printlogo


کد خبر: 223085تاریخ: 1399/5/25 00:00
اخبار

حمایت رئیس شورای کشتی آسیا از حمید سوریان
مجمع عمومی شورای کشتی آسیا با حضور نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون کشتی ایران به صورت وبینار برگزار شد. به گزارش سایت فدراسیون کشتی، مجمع عمومی سال 2020 شورای کشتی آسیا با حضور «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی، «دولت تورلیخانوف» رئیس شورای کشتی آسیا و با مشارکت بالای اعضا به صورت وبینار (ویدئو‌کنفرانس اینترنتی) برگزار شد. در این مجمع که ظهر پنجشنبه برگزار شد، حمید سوریان، نایب‌رئیس و سیدجلال عسگری، دبیر فدراسیون کشتی حضور داشتند. در مجمع که با مشارکت بالای کشورهای آسیایی برگزار شد، درباره موضوعات مختلف از جمله عملکرد شورای کشتی آسیا و برنامه‌های انجام‌شده در سال 2019، گزارش مالی سال گذشته، هزینه‌هایی که تا امروز در سال 2020 انجام شده است و برنامه‌هایی که در این سال قرار
بر برگزاری آن بود و لغو شد و برنامه‌هایی که قرار است در آینده انجام شود، از جمله مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که سال 2021 در کشور چین برگزار خواهد شد، گفت‌وگو شد. همچنین گزارشی درباره کسب مدال‌های کشورهای آسیایی در رقابت‌های جهانی در 2 سال گذشته داده شد که نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و نشان‌دهنده روند رو به رشد کشتی در قاره آسیاست. در پایان این جلسه دولت تورلیخانوف با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتحادیه جهانی کشتی گفت: ما 2 نماینده از آسیا در این انتخابات داریم، روزیف که سابقه‌ای طولانی در کشتی دارد و در حال حاضر هم در اتحادیه جهانی است و حمید سوریان که قهرمان المپیک و جهان بوده و از نمایندگان کشورهای آسیایی می‌خواهم در این انتخابات مشارکت داشته و از کاندیداهای آسیایی حمایت کنند. 
***
6 سؤال نمایندگان مجلس از سلطانی‌فر
زهره‌سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: نمایندگان 6 سؤال را درباره پروژه‌های عمرانی و مسائل مالی وزارت ورزش و جوانان از وزیر ورزش مطرح کرده‌اند که این سؤال‌ها برای رسیدگی به کمیسیون فرهنگی ارسال شده است. وی افزود: یکی دیگر از سؤالات نمایندگان از وزیر ورزش در حوزه ورزش بانوان و حفظ کرامت آنان در ورزش‌های رزمی است که این سؤال به همراه 6 سؤال دیگر در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده کمیسیون (28 مرداد) مطرح خواهد شد. عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده در جلسات هفته آینده کمیسیون فرهنگی در دستور کار کمیسیون خواهد بود و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. 
***
وزنه‌بردار زن اروپا بعد از مسلمان شدن از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد
«ربکا کوها» قهرمان وزنه‌برداری بانوان اروپا که چندی پیش مسلمان شده بود، در 22 سالگی از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد. به گزارش فارس به نقل از سایت inside the games، در حالی که 2 هفته پیش، ربکا کوها، وزنه‌بردار لتونیایی قهرمان زنان اروپا خبر مسلمان شدنش را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد، حالا خبر خداحافظی‌اش از ورزش حرفه‌ای به گوش می‌رسد. «ادواردز آندروشوویچ» مربی این وزنه‌بردار در توئیترش خبر خداحافظی ربکا کوها را تایید کرد. 
***
امضای تفاهمنامه میان مجلس و صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی
بنا به گفته رئیس فراکسیون ورزش مجلس، هفته آینده نشستی با مسؤولان صداوسیما در راستای حق پخش تلویزیونی و امضای تفاهمنامه برای آن برگزار خواهد شد. 
به گزارش مهر، حق پخش تلویزیونی و مشکلات آن یکی از موضوعات مطرح شده در نشست اخیری بود که میان مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 
فروردین در این زمینه با مهم خواندن تبلیغات محیطی در بحث درآمدهای پایدار برای باشگاه‌ها، حق پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی را مورد توجه قرار داد. 
رئیس فراکسیون ورزش مجلس همچنین درباره تحقق حق پخش تلویزیونی تاکید کرد هفته آینده جلسه‌ای را با مسؤولان صداوسیما در این خصوص خواهند داشت تا در قالب تفاهمنامه بتوانند مطالبه بحق جامعه ورزش را جامه عمل پوشانده و یک کار اساسی در این راستا انجام دهند. 
***
سرمربی تیم فوتبال لایپزیگ رکورد یک فرانسوی را شکست
مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه‌شب با دیدار تیم‌های لایپزیگ و اتلتیکومادرید پیگیری شد که در پایان این دیدار تیم آلمانی موفق شد با پیروزی ۲ بر یک راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. 
«یولیان ناگلزمن» که با این پیروزی به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد، توانست یک رکورد شخصی را هم به نام خود ثبت کند. وی با این صعود به جوان‌ترین مربی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد که با ۳۳ سال سن به نیمه نهایی صعود کرده است. 
پیش از این دیدیه دشان، سرمربی کنونی تیم‌ ملی فرانسه با موناکو سال ۲۰۰۴ در ۳۵ سالگی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود. 
تیم فوتبال لایپزیگ باید سه‌شنبه آینده در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف پاری‌سن‌ژرمن برود. 

Page Generated in 0/0068 sec