printlogo


کد خبر: 223155تاریخ: 1399/5/26 00:00
اگر امارات پای اسرائیل را به منطقه باز کند با آنان برخورد می‌کنیم
هشدار روحانی به امارات

رئیس جمهور روز گذشته به امارات هشدار داد اگر پای اسرائیل را به منطقه باز کند، با این کشور «به شکل دیگری» برخورد می‌شود. سپاه پاسداران نیز در بیانیه‌ای گوشزد کرد آینده‌ای خطرناک در انتظار ساکنان کاخ شیشه‌ای امارات است. 
به گزارش «وطن امروز»، اقدام امارات در اعلام آغاز روابط رسمی دوجانبه با رژیم جعلی اسرائیل، واکنش‌های وسیعی را در سطح جهانی در پی داشت. مسؤولان و فعالان سیاسی کشورمان نیز از زمان انتشار این خبر در اظهارنظرهای متعددی اعتراض و مخالفت خود با این تصمیم امارات را اعلام کرده‌اند. رئیس‌جمهور روز گذشته در واکنشی شدیداللحن درباره عواقب این اقدام به امارات هشدار داد. حسن روحانی تاکید کرد اگر امارات پای اسرائیل را به منطقه باز کند با آن برخورد خواهد شد. 
رئیس‌جمهور در بخشی از سخنانش در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به توافق انجام‌شده میان امارات و اسرائیل در روزهای اخیر گفت: این روزها ما با یک کشور همسایه مواجه شدیم که خودش را متأسفانه به دشمن جهان اسلام و منطقه و قاتل فلسطینیان نزدیک کرد و با او ارتباط برقرار کرد. رئیس‌جمهور ادامه داد: آنان به خاطر اینکه یک آقایی در واشنگتن می‌خواهد رای بیاورد، آمدند و به ملت خودشان و به دنیای عرب و به مردم فلسطین خیانت کردند و آن وقت تصور می‌کنند اگر به آنان نزدیک شوند امنیت خود را تامین کرده‌اند. وی یادآور شد: من بارها گفته‌ام صدام از ما خواهش کرد که چیزی نگوییم تا او برود کویت، امارات، قطر و بحرین را بگیرد ولی ما پیش از آنکه کشورهای خلیج‌فارس از خواب بیدار شوند یا از ترس عبور کنند با این اقدام صدام مخالفت کردیم. روحانی خطاب به سران کشور امارات تصریح کرد: این خطا بسیار بزرگ است و امیدواریم امارات از این خطا باز‌‌گردد و بداند که نه به نفع حاکمانش است و نه به نفع مردم‌شان. این را هم بدانند که مبادا بخواهند پای اسرائیل را به منطقه باز کنند که اگر چنین شود با آنان به شکل دیگری برخورد می‌شود.
روحانی همچنین با اشاره به اخبار مربوط به توقیف کشتی‌های ایرانی توسط آمریکا گفت: آنان بعد از این ماجرا گفته‌اند کشتی‌های ایرانی را گرفته‌اند و دارند با خود می‌برند که نه کشتی ایرانی بود و نه پرچمش ایرانی بود؛ کل ماجرا دروغ بود. آن هم فقط برای اینکه از خفت آن ماجرای قطعنامه و شکست سیاسی و حقوقی‌ای که از آن پیدا کردند، فرار کنند، این موضوع را مطرح کردند. 
در ادامه واکنش‌ها به اقدام اخیر امارات، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی نیز گفت: این اتفاقی که در امارات افتاد و پیوندی که با صهیونیست‌ها و آدم‌کش‌ها و کودک‌کش‌های تاریخ برقرار کردند، چهره ارتجاع عرب را روشن می‌کند. رئیس قوه‌قضائیه یادآور شد: پیوند بین امارات و رژیم صهیونیستی را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم، بلکه پیوند جریان وابسته به نظام سلطه با حاکمان از خدا بی‌خبر و از مردم بی‌خبرِ کشورشان است که چهره آنها را برملاتر کرده و آنها را کنار صهیونیست‌ها نشانده است. وی تصریح کرد: این حرکت‌ها، چهره‌ها را روشن‌تر خواهد کرد و نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان و ضدیت با نظام سلطه را در بین کشورهای عربی، منطقه و جهان روز‌به‌روز رونق خواهد داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای، تصمیم امارات مبنی بر عادی‌سازی رسمی روابط با اسرائیل را بشدت محکوم کرد. در این بیانیه تاکید شده است: آمریکا و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توافقنامه ننگین ابوظبی – تل‌آویو بدانند این اقدام پلید منافع رژیم صهیونیستی را تامین نخواهد کرد و بر خلاف تصور با باطل‌سازی رویای خاورمیانه جدید، از آینده‌ای خطرناک برای آنها بویژه ساکنین کاخ شیشه‌ای امارات خبر می‌دهد. در این بیانیه همچنین آمده است: این حماقت راهبردی و خطای محاسباتی، مقدمه تبدیل امارات به سرزمین تحت استعمار اسرائیل است. خیانت آشکار امارات به آرمان مشترک امت اسلامی، حاکمان این کشور را منفور و آماج نفرت و خشم مقدس جهان اسلام و جبهه حامی ملت مظلوم فلسطین  قرار داده که آنها را به سرنوشت دیگر خائنین به خون‌های پاک شهدای فلسطین دچار خواهد ساخت.

Page Generated in 0/0062 sec