printlogo


کد خبر: 223111تاریخ: 1399/5/25 00:00
اخبار

به صورت مجازی انجام شد
رأی‌گیری قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل
رأی‌گیری برای قطعنامه ضدایرانی آمریکا از ساعت 17:30 پنجشنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) به صورت ایمیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شد که نتایج آن عصر جمعه به وقت محلی اعلام می‌شود.
 در نامه‌ای که نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در اختیار اعضای آن قرار داده، تاکید شده است، تنها ۲۴ ساعت برای رای دادن فرصت وجود دارد و تمدید‌شدنی نیست.
 رئیس شورای امنیت درخواست کرده است تنها نمایندگان دائم یا نماینده تام‌الاختیار آنها باید رای امضا شده خود را برای وی ارسال کنند و در صورتی که توضیحی بر رای خود دارند هم در اختیار او قرار دهند. دیان تیجانی افزوده است پس از جمع‌بندی، نتایج آرا تا 3 ساعت بعد از اتمام رای‌گیری که ساعت 17:30 جمعه به وقت محلی است، به صورت کتبی و اندکی پس از جمع‌بندی طی یک نشست مجازی اعلام خواهد کرد.
 آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای حاوی ۲ بند مقدماتی و ۲ بند عملیاتی به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود. 
***
جیسون رضاییان:
رفتن هوک تأیید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است
واشنگتن‌پست در یادداشتی به قلم جیسون رضائیان نوشت هیچ کس در دولت ترامپ این را با صدای بلند نخواهد گفت اما تغییر اخیر مربوط به ایران در وزارت خارجه آمریکا تایید ضمنی شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری است. به گزارش تسنیم، در این یادداشت با اشاره به استعفای برایان هوک در آستانه رای‌گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و وتوی قریب به یقین چین و روسیه آمده است: «دولت ترامپ این نتیجه احتمالی را فاجعه در نظر می‌گیرد و وقتی این اتفاق افتاد، میراث هوک به عنوان معمار کم‌اثرترین سیاست ایالات‌متحده درباره ایران شناخته خواهد شد». نویسنده با اشاره به انتصاب الیوت آبرامز به عنوان جایگزین برایان هوک که نومحافظه‌کاری شناخته شده است و از تحریم‌های شدید حمایت می‌کند، تصریح کرده که این انتصاب نشان می‌دهد: «این دولت هیچ قصدی برای ایجاد هر گونه تغییری در سیاست ضد ایرانی خود قبل از انتخابات ندارد».

Page Generated in 0/0083 sec