printlogo


کد خبر: 223148تاریخ: 1399/5/26 00:00
اخبار

قبض مالیاتی برای خانه‌های خالی تابستان امسال صادر می‌شود
وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه خالی شناسایی نشده است و موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مالک هستند که آنها می‌دانند و سازمان امور مالیاتی! محمد اسلامی اظهار داشت: یک ملاحظه‌ای وجود دارد که در قانون مالیات بر خانه‌های خالی به گونه‌ای رفتار شود که نخست سرمایه‌ها را از بخش مسکن فراری ندهد و دوم اینکه میزان مالیاتی که وضع می‌شود به قدری بازدارندگی داشته باشد که به عرضه مسکن به صورت فروش یا اجاره کمک کند، همین امر باعث شده است در مجلس شورای اسلامی اصلاحیه این قانون در قالب یک طرح و ماده واحده در دستور کار قرار گیرد. وی افزود: وظیفه‌ای که باید وزارت راه برای شناسایی خانه‌های خالی انجام می‌داد به اتمام رسیده است و اطلاعات موجود در سامانه قابل استفاده است؛ حتما در تابستان امسال قبض‌های مالیاتی صادر می‌شود. 
***
«جعفر سرقینی» به عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب شد
رئیس‌جمهور روز گذشته با صدور حکمی جعفر سرقینی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. در متن حکم حسن روحانی خطاب به جعفر سرقینی آمده است: «بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم». در ادامه این حکم آمده است: «توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم». جعفر سرقینی پیش از این معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشت.
***
افزایش سقف سن بنا از ۱۵ به ۲۰ سال برای وام مسکن
مدیر طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ بخشنامه افزایش سن واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به همه شعب این بانک خبر داد. محمدحسن مرادی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره افزایش سقف سن واحد مسکونی در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم گفت: هفته گذشته بانک مرکزی با پیشنهاد بانک عامل بخش مسکن مبنی بر افزایش سقف سن بنا از ۱۵ به ۲۰ سال موافقت کرد. وی افزود: علت این پیشنهاد بانک تخصصی بخش مسکن این بود که هم تعداد واحدهای مسکونی زیر ۲۰ سال بیشتر بود و هم قیمت این واحدها نسبت به واحدهای با سن کمتر از ۱۵ سال کمتر است که با قدرت خرید مردم سازگارتر است. 
***
مقدار زیادی از نهاده‌های دامی معطل در بنادر، فاسد شده است
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از فاسد شدن نهاده‌های دامی معطل در بنادر خبر داد و گفت: متأسفانه مقدار بسیار زیادی سویا و ذرت فاسد شده است. محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییرات افزایشی و کاهشی قیمت مرغ در بازار گفت: مشکل عمده ما در بحث مرغ، نهاده‌های دامی است. ما به دستگاه‌های متولی پیشنهاد کردیم که در جیره غذایی کشور تغییراتی ایجاد کنند، چرا که با اعمال این تغییرات مشکل خوراک دام حل می‌شود. نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «دولت برای وارد کردن نهاده‌های مرغی، باید ارز آزاد کند»، گفت: سویا، ذرت و جو روی دریا آماده است. تنها مساله آزاد شدن ارز از طرف بانک مرکزی است که متأسفانه در این زمینه تعلل‌هایی صورت می‌گیرد. نماینده مردم داراب و رزین‌دشت در مجلس افزود: یکی از ۲۵۰ نفری که از بانک مرکزی پول گرفته ولی کالا وارد نکرده بود، وارد‌کننده نهاده دامی بوده است. ما در حال فشار به بانک مرکزی هستیم تا اتفاقات خوبی در آینده بیفتد. عسکری درباره آزاد شدن نهاده‌هایی که در بنادر بود، گفت: من عضو کمیته‌ای بودم که برای سرکشی و نظارت به بنادر رفته بودیم. مقدار زیادی از نهاده‌ها مثل سویا و ذرت فاسد و غیرقابل استفاده شده است‌ اما قسمت‌های سالم آن در حال ورود به کشور است. 
***
نقش انجمن وارد‌کنندگان موبایل در گران‌فروشی تلفن همراه
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: حجم بسیار زیادی از تلفن‌هایی که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند، با دلار ۱۲ هزار تومان به کشور وارد شده‌اند اما متولیان عرضه تلفن از گمرک به بازار با دلار نرخ روز اقدام به عرضه و فروش می‌کنند. ابراهیم درستی اظهار داشت: انجمن واردکنندگان تلفن همراه به عنوان متولی این امر، زمانی که دلار ۱۲ یا ۱۳ هزار تومان بود، تلفن‌هایی که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند را به کشور وارد کرده است، که این موضوع یک نمونه از تخلف بزرگ در کشور است. وی افزود: از قوه‌قضائیه خواستاریم به این موضوع ورود کرده و از فعالیت غیرقانونی واردکنندگان جلوگیری کند تا قیمت‌ها کاهش یابد و قدرت خرید مردم در این زمینه افزایش پیدا کند. 

Page Generated in 0/0064 sec