printlogo


کد خبر: 223152تاریخ: 1399/5/26 00:00
اخبار

موسوی سفیر ایران در آذربایجان شد
سیدعباس موسوی که در حال حاضر به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه مشغول به کار است به عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شد و قرار است جانشین وی در سمت سخنگویی نیز به طور رسمی معرفی شود.سیدعباس موسوی که سمت یازدهمین سخنگویی وزارت امور خارجه را بر عهده داشت فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه روابط بین‌الملل است. 
او همچنین پیش از این ریاست اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اولی و سرپرستی کنسولگری ایران در هنگ‌کنگ، رایزنی اقتصادی ایران در هلند، ریاست اداره سوم دیپلماسی رسانه‌ای در مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، مدیرکلی اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای را نیز به عهده داشته است. موسوی به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان جایگزین جواد جهانگیرزاده، سفیر فعلی در باکو شد و دیروز به همراه سایر سفرای جدید قبل از عزیمت با رئیس‌جمهور دیدار کرد.
***
گفت‌وگوی تلفنی ظریف با هنیه
وزیر امور خارجه کشورمان در پی توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی، با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین را مورد تاکید قرار داد. هنیه نیز در این گفت‌وگو با قدردانی از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران برای حمایت از آرمان فلسطین، اظهار داشت: ما به عنوان فلسطین همواره خط مقاومت و مبارزه با اشغالگری را ادامه داده و تحت تأثیر اینگونه اقدامات خائنانه قرار نخواهیم گرفت و لیکن از این خنجری که از پشت بر پیکر مردم فلسطین وارد شد، احساس درد می‌کنیم.

Page Generated in 0/0053 sec