printlogo


کد خبر: 223141تاریخ: 1399/5/26 00:00
اخبار

از سوی بنیاد مستضعفان انجام می‌شود
خرید ۱۴ هزار تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد
بنیاد مستضعفان حامی دانش‌آموزان بدون گوشی هوشمند شد. رئیس بنیاد مستضعفان از خرید ۱۴ هزار تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد با هدف بهره‌مندی دانش‌آموزان کم‌بضاعت کشور از آموزش مجازی و ایجاد شرایط برابر و مناسب آموزشی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سید‌پرویز فتاح با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا و اتخاذ سیاست آموزش مجازی از سوی وزارت آموزش و پرورش، بنیاد مستضعفان تامین ۱۴ هزار دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و فرزندان خانواده‌های مددجویان امداد را عهده‌دار شد. رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بر این اساس مقرر شد با توجه به مشکلات دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در تامین تبلت، بنیاد مستضعفان با هدف بهره‌مندی دانش‌آموزان کم‌بضاعت کشور از آموزش مجازی و ایجاد شرایط برابر و مناسب برای فرزندان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد با سایر دانش‌آموزان کشور، خرید ۱۴ هزار دستگاه تبلت را متقبل شود. وی با بیان اینکه قرار است تمام این تبلت‌ها از محصولات تولید داخل کشور خریداری شود، گفت: بنیاد مستضعفان برای تامین این تبلت‌ها، مبلغ ۲۴ میلیارد تومان را تخصیص داد و این مبلغ به حساب کمیته امداد امام خمینی‌(ره) واریز شد. 
***
شهردار تهران:
ساکنان خانه‌های ناایمن باید بدانند چرا ساختمان‌شان ناایمن است
شهردار تهران با اشاره به اینکه در حادثه پلاسکو و سینامهر به دلیل تغییر کاربری مجموعه ضربه خوردیم و حادثه رخ داد، گفت: با ارائه طرحی به مجلس پیگیر حل این ‌مشکل خواهیم بود. وی گفت: امروز باید به این نکته توجه کنیم که از حادثه سینامهر باید درس بگیریم، زیرا اگر اینگونه نباشد فقط خسارت به جا مانده و هیچ پیشرفتی نصیب ما نخواهد شد. پیروز حناچی تصریح کرد: ما در حادثه سینامهر به دلیل تغییر کاربری ضربه خوردیم و باید این موضوع با حمایت مجلس تغییر کند و لایحه‌ای هم حتما در این باره به مجلس خواهیم برد. وی در ادامه افزود: فراموش نکنیم که حتی در حادثه پلاسکو هم تغییر کاربری‌ها باعث شد آن حادثه رقم بخورد و سینامهر هم نمونه همین تغییر کاربری‌ها بود. شهردار تهران گفت: از میان یک میلیون واحدی که در سطح شهر تهران داریم ۳۳ هزار ساختمان نا‌ایمن شناسایی کردیم. طرح ۹۹۹ سازمان آتش‌نشانی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. حناچی ادامه داد: ساکنان هر خانه ناایمن باید بدانند که چرا ساختمان محل سکونت‌شان ناایمن است و در صدد رفع آن بر‌بیایند و اینگونه نباشد که بعد از حادثه بگویند اطلاع نداشته‌اند. 
***
۱۶۱ فوتی جدید کرونا در کشور
آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا طی 2 هفته اخیر در حال کاهش اما سرایت این ویروس در کشور همچنان بسیار بالاست. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته آمار ابتلا و فوتی ناشی از «کووید-۱۹» در کشور طی ظهر جمعه تا ظهر شنبه را اعلام کرد و گفت: تنها نقطه سبز کشور در خصوص بیماری کرونا جزیره ابوموسی بود که متاسفانه هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط این بیماری تبدیل شد. سیما‌سادات ‌لاری افزود: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۹۴۳ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر رسید. ‌لاری گفت: متاسفانه در طول شبانه‌روز گذشته، ۱۶۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. به گفته وی، ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

Page Generated in 0/0056 sec