printlogo


کد خبر: 223097تاریخ: 1399/5/25 00:00
اخبار

۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ضدعفونی مدارس در سال تحصیلی جدید
معاون وزارت آموزش‌و‌پرورش از تقاضا برای تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی برای شروع سال تحصیلی، ضدعفونی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آغاز سال تحصیلی و این موضوع که آیا سرانه مالی خاصی برای ضدعفونی مدارس در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است، اظهار کرد: مبلغی را تحت عنوان سرانه بهداشتی به منظور ضدعفونی مدارس و فراهم کردن فضای مناسب برای حضور ایمن دانش‌آموزان و معلمان تقاضا کرده‌ایم. وی افزود: در مجموع 300 میلیارد تومان درخواست کردیم که بخش نخست آن را اوایل شهریور به ما اختصاص بدهند، تخصیص دوم در آذر‌ماه انجام شود و برای 3 ماه نخست سال آینده از بودجه سال آینده اعتبار تخصیص یابد. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: درخواست خود را ارائه کرده‌ایم و هم‌اکنون در فرآیند تخصیص اعتبار است. 
***
مبارزه با سرقت و استرداد اموال مال‌باختگان در اولویت پلیس
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مال‌باختگان از برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی است. سردار «قاسم رضایی» گفت: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مکشوفه به مال‌باختگان از برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی است و فرمان مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم بهره‌مندی از سامانه‌های هوشمند در مسیر کشف سرقت‌ها و استرداد اموال مال‌باختگان تاکید کرد و افزود: باید خلأ‌های قانونی در مبارزه با سرقت، برخورد با مالخران و استرداد اموال مسروقه به مالکان واقعی رفع شود. سردار رضایی با طرح این پیشنهادات اعلام کرد: مسدود کردن حساب بانکی سارقان بلافاصله پس از دستگیری، الزام صنوف و فروشندگان لوازم خانگی به ثبت و نگهداری مشخصات خریدار و کالاهای فروخته شده و نظارت و بازدیدهای نوبه‌ای از واحدهای صنفی برخی از این راهکارها است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: راه‌اندازی محل مناسب به منظور نگهداری اموال مکشوفه مسروقه توسط قوه‌قضائیه (ماده 147) ضرورت دارد؛ از طرفی رصد فضای مجازی و شناسایی اموالی که بیشترین فراوانی را در بین اموال مسروقه (سهولت فروش در بازار ) دارد، از اولویت‌هایی است که باید مد‌نظر باشد.
***
بازپس‌گیری ملک ۲۰ هزار متری شهرداری تهران از آموزش‌و‌پرورش
شهردار منطقه ۱۷ تهران توضیحاتی را درباره ماجرای بازپس‌گیری ملک ۲۰ هزار متری شهرداری از آموزش‌و‌پرورش ارائه داد. محمود کلهری، شهردار منطقه ۱۷ تهران درباره ماجرای بازپس‌گیری ملک 20 هزار متری شهرداری تهران از آموزش‌و‌پرورش اظهار داشت: سند مالکیت این ملک که «کانون ابوذر» نام دارد، مربوط به شهرداری تهران است و در حال حاضر این سند به صورت تک‌برگی صادر شده است. وی افزود: بنا داریم در راستای کمبود سرانه فرهنگی و اجتماعی در جنوب تهران از کانون ابوذر به صورت کامل بهره‌مند شویم. وی با اشاره به اینکه بازپس‌گیری این محل طی تعامل با وزارت آموزش‌و‌پرورش تهران انجام گرفته است، گفت: بخشی از این کانون هم، سال‌ها شیرخوارگاه شهید ترکمانی بود که بیش از 2 ماه است این شیرخوارگاه توسط بهزیستی به مکان دیگری در منطقه ۱۵ انتقال یافته است. شهردار منطقه ۱۷ تهران بیان داشت: در حال حاضر ۴ مدرسه کودکان کار در این منطقه وجود دارد که تلاش داریم بخش اعظم این کانون را تبدیل به مدارس کودکان کار کنیم و اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز در این کانون انجام شود.  
***
فعالیت ناظران سلامت کودک برای مقابله با زباله‌گردی کودکان
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از فعالیت ناظران سلامت کودک با محوریت خانه‌های سلامت سیصد و پنجاه و سه ‌گانه شهر تهران برای مقابله با زباله‌گردی کودکان خبر داد. زینب نصیری در گفت‌و‌گو با مهر بیان داشت: با توجه به وجود شبکه گسترده مردم‌محور در سطح محلات سیصدوپنجاه‌وسه‌گانه شهر تهران ذیل اداره کل سلامت شهرداری تهران از قبیل خانه‌های سلامت، کانون‌های اجتماع‌محور سلامت، سلامتیاران و تجربه بالای این شبکه در اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور، مقرر شد از این ظرفیت در راستای نظارت بر عدم فعالیت کودکان در جمع‌‌آوری پسماند خشک استفاده شود. به همین منظور طرحی به عنوان ناظران سلامت کودک توسط اداره کل سلامت طراحی و به مناطق بیست‌ودوگانه ابلاغ شد. نصیری از تشکیل شبکه گسترده مردمی در سطح شهر تهران برای شناسایی کودکان زباله‌گرد خبر داد و گفت: شهروندان جهت همکاری می‌توانند به خانه‌های سلامت در محلات شهر تهران مراجعه یا مشاهدات‌شان را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند. نصیری در ادامه گفت: با توجه به وسعت شهر تهران، سیستم سنتی جمع‌آوری پسماند، وجود بیش از ۵۰۰۰۰ مخزن زباله در سطح شهر تهران و ترفندهای مختلف پیمانکاران جهت به‌کارگیری کودکان، اجرای این بخشنامه سخت، پیچیده و نیازمند مشارکت مردمی است.

Page Generated in 0/0069 sec