printlogo


کد خبر: 223235تاریخ: 1399/5/28 00:00
توصیه جالب روحانی به مدیران صداوسیما درباره عملکرد دوره او و دوره‌های پیشین:
دولت‌ها را مقایسه کنید

حسن روحانی روز گذشته در دیدار با مدیران ارشد صداوسیما از رسانه ملی خواست عملکرد 8 ساله دولت با وضعیت پیش از آن را به صورت مقایسه‌ای برای مردم بیان کند؛ مسأله‌ای که به نظر می‌رسد اگر مورد واکاوی کارشناسانه رسانه ملی قرار بگیرد، تصویر واقعی‌تری از عملکرد دولت حسن روحانی در منظر قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت.
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روحانی عصر دیروز در نشست با مدیران ارشد صداوسیما، وضعیت بهداشتی و کمبودها در اروپا و آمریکا در دوران شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: شما می‌توانید مقایسه کنید ما چه وضعی داشتیم و آنها چه وضعی داشتند. همین الان به‌رغم تحریم‌ها و مسائل دیگر، ما ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا پایان سال اضافه خواهیم کرد. وی از رسانه ملی خواست عملکرد 8 ساله دولت با وضعیت پیش از آن را به صورت مقایسه‌ای برای مردم بیان کند.
رئیس‌جمهور در ادامه به افزایش مصرف برق در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در بخش آب و برق اگر شرایط ما شرایط قبل بود همین تابستان نمی‌توانستیم برق مردم را تامین کنیم و حتما دچار ساعت‌ها خاموشی می‌شدیم. ما ۱۶ هزار مگاوات برق در این 7 سال اضافه کردیم و همین باعث شد که توانستیم افزایش مصرف را تحمل کنیم. 
 روحانی اضافه کرد: در دولت‌های قبلی هم هر سال برق را اضافه می‌کردند ولی صداوسیما آنچه در این 7 سال شده را با دولت‌های دیگر مقایسه کند؛ این مقایسه درس‌آموز خواهد بود. روحانی افزود: امروز به مردم می‌گوییم به ادارات مراجعه نکنید و از طریق فضای مجازی و دیجیتال تماس‌ها را انجام دهید. اگر زیرساخت دیجیتال ما همان زیرساخت 8 - 7 سال پیش بود، آیا می‌توانستیم از مردم بخواهیم از فضای مجازی استفاده کنند؟ مقایسه کنید که این موبایل هوشمند نسبت به آن زمان چقدر بوده است، ۳۰۰ هزار یا حداکثر ۵۰۰ هزار بوده است در حالی که الان ۷۰ میلیون است که قابل مقایسه نیست. وی گفت: دشمنان در همان روزهای اولیه شیوع کرونا اصرار داشتند و به افکار عمومی فشار آوردند که کشور را به تعطیلی بکشانند. اگر کشور را می‌توانستند به تعطیلی بکشانند و اگر ستاد ملی نبود شاید خیلی مشکلات داشتیم. رئیس‌جمهوری در ادامه افزود: در همان روز اول و در همان نخستین جلسات در این زمینه تصمیم گرفته شد، همان تعبیری که من کردم که البته طور دیگر آن را در رسانه‌ها تغییر دادند و گفتند رئیس‌جمهور گفته از شنبه همه چیز عادی می‌شود در حالی که من گفتم از شنبه همه چیز در روال معمول و عادی خودش است مگر مواردی که ستاد ملی کرونا می‌گوید. من آن طرفش را تاکید می‌کردم که هیچ نهاد و هیچ فرد دیگر حق ندارد تصمیم بگیرد. همه استان‌ها برای خودشان تصمیم جداگانه می‌گرفتند در حالی که هیچ استانی نمی‌تواند برای استان خود تصمیم بگیرد و مرکزیت ستاد ملی کروناست که تصمیم‌گیری می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: رسانه ملی باید دولت را نقد کند و این حق رسانه‌هاست اما نقد نمک طعام است، اگر دائم به طعام اضافه‌اش کنیم دیگر آن غذا را نمی‌شود خورد. شما مدام که نه بیاورید و نمی‌شود بگویید، دیگر کار پیش نمی‌رود. وی همچنین تاکید کرد: یکی از آثار کرونا که شر زیادی برای ما داشت این بود که خیری هم داشت و صداوسیما و دولت را مقداری به هم نزدیک‌ کرد. این نزدیکی می‌تواند به ما کمک کند. معنای این رفاقت و نزدیکی این نیست که صداوسیما دولت را نقد نکند نه! اصلا برای نقد کردن از این دولت نقدتر نداریم!

Page Generated in 0/0064 sec