printlogo


کد خبر: 223086تاریخ: 1399/5/25 00:00
زمان برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی فوتبال مشخص شد
متمرکز در یک کشور

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری دیدارهای معوقه انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را اعلام کرد. این رقابت‌ها تا ماه ژوئن ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. چهارشنبه گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدارهای مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا که قرار بود ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) برگزار شود، تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. علت این تصمیم AFC که با هماهنگی فیفا گرفته شد، نگرانی تیم‌ها، داوران و مسؤولان برگزاری مسابقات از شیوع کرونا و محدودیت‌های پروازی ناشی از گسترش این ویروس در کشورهای مختلف بود. روزنامه «الاتحاد» امارات به نقل از «ویندزور جان» دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری دیدارهای معوقه انتخابی جام‌جهانی و مرحله سوم این مسابقات را اعلام کرد. بر اساس ادعای دبیرکل AFC، دیدارهای مرحله دوم انتخابی در ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. مسابقات مرحله سوم و نهایی هم در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و ۲ هفته پایانی این مسابقات هم در ماه‌های مارس و ژوئن ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. طبق اعلام روزنامه الاتحاد، دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا که از ۱۴ سپتامبر آغاز می‌شود، به خاطر برگزاری متمرکز در یک کشور و محدود بودن شرایط پروازی و سفر، در زمان مقرر انجام خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه است. ایران با ۶ امتیاز بعد از عراق و بحرین در رده سوم جدول گروه C جای گرفته است.
 
* اسکوچیچ سرمربی تیم‌ ملی می‌ماند
سخنگوی فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر ادامه فعالیت دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، گفت: برنامه‌های تیم ملی از جمله بازی با ازبکستان در زمان مقرر انجام می‌شود. امیرمهدی علوی درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال ایران بعد از تعویق بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفت: در این مدت سرمربی تیم ملی در ارتباط کامل با فدراسیون بوده و امور مربوط را برنامه‌ریزی کرده است. اسکوچیچ بازی‌های زیادی از لیگ برتر فوتبال ایران را از نزدیک تماشا و تمام مسابقات را آنالیز ویدئویی هم کرده است. طبق برنامه قبلی اردوی شهریورماه تیم ملی انجام می‌شود و دیدار تیم ملی کشورمان با ازبکستان در زمان مقرر در تاشکند برگزار خواهد شد. سخنگوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: به صورت مشخص تمام برنامه‌های از قبل تعیین‌شده طبق روال انجام می‌شود و امیدواریم این اردو برای شروع دوباره برنامه‌های تیم ملی کمک شایانی به این تیم کند. 
علوی در پاسخ به این سوال که آیا با تعویق یکساله مسابقات، برنامه جدید و بلندمدتی برای تیم ملی در نظر گرفته می‌شود؟ اظهار کرد: هفته بعد جلسه‌ای با حضور رئیس دپارتمان تیم ملی، نبی دبیر کل فدراسیون و دراگان اسکوچیچ برای به‌روز‌رسانی برنامه‌ها برگزار می‌شود تا در این مورد برنامه‌ریزی شود. 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی باقی می‌ماند؟ تاکید کرد: بله؛ اسکوچیچ ان‌شاءالله طبق روال قبل سرمربی می‌ماند. 
سخنگوی فدراسیون فوتبال که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد: از شهریور برنامه تیم ملی شروع می‌شود. همین الان هم اسکوچیچ و کادر فنی در ساختمان پک حضور دارند. تغییرات ایجادشده خللی در برنامه‌ریزی‌های تیم ملی ایجاد نکرده است. 
علوی در پایان درباره احتمال تداخل فینال جام حذفی با دیدار تدارکاتی ایران و ازبکستان گفت: در جلسه‌ای که هفته بعد برگزار می‌شود، دوستان سازمان لیگ هم حضور دارند و جمع‌بندی نهایی را خواهند داشت تا تداخلی نداشته باشد.

Page Generated in 0/0074 sec