printlogo


کد خبر: 223083تاریخ: 1399/5/25 00:00
حمید درخشان در گفت و گو با «وطن امروز» درباره داربی حذفی:
برنده داربی قهرمان جام است

زهره فلاح زاده*: پنجم شهریورماه داربی پایتخت این بار در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد؛ دیداری که البته به دلیل شیوع کرونا بدون تماشاگر خواهد بود اما از آنجا که یک تیم باید به فینال این رقابت‌ها صعود کند، قطع به یقین به زیباتر شدن آن کمک می‌کند و حتی هواداران از طریق گیرنده‌های خود در خانه هم از تماشای آن لذت خواهند برد. پرسپولیس که چند هفته زودتر قهرمانی‌اش در لیگ برتر مسجل شد و به چهارمین جام متوالی دست پیدا کرد، حالا می‌خواهد درست مثل فصل گذشته قهرمان جام حذفی هم شود تا یک برگ دیگر از افتخارات خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کند. البته پس از قرعه‌کشی این مرحله حواشی‌ای هم به وجود آمد و افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس پیروزی‌های هفته‌های اخیر تیم رقیب را به اشتباهات داوری ارتباط داد. این حواشی به فضای مجازی و درگیری هواداران ۲ تیم هم کشیده شد. «وطن امروز» در این باره با حمید درخشان، کاپیتان و سرمربی پیشین پرسپولیس گفت‌وگو
کرد. 
*خبرنگار ورزشی
***
* داربی پایتخت در نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد. شما دوست داشتید این دیدار در این مرحله انجام شود یا فینال؟
به هر حال این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد و این ۲ تیم یا در نیمه‌نهایی یا فینال جام حذفی به همدیگر برخورد می‌کردند اما اگر داربی در فینال برگزار می‌شد، خیلی بازی جذاب‌تر می‌شد. الان با یک فینال زودرس مواجهیم و هر تیمی که این بازی را برنده شود، قهرمان جام حذفی خواهد شد. 
 
* شانس کدام تیم برای رسیدن به فینال بیشتر است؟
پرسپولیس شانس بیشتری دارد به دلیل اینکه در این فصل نوسانات کمی داشته و البته از ثبات لازم نیز برخوردار بوده است. قهرمانی‌ای که در لیگ به دست آورد هم انگیزه مضاعفی را برای اعضای تیم ایجاد کرده که با تمام قوا به مصاف استقلال بروند. 
 
* اما برخی‌ می‌گویند با توجه به اینکه استقلال در لیگ برتر قهرمانی را از دست داده، نسبت به پرسپولیس برای تصاحب جام حذفی انگیزه بیشتری دارد. 
به نظر من این ملاک نیست. داربی یک بازی حساس و خاص برای ۲ تیم است. بازیکنان پرسپولیس بیشترین انگیزه را دارند تا استقلال را شکست دهند، چرا که نتیجه آن در تاریخ ثبت می‌شود و همه فوتبالی‌ها بیننده این دیدار هستند. به نظر من پرسپولیس با برد این بازی، قدرت و توانایی خودش را نشان می‌دهد که حتی می‌تواند پس از قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی را هم مال خود کند. 
 
* افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس پس از مراسم قرعه‌کشی این مرحله و برخورد سرخابی‌ها در نیمه‌نهایی گفت: داوران در این بازی دقت کنند. او اشاره داشت به اشتباهات داوری در بازی‌های اخیر استقلال که به نفع این تیم بوده است. 
پیروانی واقعیت را بیان کرده است. شک هم نکنید که اشتباهات داوری به استقلال کمک کرده که پیروز بازی‌ها شود. حالا من نمی‌گویم عمدی بوده اما نمی‌توانیم بگوییم این اشتباهات رخ نداده است. پیروانی حرف بی‌ربطی نزده است و فقط او به داوران تذکر داده که این اشتباهات در این دیدار حساس تکرار نشود. اشتباهات داوری در خیلی از دیدارهای استقلال با چشم دیده شده است. قرار نیست یک تیم با اشتباه داوری متضرر شود. 
 
* بعد از قرعه‌‌کشی این مرحله جام حذفی، باشگاه پرسپولیس هم با انتشار بیانیه عجیبی، از آخرین دیدار بین ۲ تیم در جام حذفی، بحث دوپینگ و تغییر تاریخ بازی به نفع استقلال صحبت کرد. اینکه یک باشگاه درباره گذشته حرف بزند، بدون آنکه سند و مدرکی در دست داشته باشد، درست است؟
بهتر است وارد حواشی فوتبال نشویم و برعکس زیبایی‌های آن را بیان کنیم. صحبت کردن درباره گذشته نه‌تنها انرژی‌مان‌ را می‌گیرد، بلکه باعث می‌شود تمرکزمان را هم برای دیدار
پیش رو از دست بدهیم. تلاش کنیم با تمرکز بالا یک جام دیگر کسب کنیم تا به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کنیم. 
 
* پرسپولیس این فصل را چطور دیدید؟
پرسپولیس این فصل هم خیلی خوب بازی کرد. عزیزانی که راه کالدرون را ادامه دادند موفق بودند و توانستند به قهرمانی مجدد برسند. تمام ارکان باشگاه بویژه بازیکنان خیلی تلاش کردند تا پرسپولیس ۳ قهرمانی پی‌در‌پی‌اش را حفظ کند و دوباره قهرمان شود. امیدوارم بازیکنان پرسپولیس با قهرمانی در جام حذفی، فصل خوب‌شان را تکمیل کنند. 
 
* مهم‌ترین دلیل موفقیت پرسپولیس در این فصل چه بود؟
همبستگی، صداقت، پشتکار و تلاش زیاد باعث شد این اتفاق مهم رقم بخورد و پرسپولیس به چهارمین قهرمانی متوالی‌اش برسد. 
 
* بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس؟
همه بازیکنان خوب بودند و همه آنها در قهرمانی پرسپولیس سهم و نقش داشتند. 
 
* هواداران رقیب قهرمانی‌های پرسپولیس را به کمک وزارت ورزش و دولت ربط می‌دهند. نظر شما درباره این صحبت‌ها چیست؟
خواهش می‌کنم وارد این مقوله نشوید. اصلا قهرمانی‌های پرسپولیس به وزارت ورزش ربطی ندارد. تیم حریف دروازه خالی را بیرون می‌زند یا از ۵۰ متری گل دریافت می‌کند، اینها چه ارتباطی به کمک وزارت دارد؟ این صحبت‌ها برای توجیه باخت‌ها و ناکامی‌هاست. پرسپولیس با اقتدار و با توانایی‌های خودش قهرمان شده است. این انگ‌ها به پرسپولیس نمی‌چسبد. آنهایی که این حرف‌ها را درباره پرسپولیس می‌زنند تنها می‌خواهند قهرمانی‌های باشگاه را لوث کنند. 
 
* باشگاه پرسپولیس در پرداخت پول برانکو به مشکل خورده و ممکن است تیم با محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی روبه‌رو شود. کار برای فصل بعد سخت نمی‌شود؟
نه! فکر می‌کنم مدیران تیم آنقدر هوش و توانایی دارند که خیلی زود پول برانکو را جور و به او پرداخت کنند تا تیم با پنجره بسته نقل و انتقالاتی روبه‌رو نشود. 

Page Generated in 0/0063 sec