بتوانیم دوباره در جلسات معنوی و معرفتی حاج‌آقا شرکت کنیم و از محضر ایشان بهره‌مند شویم.
***
در روزگار مجازی حفظ رابطه استاد و شاگردی کار راحتی نیست. استاد باید آنقدر جذبه داشته باشد که مخاطبان نادیده را صرفا با محتوای کلام و نحوه بیان مجذوب کند. مجذوب معارفی که نماد عملی‌اش، خود استاد باشد. آیت‌الله فاطمی‌نیا، حتما یکی از مصادیق این گزاره است که اتفاقا در جذب مخاطبان جوان‌تر بسیار موفق بوده است. «نکته‌ها از گفته‌ها» عنوان بریده‌هایی کوتاه از صحبت‌های ایشان است که در سال‌های اخیر مخاطبان فراوانی در فضای مجازی پیدا کرده است. شیوایی بیان و نفس گرم و سواد بالای علمی و تفقه خارق‌العاده آیت‌الله فاطمی‌نیا در مسائل مختلف، طرح مباحث مبتلا‌به برای مخاطبان عام، مهربانی در لحن و دیگر ویژگی‌هایی که ایشان دارد، تماشای این برش‌های کوتاه را لذت‌بخش‌تر نیز کرده است. یکی از مواردی که در سخنرانی‌های آیت‌الله فاطمی‌نیا برجسته است، دقت ایشان در نقل احادیث و روایات و تاکید بر سندیت داشتن آنهاست. چه اینکه ایشان با شجاعت و صراحت بسیاری از اشتباهات رایج در امور دینداری و خرافه‌گرایی را نقد کرده و همین باعث می‌شود مسائل حقیقی که در سایه برخی از این خرافات مغفول و ناشناخته مانده بیشتر شناخته شود. 

Page Generated in 0/0065 sec