printlogo


کد خبر: 223096تاریخ: 1399/5/25 00:00
بررسی آمارهای تطبیقی یک ماه اخیر نشان از تثبیت کنترل کرونا و فرصتی حیاتی برای شکست آن دارد
وضعیت واقعاً حساس کنونی!
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 338825 و شمار قربانیان به 19331 نفر رسید

آمارهای مقایسه‌ای در یک ماه گذشته نشان می‌دهد روند ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا تقریبا به ثبات رسیده است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک را همچنان با جدیت رعایت کنند، روند نزولی ابتلا و مرگ‌و‌میر شروع شده در هفته اخیر ادامه خواهد داشت. 
به گزارش «وطن امروز»، آمارهای تطبیقی یک ماه اخیر نشان می‌دهد که روند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به ثبات رسیده است و جدی گرفتن مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند نویدبخش روند نزولی در آمار کرونا باشد. 24 تیر تعداد فوتی‌های کرونا 179 نفر و تعداد مبتلایان 2521 بود و حالا در 24 مرداد 99؛ یک ماه پس از جدی‌تر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با آنکه روند ابتلا پیش از 24 تیر صعودی بود، تعداد فوتی‌ها به 169 نفر و تعداد مبتلایان به 2501 نفر رسیده است. این روند نویددهنده اتفاقات خوب برای کشور است به شرط آنکه مردم با دیدن آمارها نسبت به رعایت پروتکل‌ها کاهلی نکنند. 
 
* جریمه نقدی برای مسافرت‌های غیرضرور و نزدن ماسک
در همین زمینه اما معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران از پیشنهاد اعمال جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی برای افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خبر داد. 
علی ماهر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیشنهاد تعیین جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی در رابطه با افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از سوی ستاد کرونای تهران به ستاد ملی ارائه شده است، گفت:‌ این پیشنهادات با هدف کنترل و مدیریت بیشتر بحران کرونا ارائه شده و پس از بررسی و تصویب در ستاد ملی کرونا جهت اجرا ابلاغ می‌شود. 
وی تعیین جریمه نقدی برای افرادی که در طول دوران شیوع کرونا به سفرهای غیرضروری می‌روند را یکی از این پیشنهادات عنوان کرد و گفت: در این راستا برای افرادی که در زمان‌ شیوع بالای کرونا نسبت به مسافرت‌های غیرضرور اقدام کرده و هم خود و هم دیگران را به مخاطره می‌اندازند، جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. همچنین پیشنهاد شده که اگر فردی در حین مسافرت غیرضروری و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شد، هزینه درمان را پرداخت کند. 
 
* ۲۵۰۱ مبتلا و ۱۶۹ فوتی جدید
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از «کووید-۱۹» در کشور را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۰۱ تن بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. سیما سادات‌لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستری شدند.
 وی افزود: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسید. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسید. سادات‌لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۳ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تاکنون 2 میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۸۸ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
 

Page Generated in 0/0062 sec