printlogo


کد خبر: 223124تاریخ: 1399/5/26 00:00
برای سه هزارمین شماره

محمد گلریز

خواننده

خبرنگاران در مجموع قشر زحمتکشی هستند که همیشه و تحت هر شرایطی مورد سوال قرار می‌گیرند و در تمام صحنه‌های حساس و نفسگیر جامعه حضوری موثر دارند و خبرنگاران روزنامه «وطن امروز» هم از این قاعده مستثنا نیستند و همیشه تلاش کرده‌اند روایتی منصفانه و صادقانه از اتفاقات و حوادث جاری مملکت داشته باشند، روایتی که به نفع مردم و ایران اسلامی است. صادقانه می‌گویم روزنامه «وطن امروز» را با تمام وجود دوست دارم، زیرا روزنامه‌ای است که بدون غرض‌ورزی مسائل مختلف کشور را تحلیل می‌کند. از سویی نباید از نقش عوامل حرفه‌ای روزنامه که در کنار خبرنگاران تلاش می‌کنند نیز به سادگی گذشت، زیرا ویراستار، حروفچین، صفحه آرا و... از ستون‌های روزنامه محسوب می‌شوند. اما باید گفت صداقت و شجاعت ۲ ویژگی منحصربه‌فرد روزنامه «وطن امروز» است و همین ویژگی‌ها باعث شده مورد علاقه اقشار مختلف مردم باشد و باید گفت روزنامه «وطن امروز» امروز جایگاه اصلی خود را در میان مردم پیدا کرده است و امیدوارم با همین روند با قدرت به کار خود ادامه دهد و با گزارش‌های شفاف خود، باری از دوش مردم بردارد. 
***
مجید مظفری
بازیگر
در ابتدا باید گفت اینکه یک روزنامه در کشور به شماره 3000 خود برسد، بالطبع موضوعی خوشحال‌کننده به حساب می‌آید و از سویی به ارتقای فرهنگی جامعه کمک فراوانی می‌کند، همچنین امتداد انتشار یک روزنامه سراسری در شرایط سخت اقتصادی نشان‌دهنده رشد فرهنگی جامعه و مردم است. از سوی دیگر اینکه با وجود همه مشکلات ریز و درشت اقتصادی و وجود شبکه‌های مختلف در فضای مجازی، یک نشریه خود را سر پا نگاه می‌دارد کاری بس دشوار و سخت است که خوشبختانه اهالی روزنامه «وطن امروز» به این مهم دست یافته‌اند و این مساله قابل تقدیر است. در پایان ضمن تبریک به خبرنگاران و کادر اجرایی زحمتکش روزنامه باید بگویم عوامل رسانه‌‌ها در این شرایط سخت بدون‌شک تنها با عشق به کارشان به فعالیت ادامه می‌دهند.
***
نادر طالب‌زاده
نویسنده و کارگردان
این روزها، روزگار حساسی در منطقه خاورمیانه است که نقش رسانه‌ها در این حوادث با پوشش‌های مختلف اهمیت پیدا می‌کند و انتظار می‌رود روزنامه «وطن امروز» همزمان با ۳هزارمین شماره انتشار خود پوشش موشکافانه و کارشناسانه نسبت به اخبار و رویدادهای منطقه داشته باشد. روزنامه «وطن امروز» در همین راستا می‌تواند از حضور کارشناسان غربی مخالف جریان استکبار و ضداسرائیلی برای افشاگری ماهیت استکباری برخی قدرت‌ها استفاده کند و بهترین بهره را ببرد تا به اصطلاح در زمین خودشان زمین‌گیرشان کنیم. روزنامه «وطن امروز» در این اوضاع نابسامان خاورمیانه باید با افشاگری و روشنگری برای مخاطبان داخلی، انتظارات را برآورده کند، زیرا روزنامه «وطن امروز» تاکنون موفقیت‌های زیادی در عرصه رسانه داشته است.  اما درباره جویا شدن احوالات پس از ابتلا به کرونا از سوی روزنامه «وطن امروز»، باید بگویم خدا را شکر چند روزی است که حالم بهتر شده است و از همه کسانی که نگران‌شان کردم پوزش می‌خواهم و از شما که این روزهای سخت جویای احوالم بودید قدردانی می‌کنم. به هر حال امیدوارم با ادامه روند بهبودی بتوانم همانند روال سابق در قالب برنامه‌های مختلف در خدمت مخاطبان گرامی باشم.
***
احسان عبدی‌پور
نویسنده و کارگردان
در حال حاضر شرایط زندگی مردم طوری رقم خورده است که بشدت نیازمند دستگیری محرومان و همدلی همه اقشار مختلف مردم هستیم تا بتوانیم از سختی‌ها و رنج‌های فعلی کشور بخوبی عبور کنیم. امیدوارم روزنامه «وطن امروز» که با گذر از سه هزارمین شماره انتشارش وارد فصل جدیدی از فعالیت حرفه‌ای خود می‌شود، همچنان تمرکز خود را بر این استوار سازد که دغدغه‌های مدنظر مردم را پیگیری کند. در اصل همه رسانه‌های کشور باید با رویکردشان حزب مردم باشند و امیدوارم روزنامه «وطن امروز» در ادامه فعالیت خود مصلحت‌جویی‌هایی به نفع مردم داشته باشد و از آنجا که روزنامه «وطن امروز» یک رسانه کنشگر محسوب می‌شود چنین توقعی هم از آن می‌رود.

***

دکتر محمدمهدی سیار
شاعر
در ابتدا رسیدن روزنامه «وطن امروز» به سه هزارمین شماره انتشارش را به خبرنگاران و عوامل روزنامه تبریک می‌گویم. روزنامه «وطن امروز» در مجموع یک رسانه کاملا حرفه‌ای است که طی سال‌های اخیر با برنامه و هدف‌گذاری مناسبی پیش رفته است.
این روزنامه که معمولا با تیترهای پرسروصدایش شناخته می‌شود، کاملا یک رسانه جریان‌ساز و هوشمند محسوب می‌شود. البته گاهی شاهد انتقادهای برخی‌ها به بعضی تیترهای روزنامه بوده‌ایم که در رقابت رسانه‌ای، مواجهه با انتقادات مخاطبان امری طبیعی و قابل انتظار است اما از خلاقیت ادبی و هنری بالا در تیترها و اخبار روزنامه به وضوح مشاهده می‌شود که این مسأله از روحیه حرفه‌ای اهالی روزنامه «وطن امروز» نشأت می‌گیرد. در ادامه بی‌انصافی است که از نقش تاثیرگذار این روزنامه در توجه و نقد فضای شعر و ادبیات غافل شویم. خبرنگاران روزنامه طی سال‌های اخیر با تعامل مناسب با شاعران مختلف و معرفی و نقد کتاب‌های شعر آنان، موجب دلگرمی اهالی شعر و ادب شده‌اند و امیدوارم این روند با پشتکار عوامل روزنامه «وطن امروز» به قوت ادامه یابد.
***
لوریس چکناواریان
موسیقیدان و رهبر ارکستر
در تمام دنیا خبرنگار نقش مهمی در حوزه خبر دارد و فداکاری‌های زیادی هم باید انجام دهد تا مردم را در جریان اخبار روزمره بگذارد و برای این مسأله حتی زندگی خود را به خطر می‌اندازد. بنده به عنوان یک ایرانی از عوامل روزنامه «وطن امروز» بابت زحمات‌شان تشکر می‌کنم که با عشق و علاقه به یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا مشغول هستند. شغل خبرنگاری در این روزگار، کاری بس دشوار و نفسگیر است و خبرنگاران روزنامه «وطن امروز» هم در این مدت ثابت کرده‌اند بخوبی از پس این شغل دشوار بر آمده‌اند و آرزو می‌کنم این روند باثبات را در روزنامه خوب‌تان ادامه دهید تا همچنان در میان رسانه‌های کشور همچون نگینی بدرخشید و امیدوارم شاهد انتشار 30 هزارمین شماره روزنامه باشیم.
***
مسعود نجابتی
خوشنویس و دبیر جشنواه هنر مقاومت
به تمام خبرنگاران و عوامل روزنامه «وطن امروز» انتشار سه هزارمین شماره نشریه را تبریک و خداقوت می‌گویم. از سویی اخبار و گزارش‌های تولیدی روزنامه در حوزه فرهنگ و هنر از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار بوده است که بازنشر این تولیدات در فضای مجازی بازخوردهای خوبی داشته است. از آنجا که هنرهای تجسمی در حوزه خبری کاملا مهجور مانده و با یک بایکوت خبری مواجه شده است، رسانه‌هایی چون «وطن امروز» با نگاهی انقلابی به این حوزه موجب دلگرمی اهالی هنرهای تجسمی شده‌اند. از سویی گزارش ویژه‌ای که گروه فرهنگی این روزنامه برای پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت داشته است، از نگاه ویژه این رسانه به حوزه اخبار مقاومت حکایت دارد. امیدوارم در ادامه هم شاهد موفقیت روزافزون روزنامه «وطن امروز» باشیم. 
***
ابوالقاسم طالبی
نویسنده و کارگردان
روزنامه «وطن امروز» همیشه خصم وطن‌فروشان بوده است و با تیترهایش به قدرت جبهه انقلاب ارزش افزوده داده، و صدالبته  بین این ارزش افزوده با آن ارزش افزوده که دزدی از جیب مردم است، تفاوت از زمین تا آسمان است. 

Page Generated in 0/0065 sec